|

آشنایی کامل با محصولات مرک آلمان (Merck) - محصولات مرک آلمان را از کجا بخریم؟

در این مطلب به طور مفصل در مورد برند و محصولات مرک آلمان (Merck) صحبت شده است. معتبرترین سایت برای خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی برند مرک و…

لینک کوتاه کپی شد

در این نوشته از دایا اکسیر که برترین سایت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را دارد، می خواهیم در رابطه با محصولات مرک صحبت کنیم؛ می خواهیم بدانیم:

  • تاریخچه برند مرک چگونه شکل گرفت؟
  • محصولات مرک کدام ها هستند؟
  • شرکت مرک از چه گریدهایی برای محصولات خود استفاده می کند؟

تاریخچه برند مرک

image_a8c52c4213fa1a44e57be22c112d564438ea283a

در این بخش  می خواهیم به تاریخچه مرک از سال تاسیس تا نقطه محبوبیت آن بپردازیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

Merck  در 1 ژانویه 1891 در ایالات متحده تأسیس شد. جورج مرک 23 ساله، این شرکت را برای توزیع مواد شیمیایی خوب در سراسر شهر نیویورک و مناطق مجاور تأسیس کرد. اولین کتابچه راهنمای مرک در سال 1899 منتشر شد که درباره درمان خون ریزی برای برونشیت حاد و نان بادام برای دیابت بود. کتابچه راهنمای مرک تبدیل به یکی از مراجع پزشکی در سطح گسترده شد تا اینکه در سال 1925 جورج دبلیو مرک، پسر جورج مرک، کار خود را در بخش بسته بندی و حمل و نقل در سال 1914 آغاز کرد و در اکثر شاخه های تجارت آموزش دید. او از طریق ادغام مرک با شرکت پاورز ویتمن، توجه افراد را به سمت ایجاد ظرفیت تحقیقاتی مرک معطوف کرد و شهرت شرکت را برای نوآوری تسریع کرد.

رفته رفته در سال 1933 آزمایشگاه تحقیقاتی مرک در راهوی نیوجرسی تأسیس شد. این آزمایشگاه نشان دهنده هجوم اولیه مرک به تحقیقات دارویی بود که شامل سه بخش جداگانه میشد:

  • تحقیقات خالص
  • تحقیقات درمانی
  • تحقیقات کاربردی

این آزمایشگاه در سال 1936 ویتامین B1 را سنتز و نتایج را در مجله انجمن شیمی آمریکا منتشر کرد. با تولید انبوه این ویتامین در سال‌های بعدی مدیریت مرک، شرکت را متعهد به جداسازی و سنتز ویتامین‌ها و در دسترس‌ تر ساختن آن‌ها کرد. در سال 1943، دکتر سلمان واکسمن و آلبرت شاتز، استرپتومایسین را کشف کردند که اولین درمان موثر برای بیماری سل که یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده به حساب می آمد، بود. مرک از آزمایشگاه تحقیقاتی دکتر واکسمن حمایت کرد و حقوق ثبت اختراع داروی جدید را در اختیار قرار داد. زمانی که مزایای سلامتی آن به رسمیت شناخته شد، مرک از حق ثبت اختراع انحصاری خود در مورد آنتی بیوتیک صرف نظر کرد تا حداکثر دسترسی بیمار را تضمین کند به گونه ای که سبب شد تا سال 1950، مرگ و میر ناشی از سل در ایالات متحده نزدیک به 50 درصد کاهش یابد.

با اینکار در سال 1950، دکتر لوئیس سارت، محقق آزمایشگاه تحقیقاتی Merck در Rahway، کورتیزون را تولید کرد. این دارو در درمان آرتریت روماتوئید، تب روماتیسمی و سایر بیماری‌های مزمن مرتبط که اغلب کشنده بودند و هیچ درمان مؤثر شناخته شده‌ای برای آنها وجود نداشت، استفاده می‌شد. موفقیت های این آزمایشگاه رفته رفته افزایش یافت و باعث شد شرکت مرک، شش برند مطرح به نام های سیگما آلدریچ، Milli-Q ، شرکت ساپلکو Supelco ، میلی ‌پور، بیوریلاینس و SAFC را گردهم آورد تا تحقیق و تولید در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی و صنایع غذایی و آشامیدنی، توسعه و ساخت داروهای بیوتکنولوژی را آسان تر کند.

محصولات مرک

image_08193a8516ff6a01a3f2f7588f3d270b30a9fcd1

این کمپانی یکی از معتبرترین و مشهورترین مجموعه های فعال در حوزه مواد شیمیایی، دارویی، علوم زیستی، داروسازی، بیوتکنولوژی، لوازم بهداشتی-آرایشی، پلاستیک ها و غیره می باشد. شما می توانید برای خرید مواد مرک آلمان از نام انگلیسی، فارسی، علمی محصول، CAS نامبر (سرویس خلاصه های مواد شیمیایی و کاتالوگ نامبر استفاده کنید. جالب است بدانید این کمپانی امروزه در 5 قاره جهان تولید می شود و با داشتن کمپانی های فرعی، به تنهایی یکی از بزرگترین تامین گنندگان مواد شیمیایی آزمایشگاهی در جهان بشمار می رود.

در همینجا نیز لازم است به یکی از معتبرترین واردکننده محصولات مرک، به نام شرکت دایا اکسیر اشاره کنیم که انواع مواد شیمیایی و آزمایشگاهی این برند را باکیفیت بالا ارائه می دهد.

نکته جالب دیگری که در خصوص شرکت مرک وجود دارد این است که یکی از معروف ترین شرکت های محیط کشت در دنیا نیز محسوب می شود.

انواع گریدهای مواد شیمیایی برند مرک

  • گرید خالص شده(Purified)

این گرید که معمولا به مواد شیمیایی آلی محدود است، جزء مواد شیمیایی باکیفیت می باشد و از استانداردهای رسمی خبری نیست.

  • گرید معرف(Reagent)

این گرید بالاترین میزان کیفیت مواد شیمیایی از نظر تجاری را دارد تاجایی که جامعه مواد شیمیایی آمریکا قوانینی را به صورت رسمی برای این گرید تعریف نکرده اند.

  • گرید معرفACS 

این گرید براساس قوانینی توسط جامعه مواد شیمیایی آمریکا وضع شده است که دارای کیفیت بالا برای کاربردهای آزمایشگاهی است.

  • گریدUSP 

این گرید جزء مواد شیمیایی ساخته شده خوب شناخته می شود که لازمه هماهنگی، با پیش نیازهای سازمان دارویی آمریکا را دارد.

  • گرید فنی (Technical)

از این گرید بیشتر برای کاربردهای عمومی صنعتی استفاده می گردد.

  • اسیدهای گرید Suprapur

از این گرید برای روش های صنعتی حساس استفاده می کنند و بیشتر برای اسیدها و نمک ها به کار گرفته می شود.

از دیگر گریدهای این شرکت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرید AR
  • گرید CP (Chemically Pure)
  • گرید FCC
  • گرید معرف تضمین شده ( GR )
  • گرید آزمایشگاهی (Lab Grade)
  • گرید NF (National Formulary)
  • گرید OR (Organic reagent)
  • گرید عملی (Practical)
  • گرید استاندارد اولیه (Primary Standard)
  • گرید فنی (Technical)
  • گرید USP / GenAR

جمع بندی:

در این قسمت به یک جمع بندی درخصوص شرکت مرک و خط تولید آن می پردازیم. همانطور که تاکنون متوجه شدید، شرکت مرک جزء 30 تولیدکننده بزرگ مواد شیمیایی در جهان شمرده می شود و در زمینه تحقیق و توسعه بیوتکنولوژی و علم شیمی نیز از برترین شرکت های دنیا به حساب می آید. همچنین این شرکت توانایی تولید مورد نیاز یک محقق و یا حتی ترکیب دو ماده خاص را برای افراد فعال در این زمینه امکان پذیر کرده است. همچنین باید بدانید که تکنیک های استفاده شده در این شرکت باتوجه به علم روز تغییر می کند. در این کمپانی، کیفیت حدود 10000 ماده توسط کارشناسان کنترل-کیفیت بررسی و تعیین می شود و براساس نیازمندی های که وجود دارد، بهترین روش هر ماده شیمیایی تعیین می گردد.

یکی از بخش های تولید مواد شیمیایی این شرکت، تکنیکوم نام دارد؛ دستگاه هایی که در این بخش وجود دارند، باتوجه به فرمول های که به دستگاه داده می شود، کار می کنند و وظفه تولید مواد شیمیایی ارگانیک را برعهده دارند.  بخش دیگر این کمپانی واحد تست کنترل-کیفیت است که در آن نیازی به عوض کردن واحدها وجود ندارد و اینکار به صورت اتوماتیک توسط دستگاه انجام و واحدها تعویض می گردد. در ادامه اگر سوالی درخصوص نرم افزار یا عملکرد آن وجود داشته باشد، با تماس به واحد پشتیبانی مشکل برطرف می گردد. در این بخش یک سیستم وجود دارد که قادر است به صورت اتوماتیک مواد شیمیایی را از هم تفکیک و شناسایی کند که برای استفاده از آن ابزارهایی وجود دارد به نام متروم که باعث راحت تر شدن انجام کارها می شود.

در واقع میتوان گفت این شرکت در تمامی بخش های خود از آخرین سیستم های تکنولوژی برای ساخت مواد شیمیایی بهره می برد و همین امر باعث شده تا افراد بیشماری در زمینه تهیه مواد شیمیایی خود به برند مرک اطمینان کنند.

سخن پایانی

ما سعی کردیم تا تمامی مطالبی که درباره برند مرک و محصولات آن نیاز داشتید، را در بیان کنیم. همچنین اگر میخواهید  قیمت محصولات مرک آلمان را مشاهده کنید، میتوانید به سایت دایا اکسیر به آدرس dayaexir.com مراجعه کنید و یا اگر در تهیه محصولات خود نیازمند راهنمایی هستید، به شما پیشنهاد می شود تا از مشاورین مجرب این شرکت با تماس با شماره 22327043-021 بهره ببرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها