|

سایز استوری اینستاگرام به صورت استاندارد چقدر است

سایز استوری اینستاگرام

برای اینکه بدانید کدام سایز استوری اینستاگرام مناسب است یک سری آموزش هایی وجود دارد که ما در این مقاله به شما ارائه می کنیم

لینک کوتاه کپی شد

فکر می‌کنید بزرگ‌ترین اتفاقی که در شبکه‌های اجتماعی رخ داده، چیست؟ مطمئنا موارد زیادی از ذهن‌تان عبور می‌کند اما در سال 2016، ظهور قابلیت استوری اینستاگرام، تحول عظیمی را در این صنعت به وجود آورد! روزانه چیزی حدود بیش از 100 میلیون کاربر در جهان از استوری‌های اینستاگرامی استفاده می‌کنند. خودتان چه میزان از تایم‌تان را به تماشای استوری میگذرانید و یا حتی استوری منتشر می‌کنید؟ حتی سایز استوری اینستاگرام باعث شده تا نوع عکاسی ما نیز متفاوت شود. در این میان؛ اضافه شدن قابلیت اپلیکیشن اسنپ چت بر این استوری‌ها نیز در افزایش محبوبیت آن بی‌تاثیر نبوده است.

استوری اینستاگرام این امکان را به کاربران این شبکه اجتماعی دوست داشتنی می‌دهد تا ویدئوها و عکس‌هایشان را طی 24 ساعت با دنبال‌کنندگان‌شان به اشتراک بگذارند. هر چند پس از 24 ساعت این استوری‌ها ناپدید می‌شود اما شما میتوانید آنها را در بخش آرشیو استوری‌ها ببینید و مرور خاطرات کنید. البته توصیه می‌شود برای اینکه استوری‌هایی در بالاترین کیفیت داشته باشید؛ از برنامه‌های ادیت عکس و فیلم استفاده کنید. فرادرس طی یک آموزش بهترین برنامه ادیت عکس و فیلم را به شما معرفی می‌کند و از طرفی می‌آموزد بهترین سایز استوری اینستاگرام چیست. به این ترتیب این نیاز برآورده خواهد شد.

استوری اینستاگرام

حال جالب اینجاست؛ این قابلیت باعث شده تا بازاریابان فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ از آن برای رسیدن به اهداف تجاری‌شان استفاده کنند. به راستی که چه نتایج قابل توجهی را هم شاهد هستیم! درواقع شما در آموزش بازاریابی شبکه اجتماعی فرادرس می‌آموزید چطور استوری اینستاگرام و حتی خود این اپلیکیشن میتواند شما را به مقاصد تجاری‌تان نزدیک کند و در این مسیر باید چه اقداماتی را انجام دهید.

فراموش نکنید؛ بازاریابی امری بسیار حساس بوده و آینده یک کسب‌وکار را میتواند تحت تاثیر قرار دهد. پس هیچ عنوان این آموزش‌ها را پشت گوش نیاندازید. با توجه به این مسائل قصد داریم در ادامه توضیحات کامل‌تری را خدمت شما شرح دهیم. همراه ما باشید.

ویژگی‌های استوری اینستاگرام

برای اینکه بدانید کدام سایز استوری اینستاگرام مناسب است؛ در وهله اول باید چگونگی استفاده از این قابلیت را بدانید و حداقل یکبار یک استوری منتشر کنید. برای رسیدن به صفحه استوری که خیلی کار سختی پیش رو ندارید؛ تنها کافیست علامت + را در کنار عکس پروفایل خود فشار کنید. در این حالت دوربین در حالت آماده عکسبرداری قرار میگیرد، شما باید یا بر روی دایره سفید رنگ فشار دهید و یا با نگه داشتنش به مدت 15 ثانیه فیلمبرداری کنید.

البته اینستاگرام این قابلیت را به شما داده تا از تصاویر و فیلم‌های از پیش آماده شده نیز استفاده کنید. صفحه استوری را به سمت بالا بکشید تا گالری تصاویرتان به نمایش درآید؛ به این ترتیب تصویر مورد نظر شما در حالت استوری قرار میگیرد. برای اینکه بالاترین سطح استوری را منتشر کرده و مخاطبین‌تان را متحیر کنید؛ توصیه می‌کنیم چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام را بیاموزید. خب میدانید که هر شبکه اجتماعی با توجه به مخاطبانی که دارد؛ نوع متفاوتی از محتوا را طلب می‌کند، اصلا همین مسئله باعث شده تا مسئله سایز استوری اینستاگرام به میان آید. مثلا مسلما محتوایی که در لینکدین منتشر می‌شود، در اینستاگرام، خصوصا در استوری اینستاگرام بازخورد ندارد! پس آموزش استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام که توسط فرادرس ارائه می‌شود یک گزینه بسیار مناسب برای شماست تا بیاموزید که چطور میتوان در این شبکه اجتماعی تولید محتوای مفید انجام داد.

بیایید برخی از قابلیت‌هایی که استوری اینستاگرام ارائه می‌دهد را بشناسید:

*لایو (پخش زنده):

وقتی صحبت از لایو به میان می‌آید؛ اولین چیزی که در ذهن شکل میگیرد؛ پخش زنده مسابقات ورزشی‌ست! خیلی هم پربیراه نیست زیرا قابلیت اینستاگرام لایو به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین با فالوورهایتان صحبت کنید؛ آنها را ببینید، و حتی جلسات پرسش و پاسخ برگزار نمائید.

پخش زنده در استوری اینستاگرام

*حالت نرمال:

در این ویژگی شما میتوانید عکس یا ویدئو خود را ثبت و منتشر کنید.

*بومرنگ

بومرنگ یکی از دوست‌داشتنی‌ترین قابلیت استوری اینستاگرام است که به شما امکان تهیه یک فیلم کوتاه را می‌دهد. میتوانید این ویدئوها را به صورت پیوسته و تکراری منتشر کنید.

*هندزفری

قابلیت هندزفری به این معنی‌ست که شما بدون نگه داشتن دکمه ضبط، میتوانید یک ویدئوهایی طولانی تهیه کنید. کافیست برای شروع دکمه ضبط را بفشارید و زمانی که ویدئوتان به اتمام رسید،؛ بار دیگر این دکمه را فشار دهید!

البته حواستان پرت نشود؛ قابلیت‌های استوری اینستاگرام به این موارد ختم نمی‌شود. شما میتوانید پیش از انتشار استوری اینستاگرام خود، با کمک سه نوع قابلیت که به شکل قلم در قسمت بالای استوری‌ها قرار داده شده، تصویر و یا ویدئو خود را دیزاین کرده و رنگ و لعاب خاص و دلنشینی به آن ببخشید. بر روی آن فیلتر و ایموجی‌های دلخواه را بگذارید و عکس/ ویدئو را مطابق با سلیقه‌تان منتشر کنید.

سایز استوری اینستاگرام چه قدر است؟

اگر میخواهید عکس‌هایتان در استوری اینستاگرام در بالاترین کیفیت یعنی HD منتشر شود؛ طول آنها را 1080 و عرض یا ارتفاعش را 1920 پیکسل درنظر بگیرید. به عبارتی؛ سایز استوری اینستاگرام چیزی حدود (۹:۱۶) می‌باشد.

این ابعاد پیشنهاد شده توسط متخصصان ما تمام صفحه موبایل را شامل می‌شود. از همین‌رو مناسب‌ترین اندازه برای استوری‌های اینستاگرام به حساب می‌آید!

سایز استوری اینستاگرام

اصلا چرا اندازه و سایز استوری اینستاگرام تا این اندازه اهمیت دارد؟ حواستان باشد اگر سایز تصویر سنخیت نداشته و مناسب نباشد، تصویری برای کاربران به نمایش درمی‌اید که به هیچ عنوان خوشایند نیست! این مسئله تاثیر بسزایی در نارضایتی مخاطبین از شما و در نتیجه ریزش میزان فالوور دارد.

علاوه‌بر تمام موارد گفته شده؛ Resolution یا همان وضوح تصویر در استوری‌ها باید برابر با (900 * 1600 یا ۷۲۰ * ۱۲۸۰ ) باشد. این وضوح کمک می‌کند تا تصاویر و البته ویدئوها در میزان حجم کمتری منتشر شوند و کاربر با هر میزان سرعت اینترنتی بتواند آن را ببیند. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان وضوح تصویر را کمتر از ۶۰۰ * ۱۰۶۷ پیکسل نکنید. این مسئله در افت کیفیت تصاویر بسیار تاثیرگذار است.

تکنیک‌هایی برای ثبت استوری در اینستاگرام برای بازاریابی

پلتفرم جدیدی که اینستاگرام به اپلیکیشن خود اضافه کرد تنها در همان سال اولیه چیزی حدود 1.5 بیلیون دلار درآمدزایی داشته است. این عدد در سال 2018 به 5 بیلیون دلار رسیده است. البته باید دید در طی رسوایی‌های اخیری که در رابطه با شرکت مادر یعنی فیسبوک رخ داده، این عدد چقدر بوده است!

اما با این حال هیچ دلیلی وجود ندارد که از اینستاگرام وقابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد، بهره‌مند نباشید! شما باید چگونگی کسب درآمد از اینستاگرام را بدانید! کافیست نگاهی به صفحات اینستاگرام بیاندازید؛ کسب‌وکارها چطور فعالیت می‌کنند و چطور با مخاطبین‌شان ارتباط میگیرند. اگر هنوز هیچ اقدامی نکرده‌اید؛ الان زمان آن رسیده تا کمر همت را ببندید و شروع کنید! در این مسیر آموزش کسب درآمد از اینستاگرام فرادرس را فراموش نکنید. فرادرس مطابق با تمامی آموزش‌هایی که ارائه می‌دهد؛ عقیده دارد که افراد باید همواره بر دانش خود بیافزایند حتی اگر نسبت به مسئله‌ای مسلط هستند! در این آموزش شما گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام را می‌آموزید و بطور کلی یاد میگیرید چطور از اکانت تجاری‌تان بهترین بهره را برای رسیدن به درآمد بیشتر ببرید.

استوری اینستاگرام

چطور در فیدهای استوری اینستاگرام بیشتر دیده شویم؟

بیشتر دیده شدن در استوری اینستاگرام دقیقا همان چیزی‌ست که برندها به دنبالش هستند! زمانی که از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنید؛ محتوای شما بیشتر از قبل دیده می‌شود. پس بطور منظم استوری‌هایتان را منتشر کنید تا در صف اول فید باقی بمانید. علاوه بر تمام این موارد؛ آشنایی با الگوریتم شبکه‌های اجتماعی، اینکه چطور طراحی شده‌اند به شما کمک می‌کند تا محتوا را در زمان بهتری به اشتراک بگذارید.

اگر با الگوریتم اینستاگرام آشنایی ندارید؛ توصیه داریم حتما آموزش الگوریتم های اینستاگرام فرادرس را مطالعه کنید. در این آموزش به شما می‌گویند که پست‌ها برای کاربران فعال بیشتر نمایش داده می‌شود. البته نکته‌های بسیار ریزی در آن ارائه می‌شود که در رسیدن به یک صفحه با کاربران فعال و پر رونق بسیار تاثیرگذار است.

توجه داشته باشید؛ هیچگاه بدون استراتژی و بدون برنامه و از روی اجبار، محتوایی را منتشر نکنید. انتشار محتوای نامرتبط منجر به ریزیش فالوورهای شما خواهد شد. شما باید تمام تمرکزتان را بر روی جلب رضایت آنها بگذارید. تنها در این صورت است که موفق خواهید بود.

براساس آمار منتشر شده چیزی حدود 41درصد کاربران در صورتی که نتوانند با محتوای شما ارتباط برقرار کنند؛ از دنبال کردن آن منصرف می‌شوند. حواستان باشد؛ دیده شدن در اینستاگرام همچون هوا برای تنفس است. اما مهم‌تر از آن، ارائه یک محتوای کاملا مرتبط با پیج اینستاگرامی‌تان است. در این مسیر آموزش افزایش فالوور اینستاگرام، اینکه چطور آنها را به سمت خودتان جذب کرده و از آنها یک مشتری وفادار بسازید، بسیار کاربردی خواهد بود. این آموزش فرادرس را از دست ندهید.

تاثیر تجربه‌های شخصی در بازاریابی استوری

حال به خوبی میدانید سایز استوری اینستاگرام چطور تعیین می‌شود و حتی میدانید چگونه فالوورهای بیشتری را به سمت خود جذب کنید. اما حواستان باشد؛ تمامی این اتفاقات بدون مدیریت تبلیغ و برند اتفاق نمی‌افتد. به عنوان مثال یکی از مواردی که در استوری‌های اینستاگرام به وفور دیده می‌شود؛ صحبت از تجربه‌های شخصی است.

استوری اینستاگرام برای بیزینس

چند بلاگر یا اینفلوئنسر را دنبال می‌کنید که از تجربه شخصی خود در صفحه‌شان مینویسند؟ چقدر به آنها ایمان دارید؟ کابران اسنپ چت عمدتا انسان‌ها هستند نه برندهای شخصی. استوری اینستاگرام نیز دقیقا به همین صورت کار می‌کند. درواقع با اضافه شدن قابلیت‌های دیگری همچون تگ کردن کاربران در استوری یا Reshare پست‌ها و استوری‌های دیگران، این قابلیت بیشتر حالت شخصی به خود گرفته است. به عبارت ساده‌تر؛ این نوع از ویدئوها و عکس ها به دلیل اینکه با محتواهای قابل سرچ در اینستاگرام متفاوت است؛ با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

پس قبل از اینکه بدانید باید چه اقداماتی را صورت دهید حتما دوره آموزش مدیریت تبلیغ و برند فرادرس را بگذرانید. تا اصلا بدانید کدام یک از ترفندهای موجود میتواند نتیجه لازم را برای شما به همراه داشته باشد.

خلاقیت را فراموش نکنید!

برای اینکه استوری‌های تاثیرگذارتری داشته باشید؛ باید در تولید محتوا خلاق عمل کنید. چقدر با اسنپ چت کار کرده‌اید؟ خب استوری اینستاگرام با سایزهای متفاوتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد در حال طی کردن یک مسیر منحصر به فرد و یکتا است. هیچ فرقی هم نمی کند که یک صفحه تجاری یا صفحه شخصی هستید! برخلاف پست‌های معمولی که در اینستاگرام منتشر می‌شود؛ استوری‌ها اغلب محتوایی خام و نپخته را به اشتراک می‌گذارد. منظور این است؛ برای به اشتراک گذاری استوری اینستاگرام نیازی نیست به اندازه تولید یک پست اینستاگرامی وقت بگذارید!

شما میتوانید کمی اضافه کردن چاشنی خلاقیت به محتوایتان، استفاده از استیکرهای جذاب، توجه مخاطب را جلب کرده تا به جای اینکه به سرعت از استوری شما بگذرند، آن را ریپلای کرده، برای دیگران بفرستند و حتی چندین بار به آن نگاه کنند.

همین ترفندهای به ظاهر ساده میتواند کاری کند تا کاربران برای تماشای استوری‌های بعدی‌تان لحظه‌شماری کنند.

کلام آخر درباره سایز استوری اینستاگرام

در حال حاضر اینستاگرام چیزی بیش از 600 میلیون کاربر فعال را در خود جای داده است. همین مسئله آن را به بزرگ‌ترین اپلیکیشن شبکه اجتماعی تبدیل کرده است. از طرفی شما به هیچ عنوان نمیتوانید محبوبیت این شبکه اجتماعی را در میان ایرانیان نادیده بگیرید. به گونه ای که وقتی صحبت از فیلترینگ اینستاگرام می‌شود؛ بسیار دست و دلشان می‌لرزید. این روزها بسیاری از کسب‌وکارها از طریق این شبکه دوست داشتنی کسب درآمد می‌کنند و خرج زندگی‌شان را تامین می‌نمایند.

با توجه به این اوصاف چرا نباید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و از تمامی قابلیت‌هایش برای پیشبرد اهداف استفاده نکرد؟ باید به کاربران فعلی‌تان توجه کنید و در این مسیر آموزش اینستاگرام بسیار تاثیرگذار خواهد بود. شما در آموزش اینستاگرام می‌آموزید چطور به مخاطبین احترام بگذارید، چطور کسب‌وکارتان را رشد دهید و اصلا چطور آن را به مخاطبین جدید و کسانی که تاکنون شما را نشناخته‌اند، معرفی کنید. هیچ چیزی به اندازه جذب مخاطبین جدید نمیتواند سخت باشد. از همین‌رو آموزش اینستاگرام فرادرس را نادیده نگیرید.

حواستان باشد؛ هر چقدر که میزان درگیری شما از طریق قابلیت‌های اینستاگرام مثل استوری‌ها با مخاطبین بیشتر باشد، تعداد بیشتری جذب شما می‌شود. از ابزارهای اینستاگرام غافل نشوید. این ابزارها به شما می‌گویند؛ مخاطبین از چه چیزهایی خوششان می‌اید، به دنبال چه چیزهایی هستند و چه سبک محتوایی بازخورد بهتری دارد. به راستی که تولید محتوای تاثیرگذار و پربازخورد باید هدف تمامی کسب‌وکارها باشد.

با این تفاسیر میتوان دریافت؛ بهره‌گیری از قابلیت‌های اینستاگرام مثل استوری اینستاگرام تا چه اندازه تاثیرگذار است. پس سری به صفحه آموزش‌های فرادرس بزنید تا هر آن چیزی که در خصوص استوری اینستاگرام اعم از آموزش دانلود ویدئو از اینستاگرام و... وجود دارد را دریافت کرده و از آنها برای پیشرفت خود استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها