|

لایحه رتبه بندی معلمان در آستانه ورود به صحن مجلس

نماینده مردم همدان گفت: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان لایحه رتبه‌بندی معلمان برای ورود به صحن،۳۱شهریورماه در سامانه قوانین مجلس ثبت شد.

لینک کوتاه کپی شد

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به آخرین تصمیمات مجلس در خصوص روند تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان لایحه رتبه‌بندی معلمان برای ورود به صحن، ۳۱شهریورماه در سامانه قوانین مجلس ثبت شد تا برای تصویب راهی صحن شود. این لایحه در سامانه کدگذاری شده و به زودی نمایندگان نظر نهایی خود را اعلام خواهند کرد. شور اول این لایحه با رای قاطع ۹۴ درصدی مصوب شد تا فرآیند رتبه‌بندی معلمان از حیث مهارت‌، توانمندی‌ و دانش در دستور کار قرار بگیرد.

فلاحی ادامه داد: بر اساس محتوای این لایحه، مجموعه معلمان کشور در ۵ رتبه و ذیل عناوینی چون«معلم پایه»، «معلم ارشد»، «معلم خبره»، «معلم سرآمد» و« استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند. این دسته بندی از حیث مهارتی کمک خواهد کرد تا سطح کلی آموزش و پرورش در کشورمان مطابق یک الگوی مشخص در مسیر ارتقا قرار بگیرد. ضمن اینکه زمینه‌ای فراهم می‌شود تا هر معلمی بر اساس ظرفیت‌های مهارتی و آموزشی که دارد از حقوق و مزایای متناسب با آن بهره‌مند شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: بعد از ارائه لایحه به مجلس، نمایندگان موافق و مخالف در خصوص آن به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت تا لایحه قوام پیدا کند. مهم‌ترین ابهام پیش روی رتبه‌بندی معلمان نیز مربوط به ماده ۷این لایحه است، ماده‌ای که پیرامون اعتبارات و بودجه مورد نظر برای اجرای قانون بحث می‌کند. مسئولان اقتصادی دولت دوازدهم از جمله سازمان‌های برنامه و بودجه و امور استخدامی اقدام مناسبی برای تخصیص منابع مورد نظر این قانون صورت ندادند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها