|

چند درصد بازنشستگان بیش از 10 میلیون حقوق می گیرند؟

با انتشار آمار حقوق ماهانه بازنشستگان مشخص شد که در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۹ درصد از بازنشستگان حقوقی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

در سال ۱۴۰۰  افزایش حقوق بازنشستگان  تا حدودی پیش رفت که بعد از این  افزایش حقوق بازنشستگان  حدود ۸۹ درصد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری حقوقی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند. اما با وجود تورم افسار گسیخته این  افزایش حقوق بازنشستگان  هم دردی از آن ها را دوا نکرد چرا که این  افزایش حقوق بازنشستگان   مطابق با میزان تورم رشد نداشت به خصوص در قشر کارگران که جز اقشار آسیب پذیر هستند انتظار میرفت تا افزایش حقوق بازنشستگان بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد. 

آمار ماهانه حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نشان داد که مستمری بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ بین پنج تا ۱۰ میلیون حقوق دریافت کردند.

بخشی از گزارش دیوان محاسبات کشور درباره نظارت بر اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ در چهار ماهه اول، به موضوع گزارش عملکرد افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص دارد. 

در این گزارش آمده است: به دلیل عدم تحقق منابع موضوع بند (و) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و کسری منابع صندوق بازنشستگی کشوری، به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین، مبلغ ۵۶٫۹۸۹٫۰۰۰ میلیون ریال تنخواه‌گردان توسط خزانه‌داری‌کل کشور به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت گردیده است. 

شایان ذکر است در دوماهه ابتدای سال برای پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران به دلیل کمبود منابع در ماه‌های مورد نظر از مبلغ ۴۸٫۴۲۷٫۵۲۷ میلیون ریال تسهیلات بانکی استفاده گردیده که با روند افزایش وصول درآمدهای حق بیمه در ماه‌های بعد، برای پرداخت حقوق مشمولین در دو ماهه دوم سال ۱۴۰۰، از دریافتی‌های حق بیمه استفاده شده است. در خصوص منابع بودجه‌ای صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد، در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال جهت پرداخت مستمری ذیل جدول شماره (۹) بودجه کل کشور و مبلغ ۱۲٫۰۰۰٫۰۰۰ میلیون ریال جهت همسان‌سازی و متناسب‌سازی بازنشستگان از محل بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است

افزایش+حقوق+بازنشستگان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها