|

رتبه‌بندی معلمان شامل بازنشستگان می‌شود؟

رتبه‌بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: افرادی که شهریور ماه امسال یعنی ۱۴۰۰ بازنشسته شوند نیز مشمول بازنشستگی می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

آقای علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تصویب بررسی اولویت دار لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه امروز مجلس، گفت: افزایش کیفت آموزش و توجه به سطح ارتقا و جایگاه معلمان از اهداف این لایحه به شمار می رود و ۱۰ سال است که لایحه رتبه بندی معلمان در اسنادی مثل سند تحول آموزش و پرورش پیش بینی شده، ولی تاکنون اجرایی نشده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: یکی از افتخارات مجلس و کمیسیون آموزش این است که توانست با همکاری دولت قبل، این لایحه را دولت به مجلس تقدیم کند و کمیسیون ۳ شیفته این طرح را بررسی کرد.

منادی با بیان اینکه این لایحه در کمیسیون بررسی و تغییراتی در لایحه دولت داده شد، خاطر نشان کرد: دولت در لایحه خود کارمندان را در نظر نگرفته بود و کمیسیون این مسئله را تغییر داد و بر این اساس، معلمی که مأمور به کار در بخش اداری هست، نیز مشمول رتبه بندی می‌شود؛ زیرا این افراد هم معلم محسوب می‌شوند. وی افزود: همچنین رتبه بندی را شامل بازنشسته‌ها نیز کردیم و افرادی که شهریور ماه امسال یعنی ۱۴۰۰ بازنشسته شوند نیز مشمول بازنشستگی می‌شوند.

منادی گفت: در صورت تصویب نهایی گزارش کمیسیون آموزش درباره رتبه بندی معلمان در صحن علنی مجلس، معلمان ۸۰ درصد هم تراز خود در وزارت علوم حقوق دریافت می‌کنند و این رتبه‌بندی‌ها بر اساس شایستگی معلمان خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: در این لایحه معلمان در ۵ گروه؛ معلم پایه، معلم ارشد، معلم خبره، معلم سرآمد و استاد معلم رتبه بندی می‌شوند. معلمان در هر رتبه به ازای ارتقا رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ درصد به حقوق، مزایا و فوق العاده‌های مستمرشان افزوده می‌شود. این نماینده مجلس اضافه کرد: بار مالی لایحه رتبه بندی حداکثر حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره بازگشایی مدارس از آبان ماه نیز گفت: تعطیلی مدارس به موضوع آموزش آسیب‌های زیادی زده و به دلیل نداشتن تجهیزات ۳ و نیم میلیون دانش آموز از تحصیل بازماندند و بسیاری از خانواده‌ها درخواست حضوری شدن مدارس را دارند، به موازات این موارد؛ ستادملی کرونا به دلیل رعایت پروتکل‌ها و اینکه در پیک پنجم مشکلی ایجاد نشود، اعلام کرده دانش اموزان از آبان ماه به صورت اختیاری در مدارس حاضر شوند.

آقای علیرضا منادی سفیدان افزود: تاکنون ۹۰ درصد معلمان و ۶۰ درصد دانش آموزان واکسینه شدند و امیدواریم بزودی به سمت حضوری شدن مدارس و دانشگاه‌ها در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی برویم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها