|

آخرین خبرها از رتبه بندی معلمان؛ نحوه افزایش حقوق‌ ها تغییر کرد

رتبه بندی معلمان

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در خصوص آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان توضیح داد.

لینک کوتاه کپی شد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون آموزش مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از جامعه 24، محمد وحیدی با اشاره به آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: در آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی در کمیسیون آموزش، ملاک حداقل حقوق معلمان ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های مربی آموزشیار و مربی دانشگاه‌های وزارت، تحقیقات و فناوری تعیین شد.

نحوه افزایش حقوق‌ها برای رتبه‌‎های مختلف تغییر یافت

وی ادامه داد: بر همین مبنا برای کسب رتبه‌های بالاتر درصد‌های افزایشی دیده شد به طوریکه برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

وحیدی با بیان اینکه یکی دیگر از تغییرات مهم اعمال شده در لایحه رتبه بندی که با نظر اعضای کمیسیون آموزش اصلاح شد، حذف عبارت «تمام وقت» بود که بر این اساس ساعت تدریس به همان ۲۴ ساعت در هفته تغییر یافت و نگرانی معلمان از این بابت ساعات اضافه تدریس برطرف شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین تاریخ اعمال لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز به ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰ تغییر یافت تا بازنشستگان امسال نیز مشمول قانون رتبه بندی شوند.

وی اضافه کرد: طبق تأکیدی که به سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش داشتیم، عنوان شد که آیین نامه اجرایی لایحه رتبه بندی معلمان نیز همزمان با تصویب این لایحه در مجلس تدوین شود تا رتبه بندی بلافاصله پس از تأیید شورای نگهبان در مقام اجرا قرار گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس مبنی بر تأمین بار مالی این لایحه در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: امیدواریم این لایحه با گشایش‌های مالی در سال‌های آتی با فراغ بال اجرایی شود چرا که نتیجه آن افزایش کیفیت در آموزش است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها