|

رتبه بندی معلمان کیفیت آموزش را بالا می برد؟

شاخص‌های تعریف شده در لایحه رتبه بندی معلمان منجر به ارتقای کیفیت آموزش در کشور می شود.

لینک کوتاه کپی شد

محمد مولوی با اشاره به بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در جلسات علنی مجلس گفت: یکی از اهداف لایحه رتبه بندی معلمان ایجاد انگیزه درربین معلمان و ارتقای سطح آموزش در کشور است. در این لایحه عملکرد رقابتی معلمان پیش بینی شده است و معلمان براساس تخصص، شایستگی ها و عملکرد رقابتی خود در رتبه های یک تا پنج قرار می گیرند و شرایط کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه در آیین نامه اجرایی این قانون تعیین می شود.

شاخص‌های رتبه بندی معلمان

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت: شاخص های تعریف شده در لایحه رتبه بندی باعث می شود که معلمان به سمت ارتقای کیفیت آموزش کشور حرکت کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: این شاخص ها معلمان را به سمتی هدایت می‌کند تا تلاش کنند که خروجی مطلوبی در حوزه تعلیم و تربیت کشور داشته باشند.ضمن اینکه بهبود وضعیت معیشت معلمان و عدم نیاز به شغل بر فرایند تعلیم و تربیت در حوزه آموزش و پرورش تاثیر مطلوب می گذارد.

مولوی لایحه رتبه‌بندی معلمان را یک سند قانونی خواند و گفت: این قانون احکام بالا دستی را دارد و مطابق با برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین و بیانات مقام معظم رهبری است.

رتبه بندی معلمان در خصوص چه افرادی است؟

وی با اشاره به روند بررسی این لایحه در جلسات علنی مجلس شورای اسلامی گفت: پس از مطرح شدن این لایحه در مجلس تفاسیر مختلفی از رتبه‌بندی عنوان شد که ابهاماتی را در اذهان عمومی ایجاد کرد. این لایحه رتبه بندی معلمان نام دارد یعنی معلم نه مدیر. در حالی که نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش اصلا کارمند ندارد و همگی معلم هستند.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز امیدواری کرد خروجی این لایحه ایجاد انگیزه برای معلمین و تقویت فضای آموزش کشور باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها