|

ماجرای یارانه 110 هزار تومانی چیست و از کی پرداخت می شود؟

اگر قرار باشد همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود، می‌توان گفت احتمالا یارانه نقدی جدید از دی پرداخت می شود.

لینک کوتاه کپی شد

احمد توکلی یکی از حاضران نشست رئیسی و چند تن از اقتصاددانان، اعلام کرده که جلسه اقتصاددانان با رئیسی درباره بررسی اثراث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است. آنگونه که احمد توکلی گفته یکی از مواردی که در این جلسه اعلام شده پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی به اقشار آسیب‌پذیر است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، دولت مدتی است که می‌خواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند و قرار است این ارز فقط به واردات دارو و گندم تعلق بگیرد. اما یکی از دغدغه‌هایی که مطرح شده این است که آیا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم می‌شود یا نه؟

برای همین گویا جلسه رئیسی با اقتصاددانان درباره نحوه جبران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است. جلسه‌ای که یکی از پیشنهادات مطرح شده در آن پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی است.

پرداخت یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومانی

توکلی گفته اینکه چقدر یارانه جبرانی برای اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شود هنوز قطعی نشده اما طبق این طرح قرار است ماهی ۱۱۰ هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب‌پذیر بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یارانه پرداخت شود. پیش از این هم مساله پرداخت و افزایش یارانه نقدی به مردم مطرح شده بود. پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی در ازای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یکی از پیشنهادات مجلس بود. اما گویا ماجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی کم کم جدی شده و احتمالا یکی از راهکارهای دولت پرداخت یارانه جدید باشد.

یارانه ۱۱۰ هزار تومانی چه زمانی واریز می‌شود؟

دولت مدتی است که می‌خواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند. اما آنگونه که پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا مساله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ظرف یکی دو هفته آینده نهایی شود. اگر قرار باشد که همزمان با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود، می‌توان گفت احتمالا یارانه نقدی جدید از دی ماه پرداخت شود.

البته محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور پیش از این گفته بود دولت در آذر ماه خبر خوبی برای مردم دارد. برای همین ممکن است که خبر خوب رضایی پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی باشد. از طرفی این زمزمه مطرح بود که دولت رئیسی یارانه‌ها را از آذر ماه افزایش دهد.

اما با توجه به اینکه احتمال دارد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ظرف دو هفته آینده انجام شود، به نظر می‌رسد پرداخت یارانه جدید به ماه بعدی موکول شود. البته هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی و دیگر چهره‌های حاضر در این نشست، پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی را تایید نکرده‌اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها