|

اختلاف 175 میلیاردی در مورد بودجه رتبه بندی معلمان!

رتبه بندی معلمان

بعد از 10 سال هنوز مشخص نیست که رتبه بندی چقدر بودجه نیاز دارد و عجیب تر اینکه رقم های اعلام شده بین 25 تا 200 هزار میلیارد در نوسان است.

لینک کوتاه کپی شد

ظاهــرا قرار نیست که پس از ۱۰ سال، مطالبه اصلی این روزهای معلمان اجرایی شود و در شرایطی که سازمان برنامه و بودجه برای تامین بودجه ۲۵‌ هزار میلیارد تومانی لایحه رتبه بندی معلمان وعده داد بود که این موضوع در روز یکشنبه تصویب شــود، نمایندگان مجلس برای دومین بار این لایحـه را برای رفع ابهام به کمیسیون آموزش مجلــس بازگرداندند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از آرمان ملی، پیش از این نیز نمایندگان مجلـس در روز ۲۸‌ مهر بخش‌هایی از لایحه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کردند و بخش‌هایی را نیز برای اصلاح به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع دادند. در همان روز کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد که ایرادات مصوبه را رفع و آن را برای تصویب به صحن علنی مجلس ارسال کرده است. با این حال تعدادی از نمایندگان اعلام کردند که وضعیت معلمان دارای مدرک پایین‌تر از کارشناسی همچنان ابهام دارد و این لایحه بار دیگر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بازگردانده شد.

موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان

در این رابطه علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اعلام کرد: «ابهامات این لایحه رفع شده و هفته آینده بار دیگر در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.» او پیش بینی کرد که «این لایحه تا ۴۵ روز دیگر تصویب و از سوی شورای نگهبان تایید شود.» اما روز گذشته مجلس درباره این لایحه یک جلسه غیر علنی برگزار کرد و رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت که «در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داد.»

نکته مهم در عدم تصویب لایحه رتبه بندی اختلاف ۱۷۵ هزار میلیاردی است

پیش از این، علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، روز پنجشنبه ۲۹ مهر گفته بود که در بودجه ۱۴۰۰ منابع مالی کافی برای اجرای این لایحه پیش‌بینی نشده و چالش بزرگ مشخص کردن بودجه اجرای آن است. ۲۵ هزار میلیارد یا ۲۰۰ هزار میلیارد؟‌ طی سال‌های اخیر معلمان برای تصویب این لایحه بارها تجمعات اعتراضی برگزار کردند و در آخرین این تجمعات، روز شنبه نیز گروه‌هایی از معلمان از استان‌های مختلف با تجمع در مقابل مجلس خواستار تصویب این لایحه شدند.

نکته مهم در عدم تصویب این لایحه اختلاف ۱۷۵ هزار میلیاردی (البته در گفتار مسئولان برای تصویب این لایحه و یادگار دولت حسن روحانی) است، مثلا بر اساس ماده ۳ این لایحه که پیش از این به تصویب رسیده بود معلمان رتبه‌های پنج گانه آموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم دریافت می‌کنند، حقوق معلمان نیز باید بر اساس این رتبه‌ها تا ۸۰ درصد افزایش پیدا کند. اما مشکل اصلی در بار مالی این لایحه است و هنوز کسی نمی‌داند که اجرای این لایحه تا چه اندازه برای دولت بار مالی خواهد گذاشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • فرهنگی ارسالی در

    سلام عدالت این است که حقوق بازنشستگان حداقل۲۰ درصد از شاغلین بیشتر باشد. نه اینکه عکس عمل گردد آیا افراد با سنوات کمتر حقوق بیشتر ی نسبت به افراد با سنوات بیشتر دارند ؟صددرصد خیر.پس چرا بازنشستگان که دلیل آن بر همگان مبرهن است باید ۸۰ در صد شاغلین حقوق داشته باشند؟!!!!! آیا این عدالت است؟ باید حقوق بازنشسته حداقل ۲۰درصد ازشاغل بیشتر باشد تا به عدالت نزدیک باشد باتشکر

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها