|

مهم‌ترین فاکتورهای ایمنی و استاندارد موتورسیکلت چیست؟

هنگام خرید موتورسیکلت موتوری را انتخاب کنید که به شما امکان دهد که به‌ راحتی به تمام کنترل‌ها دسترسی داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از جذاب‌ترین وسایل حمل‌ونقل، موتورسیکلت‌ها هستند؛ اما در عین حال ریسک رانندگی با آن‌ها کم نیست. به همین دلیل انتخاب موتورسیکلتی با ویژگی‌های ایمنی کامل و برخورداری از استاندارهای آن، بسیار مهم است. این روزها انتظارات ما از موتورسیکلت‌ها افزایش پیدا کرده است و فقط به دنبال یک وسیله ساده برای رفت‌وآمد نیستیم. به عبارت دیگر، با داشتن یک موتورسیکلت امن و استاندارد می‌توانید جذابیت در سفر، امنیت، هیجان و آرامش را به‌طور همزمان تجربه کنید.

اگرچه امروزه انتظارات ما از موتورسیکلت‌ها بالا رفته است؛ اما در عین حال این انتظارات نامعقول نیست و همگی بر مبنای رفتار عاقلانه و افزایش امنیت هستند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این نوشتار قصد داریم چند نمونه از فاکتورهای مهم در بالا رفتن امنیت و استاندارد موتورسیکلت را بیان کنیم.

موتورسیکلت با سیستم تعلیق قابلیت تنظیم

هر موتورسیکلت نیاز به مقداری قابلیت تنظیم در سیستم تعلیق خود دارد. این موضوع درباره خودروها صدق نمی‌کند؛ زیرا راننده درصد کمی از وزن ناخالص خودرو را تشکیل می‌دهد و این وزن کم، تاثیری روی خودرو نمی‌گذارد. اما موضوع درباره موتورسیکلت کمی متفاوت است. وزن راننده در موتورسیکلت تاثیر زیادی روی وزن ناخالص آن می‌گذارد و هر موتور فقط با استفاده از دو تکه لاستیک تعادل خود را نگه می‌دارد. بنابراین داشتن سیستم تعلیق کمک می‌کند که یک سواری ایمن برای راننده فراهم شود.

سیستم ترمز ضد قفل

استفاده از ABS، کی از ویژگی‌های اساسی در هر خودرو محسوب می‌شود. اما برخورداری موتورسیکلت‌ها از این سیستم، اهمیت زیادی در حفظ امنیت راننده و افراد مقابل دارد. اولین شرکتی که سیستم ترمز ABS را روی محصولات موتورسیکلت خود قرار داد، شرکت BMW بود  و این سیستم را در سال 1988 معرفی کرد.

سیستم ترمز ضد قفل در حال حاضر در تمام موتورسیکلت‌های بالای 125 سی‌سی وجود دارد. این سیستم نه تنها از قفل شدن لاستیک‌های عقب در هنگام ترمز گیری سریع جلوگیری می‌کند، بلکه به جلوگیری از لغزش و کاهش دریفت در موتورسیکلت‌های خارج از جاده کمک می‌کند.

جالب است بدانید که حتی ماهرترین موتورسواران نیز نمی‌توانند در مسافت‌های کوتاه و زمین‌های خیس به‌خوبی توقف کنند. به همین دلیل استفاده از این سیستم اهمیت زیادی دارد. البته استفاده از ABS در تمامی موتورسیکلت‌ها به‌طور کامل رعایت نمی‌شود و برای خرید موتورسیکلت با این مشخصه مهم، باید به دنبال بهترین‌ها بگردید. ممکن است خرید یک موتورسیکلت با این ویژگی، قیمت بالایی نسبت به سایر موتورسیکلت‌ها داشته باشد. بنابراین خرید قسطی موتورسیکلت راهکار جالبی برای به دست آوردن بهترین‌ها با قیمت‌های مقرون به‌صرفه و مناسب است.

موتور.

قابلیت تنظیم ارگونومیک

زمانی که در یک خودرو نشستید، قابلیت‌های مختلفی برای تنظیم ارگونومیک بدن وجود دارد تا بتوانید سفری راحت و با آرامش را تجربه کنید. در این میان، برخورداری برخی از موتورسیکلت‌های پیشرفته از این قابلیت، موضوع دور از دسترسی نیست. به عبارت بهتر، شما در هنگام رانندگی فقط با چند قیمت آن درگیر هستید. شما می‌خواهید کنترل کاملی روی صندلی، گاز، کلاچ، شیفتر و ترمز داشته باشید. بنابراین برخورداری این قسمت‌ها از قابلیت تنظیم، انتظاری کاملا معقولانه محسوب می‌شود. البته این همه چیز نیست!

در حال حاضر موتورسیکلت‌های باکیفیت و با امنیت بالا دارای قابلیت‌های تنظیم بیشتری هستند تا کارایی راحت‌تری را به راننده بدهند. به‌طور مثال میله‌های گیره‌ای، اهرم‌ها و کنترل‌های پا قابلیت تنظیم دارند تا متناسب با موتورسوار جابجا شوند.

اما در کنار موارد ذکر شده، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند کیفیت برتری  از امنیت و آسایش در موتورسواری را به شما ارائه دهند. این موارد شامل:

  1. هنگام خرید موتورسیکلت به این موضوع دقت کنید که در هنگام سواری احساس راحتی داشته باشید. بنابراین موتوری را انتخاب کنید که به شما امکان دهد که به‌راحتی به تمام کنترل‌ها دسترسی داشته باشید و روی آن‌ها تسلط کامل داشته باشید.
  2. اگر قصد دارید با موتور، مسافت‌های طولانی را بروید، موتورسیکلت کروز و یا تورینگ، گزینه‌های بهتری هستند. در عین حال موتورسیکلت‌های اسپرت، مناسب برای سرعت‌های بالا و مسافت‌های کوتاه هستند.
  3. موتورسیکلتی بخرید که دارای سیستم ترمز ترکیبی باشد. اگرچه این ترمز به اندازه ترمز ضد قفل، قوی نیست؛ اما یک ویژگی مقرون به‌صرفه در موتورسیکلت محسوب می‌شود. این سیستم در هنگام استفاده از ترمز عقب، به‌طور خودکار روی ترمز جلو نیز اعمال شده تا فاصله توقف را کاهش دهد. به همین دلیل کنترل کشش هنگام شتاب گیری در جاده‌های خیس و گلی را امکان‌پذیر می‌کند.
  4. علاوه بر موارد ذکر شده در امنیت سواری، باید به دنبال حفظ امنیت خود موتورسیکلت در شهر  و جلوگیری از سرقت آن باشید. به هر حال زندگی در شهرهای شلوغ می‌تواند سرقت اموال را هم به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر شما هزینه زیادی برای خرید موتورسیکلت صرف می‌کنید و باید مراقب آن باشید. بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که موتورسیکلتی با قابلیت ردیابی و gps خریداری کنید. در این صورت به‌راحتی می‌توانید  تنها با خرید بسته اینترنت5G یا 4G از راه دور نیز، کنترل موتور را در دست داشته باشید و در صورت دزدیده شدن موتور، سارقان را ردیابی کنید. 

خرید موتورسیکلت  و رانندگی با آن جذابیت‌های بی‌شماری را در سفر برای شما به ارمغان می‌آورد. اما بهتر است قبل از خرید این وسیله جذاب، به دنبال حفظ امنیت آن باشید. با توجه به این مورد، انتخاب موتورسیکلتی که فاکتورهای استاندارد ایمنی را داشته باشد، بهترین کار است.

البته ذکر این نکته مهم است که موتورسیکلت‌های برتر و با امنیت و تجهیزات بیشتر، دارای قیمت‌های بیشتر و گران‌تری هستند. به همین دلیل ممکن است خرید آن‌ها کمی سخت و یا غیرممکن باشد. در این شرایط خرید اقساطی موتورسیکلت بهترین روش است تا بتوانید بهترین  و مرغوب‌ترین محصول را در کنار قیمتی به‌صرفه به دست بیاورید. به عبارت دیگر خرید قسطی موتورسیکلت به معنای خرید قسطی امنیت و آرامش برای شما و تمام کسانی است که در اطراف شما قرار دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها