|

طرح رتبه بندی شامل معلمان بازنشسته هم می‌شود؟

تنها معلمان شاغل مشمول طرح رتبه بندی می شوند و فعلا بازنشستگان مشمول این لایحه نمی شوند

لینک کوتاه کپی شد
لایحه رتبه بندی معلمان نهم آبان ماه در جلسه غیرعلنی مجلس بررسی شد و به کمیسیون آموزش بازگشت. این طرح علاوه بر معلمان شاغل برای فرهنگیان بازنشسته هم دغدغه ایجاد کرده است که آیا در نهایت رتبه بندی معلمان شامل بازنشستگان میشود یا نه؟

نماینده مردم خلخال در مجلس گفت: نباید همه افراد مشمول این لایحه شوند رتبه بندی باید شامل کسانی شود که پست سازمانی معلمی دارند و به عنوان معلم استخدام شده‌اند.

سید غنی نظری‌خانقاه در اردبیل اظهار داشت: رتبه‌بندی یکی از مطالبات جدی فرهنگیان محسوب می‌شود، به طوری که نمایندگان نسبت به وضعیت معیشت معلمان بی‌تفاوت نخواهند بود و در راستای حل مشکلات معیشتی معلمان گام‌های اساسی برمی‌دارند.

وی بیان کرد: با حل مشکلات معیشتی معلمان کیفیت آموزش در کشور بالا می‌رود و نگاه به شغل شریف معلمی تغییر می‌کند قطعاً افراد زیادی از نخبگان کشور علاقه‌مند به حوزه تدریس می‌شوند و در گذشته به دلیل وضعیت اقتصادی این قشر از جامعه رغبت برای کار در بقیه دستگاه‌های اجرایی کشور بیشتر بود.

نظری‌خانقاه گفت: بقیه افراد شاغل در دستگاه‌های اجرایی کشور علاوه بر دریافت حقوق پایه، حق ماموریت، پاداش و بن کالا دریافت می‌کنند، اما کارکنان آموزش و پرورش از این مزایا تا حدودی محروم هستند.

وی وضعیت کارکنان حوزه بهداشت در کشور را مطلوب دانست و گفت: مشکل بخش سلامت کشور تا حدودی حل شده در بخش فرهنگ هم باید با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان مشکلات آن‌ها حل شود، البته ارزش معنوی، پاداش معلمان است، زیرا معلمی شغل نیست هنر است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با اشاره به جایگاه معلمان در بحث رتبه‌بندی افزود: تفاوت‌هایی از نظر حقوق و مزایا میان افرادی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و سابقه طولانی تدریس با افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده و به امر مقدس تعلیم مشغول است وجود دارد و این قانون جدید به نوعی آموزش را مهندسی می‌کند.

نظری‌خانقاه افزود: در روند بررسی لایحه رتبه بندی باید از حرکت‌های پوپولیستی خودداری کنیم و نباید همه افراد مشمول این لایحه شوند رتبه‌بندی باید شامل کسانی شود که پست سازمانی معلمی دارند و به عنوان معلم استخدام شده‌اند.

وی افزود: اگر بهره‌وری و کارآیی در حیطه آموزش بالا رود قطعا مشکلات حوزه تعلیم و تربیت در کشور حل خواهد شد و می‌توان شاهد پیشرفت‌های خوبی در کیفیت آموزش کشور باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه آموزش و پرورش در کشور از لحاظ ساختاری مشکلات چندانی ندارد، گفت: آموزش در کشور تک بعدی نیست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • عباس‌صالحی ارسالی در

    نظام و مسئولین آن در اجرای یک قانون و اجرای رتبه‌بندی بیش‌از ده سال مقصرند بجز اینکه این لایحه باید شامل حال بازنشستگان گردد حتما و اخلاقی صحیح این است که از بازنشستگان این دهه بخاطر عدم اجرای قانون در این ده سال عذرخواهی و دلجویی گردد و الا در دیندار بودن و منصف بودن آقایون مسئولین شک و شبهه‌ی فراوان ثابت خواهد گشت.

  • خخ ارسالی در

    با این وضعیت به همسانسازی فاتحه خوانده شد یکی نیست بگه شما که پول ندارید چرا مفت صحبت میکنید

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها