|

معرفی بهترین محصولات که برای فر کردن موها بسیار مناسب هستند

اگر علاقه­ مند موهای فر هستید بهتر است از انواع روش های فر کردن مو به صورت موقت استفاده کنید تا موهایتان آسیب نبینند.

لینک کوتاه کپی شد

داشتن موهای فر، پرپشت و زیبا هرکسی را جذب می­کند و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که با همچین موهایی به دنیا آمده اید و به صورت ژنتیکی موهای پرپشت و فری دارید احتمالا شما فرد خوش شانسی هستید چون بسیاری از خانم ها برای آنکه موهایی شبیه به موهای شما داشته باشند از فر های دائم استفاده می­کنند و لازم به ذکر است که فر دائم تا حدی آسیب زا است و موهایتان را تخریب خواهد کرد. اگر علاقه­ مند موهای فر هستید بهتر است که از انواع روش های فر کردن مو به صورت موقت استفاده کنید. این را در نظر داشته باشید که افراط در استفاده از روش های فر موقت هم می­تواند موهایتان را تخریب کند یا بسوزاند بنابراین سعی کنید تا تنها برای مهمانی و دورهمی ها از فر مو استفاده کنید. در اینجا قصد داریم شما را با انواع روش ها مختلف برای فر کردن موهایتان آشنا کنیم تا شما با توجه به جنس تار موهای خود روشی که کمترین آسیب به موهایتان را وارد می­کند انتخاب کنید.

      1. بیگودی

اولین و بی دردسر ترین روشی که می­توانید با آن موهای فر و زیبایی داشته باشید استفاده از بیگودی است. در گذشته بیگودی ها تنها به یک شکل و یک سایز وجود داشتند اما امروزه شما می­توانید مدل های مختلف بیگودی مو برقی را با سایزهای مختلف برای انواع مدل های فر مو امتحان کنید.

یکی از بهترین مدل های بیگودی که می­توانید برای فر سیم تلفنی از آن استفاده کنید بیگودی های جادویی هستند که به شکل فنر می­باشد و با استفاده از قلاب موهایتان را به داخل می­کشد. این بیگودی ها به راحتی و بدون هیچ سخته موهایتان را فر می­کنند.

مدل دیگر بیگودی که می­توانید از آن استفاده کنید بیگودی های فومی هستند که لایه رویی آن را فوم تشکیل داده و داخلش از یک سیم استفاده شده تا حالت پذیری داشته باشد. این بیگودی در سایزهای مختلف ساخته شده است و می­توانید از آنها برای فر کردن موهایتان استفاده کنید.

بیگودی های کلاسیک هم هستند که می­توانید از آنها و از یک سشوار برای حالت دادن موهایتان استفاده کنید.

بیگودی و فرکننده مو چه برقی و چه دستی مناسب موهایی با تار های نازک است و اگر درجه حرارت بیگودی خود را به میزانی تنظیم کنید که بیش از اندازه داغ نشود می­توانید موهای خود را به راحتی فر کنید.

      ​2. موس

موس

استفاده از موس روش دیگری است که به وسیله آن می­توانید موهایتان را فر کنید. بعد از حمام می­توانید از موس استفاده کنید. موس یک فر خیس به موهایتان می­دهد و زیبایی خاص و درخشانی برای موهایتان به همراه دارد. خرید اسپری فر کننده مو هم گزینه مناسب دیگری است که می­توانید از آن برای فر کردن موهای خود استفاده کنید. اسپری و موس مو یه روش عالی برای فر کردن مو برای کسانی است که زمان کافی برای فر کردن موهای خود ندارند و می­­خواهند به مهمانی بروند. قیمت این محصولات نسبت به بابلیس ها بسیار ارزان تر است و می­توانید از آن هم برای موهای صاف و هم برای موهای فر استفاده کنید و حالت فر زیبایی به موهایتان بدهید.

      3. انواع فر کننده های برقی

برای فر کردن موهایتان با استفاده از لوازم فر کننده برقی دستتان باز است و محصولات زیادی هستند که می­توانید از آنها استفاده کنید. در خرید این محصولات دقت کنید که حتما درجه تنظیم حرارت روی آن باشد. به عنوان مثال خرید یک اتوی مو بدون داشتن درجه حرارت متغیر اصلا چیز خوبی نیست و شما نمی­توانید درجه را مطابق با جنس موهای خود فیکس کنید. همچنین بهتر است در این مطلب با مراقبت‌های مو قبل از استفاده از دستگاه‌های حرارتی آشنا شوید تا آسیب کمتری به موهای شما وارد شود. در ادامه چند مدل از این دستگاه ها را به شما معرفی می­کنیم.

  • اتوی مو

اتو مو

اتوی مو چیزی است که تقریبا همه دارند و شاید ندانید که از اتوی مو فقط برای صاف کردن موها استفاده نمی­کنند و در واقع می­توانید از آن به عنوان یک بابلیس حرفه ای استفاده کنید تنها نیاز است نکاتی را در مورد آنها بدانید. برای آن که از اتوی موی خود به عنوان بابلیس و فرکننده استفاده کنید باید ابتدا درجه حرارت آن را روی دمای مناسب برای موهای خود تنظیم کنید تا موهایتان نسوزد. اگر میخواهید موهایتان فرهای باز از هم داشته باشد باید ابتدا مقداری از مو را که می­خواهید فر کنید داخل اتو قرار دهید و سپس اتو را بپیچانید و این کار را به آرامی انجام دهید. اگر دستتان را سریع بچرخانید فر موهایتان حالت جمع تر خواهد شد. استفاده از اتوی مو برای فر کردن از این جهت مفید است که فر موهای شما حالت وزی نخواهد داشت و صاف و یکدست خواهد شد. استفاده از سشوار به همراه بیگودی تمیزی فرهایی که با اتو فر شده اند را ندارد.

  • بیگودی برقی

بیگودی برقی از بابلیس های جدیدی است که کارتان را برای فر کردن راحت می­کند. قسمتی از موهای خود را جدا کنید و دستگاه را روشن کنید. موی خود را داخل قسمت تعیین شده بگذارید. این دستگاه موهای شما را به داخل خود می­کشد و به راحتی فرهای درشتی به موهایتان می­دهد و دقت کنید که اگر قبل از این کار به درستی موهایتان را شانه نکنید و یک دسته موی شلخته را داخل دستگاه بگذارید احتمالا مجبود خواهید شد قسمتی از موی خود را قیچی کنید بنابراین دقت کنید که موهای خود را به درستی شانه و مرتب کرده باشید.

  • بابلیس انبری

بابلیس های انبری برای فر کردن مو وسیله خوبی هستند. انبر بابلیس را باز کنید و موهای خود را به دور قسمت تعیین شده بپیچید سپس انبر را بسته و صبر کنید تا موها به خوبی حالت بگیرند. اگر می­خواهید فرهایی باز داشته باشید پس از چند ثانیه موهایتان را از دور دستگاه باز کنید و نگذارید زیاد موهایتان دور آن باقی بماند. یکی از بهترین جنس های اتوهای انبری جنس سرامیکی است که باعث می­شود حرارت به صورت یکسان در اتو پخش شود و موها به صورت موضعی دچار سوختگی نشود.

  • بابلیس استوانه ای

اتوی واند یا اتوی استوانه‌ای هم مدل دیگری برای فر کردن موهای شما هستند. این اتو ها در مدل های مختلفی وجود دارد. بعضی از آنها ضخامتی یکسان در تمام قسمت ها دارد و بعضی از آنها در قسمت بالایی کوچکتر از قسمت انتهای آن می­باشد.

نکته بسیار مهمی در مورد اتوها که باید بدانید این است که شما تنها با داشتن یکی از این مدل ها می­توانید اکثر مدل های مویی که می­خواهید را روی موهای خود اعمال کنید. در واقع چیزی که مهم است این است که دستتان را به صورت افقی یا عمودی نگه ­میدارید. همچنین نکته مهم دیگر میزان حجم مویی است که به دور اتو میپیچید و سرعت دستتان می­تواند فر درشت یا ریزی به موهایتان بدهد. در اینجا تنها چند نمونه از انواع وسیله هایی که می­توانید فرهای مختلفی داشته باشید را ذکر کرده ایم البته که روش های بسیار متنوع دیگری هم برای ایجاد یک فر خاص و زیبا وجود دارد که می­توانید از آنها بنا به جنس موهایتان استفاده کنید.

نویسنده: سارا اقبالی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها