|

رفع عیب مشکلات انواع پکیج

مطالعه مقالات مربوط به عیب یابی انواع پکیج و رفع عیب آن ها می تواند به شما در نگهداری، سرویس و تعیر آن کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

نمایندگی بوتان در گوهردشت پس از معرفی ارورهای انواع پکیج دیواری و زمینی بهتر است شیوه‌های رفع  آنها را نیز ذکر کنیم. پکیج از جمله دستگاه های صنعتی است که به علت پیچیدگی بسیار زیادی که دارد عیب یابی آن به راحتی صورت نمی گیرد.

با این حال مطالعه مقالات مربوط به عیب یابی انواع پکیج و رفع عیب آن ها می تواند به شما در نگهداری، سرویس و تعیر آن کمک کند. پیشنهاد می کنیم با ادامه این مقاله و مطالب کاربردی در خصوص رفع مشکلات انواع پکیج با ما همراه باشید.

image_195d1fbb7e34ce691f621bdc0f953161aceb54ac

مشکل شماره یک: قرار گرفتن پرشر آب در حالت قطع

 این مسئله ممکن است به علت عدم رسیدن آب به پکیج رخ دهد؛ در این صورت باید شیر پرکن را باز کرده و فشار را بر روی یک تا یک و نیم قرار دهید و سپس یک مرتبه دستگاه را ریست کنید. امکان دارد مشکل مربوط به پمپ پکیج باشد. در این صورت باید پمپ پکیج را تعمیر و یا تعویض نمایید. خراب شدن پمپ پکیج به ندرت رخ می دهد.

خراب بودن پرشر سوئیچ آب نیز منجر به این مساله می گردد. در موارد بسیار محدودی ممکن است قرار گرفتن پرشر بر روی حالت قطع آب به علت خراب بودن سوئیچ مربوطه باشد. در این صورت باید یک پرشر جدید از نمایندگی های مربوطه خریداری کنید.

مشکل شماره دو: بسته بودن پرشر هوا و عدم فعالیت فن

 این مشکل ممکن است بر اثر اختلال در سیم کشی ایجاد شود اما امکان دارد به علت خراب بودن پرشر سوئیچ دود نیز ایجاد گردد که در این صورت نیاز به تعویض پرشر مربوطه است. اگر هیچ کدام از موارد بالا مشاهده نشد، به احتمال بسیار زیاد برد الکترونیک پکیج مشکل پیدا کرده است. در این صورت باید پکیج را باز کرده و برد مربوطه را به یک فنی کار ماهر نشان دهید. تعمیر کار مربوطه امکان تعمیر و یا تعویض قطعه را به شما می گوید.

مشکل شماره سه: باز بودن پرشر هوا و فعالیت فن

این مشکل که در نتیجه آن فن روشن می ماند اما پرشر سوئیچ دود وصل نمی شود به یکی از علل زیر مرتبط می باشد:

  •  احتمال گرفتگی و مسدود شدن دودکش وجود دارد؛ بهتر است ابتدا دودکش را چک نموده و در صورت وجود هر گونه شی خارجی در دودکش آن را برداشته و مسیر دودکش را باز کنید.
  • اگر شلنگ متصل به پرشر سوئیچ دود خراب شده است باید این شلنگ را تعویض نموده و حدالامکان آن را از نمایندگی معتبر مربوط به برند پکیج خود خریداری نمایید.
  • اگر خود پرشر سوئیچ دود ضعیف شده و یا خراب شده است باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. شیر سوئیچ دود یکی از قطعات مصرفی پکیج است و در مدت زمان استفاده از پکیج نیاز به سرویس کاری و تعویض احتمالی دارد.

مشکل شماره چهار:کار نکردن پمپ پکیج

 اگر پمپ پکیج کار نکند ممکن است این مشکل بر اثر گیرپاژ شدن پمپ رخ دهد. برای رفع گیرپاژ پمپ پکیج، باید پیچ پشت پمپ را باز کرده و روتور را با یک پیچ گوشتی به طرفین بچرخانید.

اگر پمپ دستگاه سالم باشد پس از چرخیدن روتور، گیرپاژ آن رفع می ‌شود اما اگر قادر به چرخاندن روتور نبودید به معنای سوختگی پمپ و نیاز به تعویض آن است.

در برخی از مواقع عدم کار کردن پکیج به علت خراب بودن برد و عدم برق رسانی مناسب و مواردی از این قبیل است. بنابراین پیش از عوض کردن پمپ آب این موارد را نیز چک کنید.

در صورت عدم راه اندازی و رفع ایراد می توانید با نمایندگی ایران رادیاتور در گوهرشت مشکلات خود را در میان بگذارید.

image_8cca451cc80c9028ce7a0a0b4a45a3580b3cd2b6

مشکل شماره پنج: کار نکردن جرقه زن پکیج

این عیب ممکن است به دنبال خراب شدن الکترود جرقه زن ایجاد شود. در صورت خرابی الکترود جرقه زن باید آن را تعمیر کنید، اما اگر سیستم آن به کل سوخته باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. اگر الکترود جرقه زن با برنر پکیج اتصال پیدا کند باید فاصله ای در حدود سه میلیمتر میان آنها ایجاد نمایید تا سیستم شعله پکیج فعال گردد.

فاصله الکترود جرقه زن با برنر را چک کنید! اگر این فاصله به اندازه کافی نباشد در زمان روشن شدن پکیج دیواری شاهد صدای انفجار و مواردی از این قبیل خواهید بود.

برای اینکه بتوانید الکترود جرقه زن را به راحتی خم و راست کرده و فاصله آن را با برنر تنظیم کنید بهتر است ابتدا دستگاه را روشن نموده و پس از گرم شدن الکترود جرقه زن آن را به جهت مناسب خم و راست کنید.

قطع شدن کابل جرقه زن نیز یکی از علل عدم کار کردن جرقه زن دستگاه است که به ندرت اتفاق می‌افتد با این حال در این صورت ملزم به تعویض آن خواهید بود.

در صورت خراب بودن ترانس جرقه زن پکیج و یا برد الکترونیک آن نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوید. در هر صورت باید قطعات سوخته را تعویض کنید.

مشکل شماره شش: عدم تشکیل شعله

یکی از مشکلات عمده پکیج ها همین مساله است که به علل مختلفی ایجاد می گردد. عدم تشکیل شعله ممکن است به علت وجود هوا در لوله گاز ایجاد شود. در این صورت نیاز به هوا گیری شلنگ گاز متصل به دستگاه بوده و باید پس از انجام این کار نکات ایمنی در زمینه اطمینان از عدم نشت گاز را بررسی کنید.

فیلتر گاز پکیج نیز یکی از قطعاتی است که پس از گذشت چند سال ممکن است دچار گرفتگی شده و نیاز به تعویض داشته باشد. خراب بودن شیر کنترل گاز نیز در عدم تشکیل شعله موثر است هر چند می توانید این قطعه را تعمیر کنید اما توصیه می‌کنیم نسبت به تعویض آن اقدام نمایید! نکات ایمنی مربوط به استفاده از وسایل گرمایشی متصل به گاز شهری، اجازه تعمیر این وسایل را نمی دهد.

ژیگلور های مشعل پکیج نیز در صورت گرفتگی اجازه‌ تشکیل مشعل را نمی ‌دهند اما این مورد باید توسط فنی کاران ماهر بررسی گردد.

اگر هیچ کدام از مسائل بالا در عدم تشکیل شعله دخیل نبودند به احتمال بسیار زیاد باید برد الکترونیک پکیج را چک کنید. 

مشکل شماره هفت: تشکیل شعله و خاموش شدن آن پس از مدت کوتاهی

image_acd7dc0a5275a589a693c31cae9ae7615afbb25f

این مسئله که در اصطلاح صنعتی به عنوان سنسور شعله یون شناخته می شود، ممکن است به علت تنظیم نبودن میله یون ایجاد گردد. در این صورت میله مورد نظر نمی تواند شعله را تشخیص داده و شعله های ایجاد شده پس از مدت اندکی خاموش می گردند.

برای رفع این مشکل باید همچون الکترود جرقه زن، نسبت به جابجایی چند میلیمتری میله یون نیز اقدام کرد. اگر شعله استارت تنظیم نشده باشد به احتمال بسیار زیاد با تنظیم گاز می توانید مشکل را حل کنید. برای تنظیم فشار گاز نیاز است با نمایندگی دستگاه مورد نظر خود تماس بگیرید.

کهنگی، کثیف شدن و خراب بودن میله یون نیز ممکن است دلیل این مشکل باشند. در این صورت بهتر است نسبت به تمیز کردن آن با یک دستمال نم دار در صورت کثیف بودن و یا تعویض آن در صورت خراب بودن اقدام نمایید.

اگر مشکل مربوط به کابل میله یون باشد باید این قطعه را نیز تعویض نمایید. اگر هم پس از یک بررسی کلی متوجه شدید میله یون به بدنه دستگاه متصل است، می توانید آن را اندکی جابجا کنید.

شک کردن به خرابی برد الکترونیک پکیج آخرین موردی است که در این خصوص می توانید چک کنید. در هر صورت اگر مشکل مربوطه به خرابی برد الکترونیک مرتبط باشد باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید.

مشکل شماره هشت: کاهش فشار آب پکیج

کاهش افت فشار پکیج به یکی از علل زیر مرتبط می گردد:

  • سوراخ شدن مبدل اصلی پکیج بعد از چند سال

در هر دو صورت باید نسبت به رفع عیب رادیاتورها اقدام نمود. ممکن است کاهش فشار آب پکیج مربوط به نشتی رادیاتور ها در قسمت لوله های رفت و برگشت و به علت باز و بسته شدن متوالی آنها باشد.

در این صورت باید با استفاده از آچار و انبردست مهره های مربوطه را سفت نمود. شیر ها و شیلنگ های یک پکیج ممکن است پس از چندین سال دچار نشتی شده و نیاز به تعویض داشته باشند. این امر به کیفیت قطعات استفاده شده در پکیج ها مرتبط است.

مشکل شماره نه: افزایش فشار آب پکیج

این مشکل ممکن است از شیر پرکن دستگاه ناشی شود. اگر شیر پرکن دستگاه دچار مشکل شده باشد باید هرچه سریعتر آن را تعویض نمایید. اگر پکیج شما دو مبدله است ممکن است سوراخ شدن مبدل ثانویه علت افزایش فشار آب پکیج باشد. در این صورت نیز می‌توانید از نمایندگی های مربوطه یک مبدل ثانویه با کیفیت دریافت کنید. سوراخ شدن مبدل اصلی در پکیج های تک مبدل نیز ممکن است علت ایجاد این مشکل باشد. در اینصورت باید این قطعه بسیار اساسی را تعویض کنید.

اگر این مساله در فصل زمستان پیش آمد ممکن است علت اصلی منبع انبساط پکیج باشد. برای رفع این مشکل باید ابتدا فشار آب پکیج را کاهش داده و سپس منبع انبساط را شارژ نمایید. اگر منبع انبساط دچار ترکیدگی شود منبع انبساط را نمی‌توان جوش داد و صرفا می توان آن را تعویض نمود.

مشکل شماره ده: عدم تشکیل شعله در زمان باز کردن شیر آب گرم و یا قطع شدن آن پس از تشکیل شعله

این مشکل ممکن است به علت خرابی فلومتر ایجاد شود. چک کردن خرابی فلومتر به وسیله اهم متر انجام می شود. اگر این وسیله را در منزل ندارید می توانید با یک فنی کار ماهر تماس گرفته و رفع مشکل را از آنها بخواهید.

به احتمال بسیار زیاد در نتیجه خرابی فلومتر مجبور به تعویض این قطعه شوید. اگر ان تی سی و یا همان ترمیستور دستگاه روی یک فشار کاذب قرار گرفته باشد ممکن است این مشکل ایجاد گردد. برای این کار رفع این مشکل باید یک ترمیستور جدید تهیه کنید.

مشکل شماره یازده: سرد و گرم شدن آب خروجی

این مشکل ممکن است به علت خرابی یکی از ترمیستورها ایجاد شده باشد. برای اینکه بفهمید ترمیستور دستگاه شما سالم است و یا اینکه خراب شده است باید فیش ترمیستور را جدا کرده و به یک قطعه نو متصل کنید و پس از ریست کردن دستگاه آن را بر روی حالت آب گرم قرار دهید. اگر مشکل از ترمیستور قبلی باشد دستگاه پس از اتصال به ترمیستور جدید، به صورت یکنواخت آب را گرم میکند.

کم بودن فشار گاز پکیج نیز ممکن است باعث این مشکل گردد که برای رفع آن باید با نمایندگی ‌های معتبر تماس بگیرید. کم یا زیاد بودن میزان آب ورودی پکیج نیز در ایجاد چنین مسئله ای بدون تاثیر نیست. برای رفع این مشکل باید شیرهای ورودی پکیج را بر روی حالت های متناسب قرار دهید.

 رسوب گرفتگی مبدل های ثانویه را چک کنید. اگر دچار رسوب گرفتگی شده اند می توانید آنها را اسید شویی کرده و با محصولاتی همچون جوهر نمک آنها را تمیز کنید اما اگر میزان رسوب گرفتگی بسیار زیاد باشد باید مبدل ثانویه را تعویض نمایید. این مشکل ممکن است در مبدل اصلی در پکیج های تک مبدل نیز رخ دهد.

 اگر تمامی موارد فوق را بررسی نموده و مشکل را متوجه نشدید می توانید نگاهی به شیر سه طرفه زیر دستگاه بیاندازید. اگر تصور می کنید مشکل ایجاد شده ممکن است مربوط به شیر سه طرفه باشد می ‌توانید آن را یک مرتبه اسیدشویی کنید.

image_4743b408e29de38777c08941f7101eee33922773

مشکل شماره دوازده: صداهای عجیب و غریب 

 این صداها در اغلب موارد هیچ گونه خطر جانبی را ایجاد نمی‌کنند، اما در برخی از موارد یک صدای کاملا هراس آور و وحشت انگیز هستند. برای رفع صدای انفجار در پکیج سر جرقه زن را تقریبا ۳ میلی متر بالاتر از برنر قرار دهید.

صدای زوزه و جیغ کشیدن مربوط به سوپاپ و اورینگ دستگاه است. در این صورت باید آنها را تعویض کنید. اگر صدای مربوطه شبیه به صدای سوت و ترمز قطار است باید ابتدا مبدل اصلی را اسید شویی کنید. اگر پس از شستشو همچنان صدای مورد نظر قطع نشد باید مبدل اصلی را تعویض کنید.

تاسیسات بابامرادی به عنوان مرکز تعمیرات پکیج در گوهردشت توانسته خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه نماید. در صورت نیاز می توانید از تاسیسات بابامرادی کمک بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها