|

چه زمانی باید فیلتر هوای خودرو را تعویض کرد؟

فیلتر هوای خودرو

اگر هنگام نشستن در خودرو احساس لرزش کردید، این می تواند نشانه‌ای باشد مبنی بر اینکه فیلتر هوا مسدود شده و باید آن را عوض کنید

لینک کوتاه کپی شد

فیلتر‌های سوخت دارای شیر بای پس هستند. هنگامی که فیلتر به شدت مسدود شده است، مقداری سوخت می‌تواند فیلتر را کنار هم بگذارد و اجازه دهد سوخت کثیف و بدون فیلتر در موتور سوزانده شود. این خاک می‌تواند انژکتور‌های سوخت را مسدود کرده و به آن‌ها آسیب برساند، که تعویض آن‌ها ارزان نیست.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، توجه به نشانه‌های اصلی مبنی بر اینکه زمان تعویض فیلتر سوخت فرا رسیده است، می‌تواند باعث جلوگیری از بسیاری از تعمیرات بالا شود. اگر هنگام نشستن در خودرو احساس لرزش کردید، این می تواند نشانه‌ای از بروز مشکل در جریان سوخت باشد. فیلتر مسدود شده ممکن است باعث انسداد شود.

در حالت عادی که خودرو روشن است و کار می‌کند، صدای موتور را می‌شنوید. اما گاهی صدا‌هایی که از خودرو به گوش می‌رسد غیرطبیعی بوده و حتی منجر به تکان خوردن اتومبیل می‌شود. این مشکل می‌تواند به دلایلی از جمله علائم خرابی پمپ بنزین و یا کثیفی فیلتر هوای خودرو باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث روشن نشدن ماشین شود، یکی از اصلی ترین دلایل انسداد فیلتر سوخت است که در بالا به آن اشاره کردیم. اگر موتور قادر به جذب سوخت نباشد، نمی‌تواند استارت بزند. بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا فیلتر سوخت نیاز به تعویض دارد این است که از تکنسین‌های تعمیر خودرو  بخواهید یک تست فشار سوخت را انجام دهند.

شاید بسیاری از ما در هنگام خرید فیلتر هوا به این نکته توجه نکنیم که اندازه فیلتر هوا یکی از اصلی‌ترین و اساسی‌ترین نکات برای خرید فیلتر هوا است. چیزی که در هنگام خرید فیلتر هوا مهم است، این است که اندازه فیلتر هوا باید دقیقا با سیستم تهویه مطابقت داشته باشد. به همین دلیل باید قبل از خرید فیلترهوای جدید، فیلتر هوا قبلی در سیستم تهویه را اندازه گیری کنیم. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها