|

مهرداد ویس کرمی:

لایحه رتبه بندی شفاف نیست و مشکل معلمان را حل نمی کند

مهرداد ویس کرمی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه لایحه باید به کمیسیون برگردد، گفت: لازم است این لایحه پخته‌تر شود.

لینک کوتاه کپی شد

مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درخصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان، گفت: اصل قصه این است که همه ما طرفدار رتبه‌بندی هستیم. بنده‌ای که درس خواندم و دو مدرک دکترا گرفتم بیشتر از همه دوست دارم رتبه‌بندی صورت بگیرد، بنده‌ای که از یک خانواده به لحاظ مالی ضعیف جامعه آمده‌ام بیشتر از همه دوست دارم که وضعیت معیشتی معلمان بهبود پیدا کند که در خانواده خود ما ۴ نفر فرهنگی هستند؛ اما لایحه‌ای که اکنون هست هم ابهام دارد، هم شفاف نیست و هم مشکل معلمان را حل نمی‌کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روز نو، وی ادامه داد: این لایحه حتما باید به کمیسیون برگردد، پخته‌تر شود و یک اثر ماندگار از مجلس یازدهم باشد که ما شرمنده نشویم، در قدم بعدی اگر چنین نشد، پیشنهاد‌ها را در صحن مطرح می‌کنیم.

نماینده خرم آباد در خصوص اشکالات این لایحه از نگاه خود، اظهار داشت: مثلا در این لایحه کارشناسی و کارشناسی ارشد را یکسان گرفتند، این بی‌عدالتی است. ارشد و دکترا را بالا گرفتند؛ تحصیلکرده‌های آموزش و پرورش گویا هیچ کاری نکردند، هیچ جایگاهی برایشان تعریف نشده است، مثلا کسی که دکترا گرفته و در یک رشته‌ای تخصص دارد، نادیده گرفته شده است.

وی افزود: در مقاطع پایین‌تر زیردیپلم، دیپلم و فوق دیپلم یکسان پنداشته شده‌اند، این خلاف عدالت است. نکته دیگر اینکه عدد و رقم‌های بودجه‌ای این لایحه متاسفانه حتی در کمیسیون آموزش هم بحث نشده است که اجرای آن چقدر بودجه می‌خواهد.

ویس کرمی در بخش دیگر بیان کرد: نکته دیگر اینکه با عنوانی به نام «مربی آموزشی»‌ها که در دانشگاه‌ها دیگر منقرض شده و وجود ندارد شما مبنا گرفتید برای حقوق معلمان. این لایحه می‌گوید کسی که در بدو خدمت می‌آید، می‌شود معلم پایه، اما در اینجا پایین‌تر از لیسانسه‌ها بلاتکلیف هستند.

وی خاطرنشان کرد: من معتقدم که این لایحه هم ابهامات فراوان دارد که این‌ها را هم به دولت گفتیم، هم جداگانه خدمت فرهنگیان گفته‌ایم، هم شفاف نیست به لحاظ مالی که می‌خواهد چه کار کند و به کجا می‌خواهد برسد. در نتیجه به نظر من این لایحه را اگر ما تصویب کنیم، تحولی رخ نخواهد داد که بعد‌ها به آن افتخار کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها