|

بررسی قیمت جک پنوماتیک در هیدروپرشین

قیمت جک پنوماتیک در هیدروپرشین بسیار مقرون به صرفه بوده و نیازی به پرداخت بابت محرک (سوخت) ندارد چرا که محرک این سیستم ها تماما باد هستند.

لینک کوتاه کپی شد
  • سیستم پنوماتیک:

امروزه در صنایع مختلف از پرکاربرد ترین سیستم ها، سیستم پنوماتیک می باشد.

سیستم های پنوماتیک به دلیل ارزان بودن قطعات و از همه مهم تر استفاده از انرژی ارزان و پاک یعنی هوا، یک بخش جدا نشدنی از صنعت دنیا می باشد.

در این تمامی این سیستم ها نیاز به یک عملگر برای انجام کار مورد نیاز می باشد که این عمگر در پنوماتیک همان جک ها می باشند.

این عملگرها به دلیل ارزان بودن قیمت جک پنوماتیک در هیدروپرشین بسیار مقرون به صرفه بوده و همچنین نیازی به پرداخت بابت محرک (سوخت) ندارید چرا که محرک این سیستم ها تماما باد هستند.

image_e3acd8bf676724b29528348c014d51a6d3186aaf

  • نحوه عملکرد:

عملکرد کلی آنها به این صورت است که کمپرسور با فشرده کردن هوای موجود در اتمسفر (1 بار) و رساندن آن به فشارهای بالا یعنی حدود 16 بار زمینه ی به کار انداختن سیستم را فراهم می کند.

در مرحله ی بعدی این هوای فشرده شده بعد از تسویه شدن و فیلتر شدن با واحد مراقبت، توسط شیرهای راه دهنده پنوماتیک به عملگرهای سیستم که همان جک های پنوماتیک می باشند ورود می کنند و با فشار آوردن به پیستون باعث حرکت آن می شوند.

همینطور تعمیر جک پنوماتیک در هیدروپرشین نیز با هزینه ی بسیار کمی نسبت به قیمت کامل آن انجام می گیرد که همین امر باعث می شود در صورت خرابی این سیستم ها نیز با هزینه ی کمی دوباره آن را تعمیر و استفاده کرد.

  • موارد استفاده:

از جک های پنوماتیک برای کارهای مختلفی استفاده می شود.  

فرض کنید یک قطعه کار با وزن بالا مثلا 400 کیلو دارید که می بایست آن را محکم نگه دارید تا یک عملیات خاصی مثلا سوارخ کاری روی آن انجام شود. طبیعتا با زور بازو این کار انجام پذیر نیست و اگر سعی کنیم این قطعه را به وسیله سیم های قوی ببندیم و مهار کنیم کار زمان بر و پیچیده ای می شود. اینجاست که جک های پنوماتیک به کمک می آیند.

این جک ها با سرعت زیاد و تحمل وزن بالا به راحتی این کار را انجام می دهند و این قطعه 400 کیلویی را در جهت افق یا عمود به حرکت در می آورند.

تحمل وزن این جک ها به قطر سایز قطر داخلی آنها بستگی دارد یعنی هرچقدر قطر داخلی سیلندر بیشتر باشد در نتیجه سطح مقطع بزرگتر خواهد شد و نیروی تحمل هم بیشتر می شود.

بر فرض مثال یک جک با قطر داخلی 200 میلی متر یا همان 20 سانت در فشار 8 بار کمپرسور توانایی تحمل و حمل و نقل یک قطعه 2 تنی را دارد.

از دیگر مزیت های سیستم پنوماتیک می توان به سرعت بالای آن اشاره کرد. به طوری که سرعت تولید را به شدت افزایش می دهد و در نتیجه افزایش تولید نیز افزایش درآمد میسر می شود.

سرعت این جک ها نیز رابطه مستقیم با مقدار هوای ورودی به دهانه جک دارد که در اصطلاح به آن لیتراژ ورودی نیز گفته می شود. مثلا سرعت جکی که 2000 لیتر بر دقیقه ورودی هوا دارد بسیار بیشتر از سرعت یک جک با ورودی 300 لیتر بر دقیقه است.

جک های پنوماتیک کورس های حرکتی مختلفی دارند (کورس همان مقدار بازی کردن شفت هر جک می باشد)

اندازه کورس هرچه بیشتر باشد سرعت حرکت نیز به دلیل بزرگتر شدن طول سیلندر و پر شدن دیرتر حجم سیلندر کمتر است یعنی یک جک با طول کورس 10 سانت و ورودی هوای 1000 لیتر بر دقیقه سرعت کمتری نسبت به جک با طول کورس 8 سانت و ورودی 1000 لیتر بر دقیقه دارد. در ضمن طول کورس هیچ ارتباطی با نیروی جک ندارد و این قطر پیستون و فشار ورودی هوا است که قدرت را مشخص می کند.

image_6f42d363934dc5c4ba152c224c441f78cbdddd61

  • انواع جک پنوماتیک: 

از انواع جک های پنوماتیک نیز میتوان به دو دسته اصلی چرخشی و خطی اشاره کرد.

در مدل های چرخشی طول کورس نداریم و هوا با ورود به جک باعث چرخش شفت به صورت ساعتگرد یا پاد ساعتگرد می شود. در این مدل جک ها محدوده ی چرخش ملاک انتخاب آن است که از 25 درجه تا 360 درجه قابل تغییر است.

در مدل های خطی نیز می توان به چهار مدل اصلی جک های چهارمیل، جک های قلمی، جک های کامپکت و جک های پروفیلی اشاره کرد که در میان آنها مدل چهارمیل پرمصرف تر می باشند.

منبع: https://hydropersian.com

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها