|

رتبه بندی به کنار، معوقات معلمان کی پرداخت می شود؟

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس: مقرر شده از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ رتبه‌بندی معلمان اعمال شده و معوقات چند ماه اخیر هم پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا احمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگویی درباره اقدامات این کمیسیون در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: کمیسیون آموزش ابهامات و ایراداتی که صحن علنی مجلس به لایحه رتبه‌بندی معلمان گرفته بود را در چند جلسه ویژه و متوالی برطرف کرد و ان‌شاءالله در هفته جاری آن را به پایان می‌رساند و بلافاصله به هیأت رئیسه ارجاع داده و بررسی ماده ۴ به بعد آن در صحن علنی مجلس صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی معلمان با ۲۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری اجرایی خواهد شد، افزود: مقرر شده از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ رتبه‌بندی معلمان اعمال شود و معوقات این چند ماه اخیر هم به معلمان پرداخت خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً بودجه لازم برای اجرای کامل رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ از سوی دولت و مجلس دیده خواهد شد ضمن اینکه در حین اجرا هم شاید با مشکلات و معایبی مواجه شویم که بلافاصله سعی می‌کنیم آن را رفع کنیم.

احمدی گفت:، چون دولت و مجلس قول اجرای رتبه‌بندی معلمان را در سال جاری داده بودند بنای ما اجرای این موضوع ولو در چند ماه پایانی سال است.

وی افزود: مجلس و هیأت ممیزی تشکیل شده برای اجرا و نظارت که به صوررت مشترک مجلس و دولت در آن عضو هستند در اجرای رتبه‌بندی معلمان نظارت خواهند کرد. ضمن اینکه به نظر می‌رسد که حداقل ۲ ماه زمان می‌خواهد تا آیین‌نامه اجرایی این قانون تدوین شود و بایستی در ابتدا قانون به تصویب رسیده و سپس دستورالعمل اجرایی آن آماده شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فرهنگیان باید بدانند که دغدغه‌های آن‌ها در خصوص رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت و مجلس در حال پیگیری است و هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند چرا که این قانون بسیار مهم و وسیع است و ممکن است حتی در روند اجرا دچار ضعف‌هایی شود، اما بایستی این قطار به حرکت درآید تا اشکالات احتمالی در مسیر شناسایی شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها