|

با اجرای رتبه بندی حقوق معلمان چقدر زیاد می شود؟

لایحه رتبه‌بندی معلمان برای رفع ابهامات مجدد به کمیسیون آموزش مجلس برگشت.

لینک کوتاه کپی شد

این روزها لایحه رتبه‌­بندی معلمان به یکی از چالش‌­های اصلی بودجه­‌ای و اداری دولت سیزدهم تبدیل شده است. از یک سو معلمان در تنگنای معیشتی قرار دارند و با مقایسه حقوق خود با سایر کارکنان قوه مجریه احساس بی­‌عدالتی می‌کنند از سوی دیگر دولت سیزدهم با بدهی­‌های عظیم به جا مانده از دولت قبل و کمبود منابع مالی مواجه است.

در این میان برخی پیشنهاد اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری و برقراری نظام پرداخت حقوق عادلانه میان تمام کارکنان قوه مجریه را بهترین راه­ حل این مشکل می‌دانند. در مقابل عده‌­ای دیگر تلاش برای استفاده از قانون مدیریت خدمات کشوری به منظور برقراری عدالت در نظام پرداخت حقوق را اقدامی شکست خورده دانسته و به انواع مجوزها و امتیازات خاصی که دستگاه‌­های دولتی برای فرار از این قانون تاکنون دریافت کرده‌اند، اشاره می­‌کنند. این گروه تصویب لایحه رتبه­‌بندی معلمان و ایجاد نظام اختصاصی پرداخت حقوق و مزایا برای آموزش و پرورش را پیگیری می‌­کنند.

در این گزارش به مرور آخرین نظرات در خصوص لایحه رتبه‌­بندی معلمان پرداخته شده است.

لایحه رتبه‌بندی با اشکالات بسیار

در ادامه بررسی‌ لایحه رتبه‌بندی معلمان توسط مجلس، یکشنبه ۹ آبان ماه این لایحه با رای نمایندگان برای بررسی بیشتر، مجدداً به کمیسیون آموزش مجلس فرستاده شد. مهرداد ویس کرمی نماینده مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره به تسنیم گفت: در جلسه غیرعلنی امروز مجلس، دولت نظرات خود را درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان بیان کرد. بنده از همان ابتدا معتقد بودم این لایحه دارای اشکالات متعددی است. ماده ۴ (تخصیص رتبه‌ها) دارای ابهام است.

وی افزود: مقرر شد لایحه رتبه‌بندی معلمان مجدد به کمیسیون آموزش مجلس برگردد، نظر نهایی دولت گرفته شود و در چارچوبی که توافق اجرایی وجود دارد ظرف مدت ۱۰ روز تعیین تکلیف و به صحن علنی مجلس ارسال شود.

در جدول زیر آمار مشمولان لایحه رتبه­‌بندی معلمان به تفکیک مدارک تحصیلی مشمولان برای معلمان و شاغلان سایر سمت­‌ها ارائه شده است.

 

دیپلم

فوق دیپلم

کارشناسی

کارشناسی ارشد

دکترا

جمع ردیف

معلمان

۹.۷۳۱

۵۳.۷۸۷

۳۱۹.۶۱۵

۱۱۴.۴۴۹

۳.۰۰۰

۵۰۰.۵۸۲

سایر سمت­‌ها

۵۳.۲۱۳

۱۲.۵۲۲

۱۶۰.۳۸۵

۷۱.۵۵۱

۱.۵۵۱

۲۹۹.۲۲۲

جمع ستون

۶۲.۹۴۴

۶۶.۳۰۹

۴۸۰.۰۰۰

۱۸۶.۰۰۰

۴.۵۵۱

۷۹۹.۸۰۴

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها