|

چطور می‌توان برای تحصیل به آمریکا رفت؟

تحصیل در آمریکا یکی از برترین راه های مهاجرت به این کشور است برای این منظور باید بتوانید ویزای تحصیلی آمریکا را بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

امروزه افراد زیادی قصد مهاجرت از کشورمان برای مدتی مشخص یا برای همیشه را دارند. این کار شاید برای بسیاری از اشخاص دشوار به نظر برسد، اما بعد از انجام چند مرحله، امکان پذیر خواهد بود. ما در گذشته چند تا از این راه‌ها را به شما عزیزان معرفی کرده بودیم. پس اگر هنوز آن‌ها را مطالعه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این کار را انجام دهید.

تحصیل را باید یکی از برترین این راه‌ها به شمار آورد. در این خصوص، معمولا دانشجویان هستند که تمایل به مهاجرت به جای دیگری را دارند. آن‌ها برخی از برترین دانشگاه‌های جهان را هدف قرار می‌دهند و با انتخاب رشته درست، به سمت آن‌ها حرکت می‌کنند. ثبت نام در هر کدام از این دانشگاه‌ها نیز راه‌های مخصوص به خودش را دارد.

حال سوال بسیاری از کاربران این بود که چطور می‌توان برای تحصیل به آمریکا رفت؟ در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند که شرایط برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چیست. چطور می‌توان آن را به دست آورد. در همین راستا، در این مقاله آمده‌ایم تا به این سوال پاسخ داده باشیم. همچنین از جزییات دیگری پیرامون این موضوع نیز رونمایی خواهیم کرد. پس توصیه ما این است که این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تحصیل-در-آمریکا-2

تحصیل در آمریکا

یکی از مزیت‌های آمریکا این است که دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی فراوانی در آن به چشم می‌خورد. افراد از سر تا سر جهان قادر هستند تا در چنین دانشگاه‌هایی مشغول به تحصیل شوند. این طور به آمار و ارقام می‌گوید، سالانه بیشتر از 800 هزار دانشجو در آمریکا تحصیل می‌کنند و شما نیز می‌توانید یکی از آن‌ها باشید.

اکثر این دانشگاه‌ها نیز در جهان از رتبه‌های بالایی برخوردار هستند و انواع امکانات در آن‌ها مشاهده می‌شود. استادهایی که در این دانشگاه‌های تدریس می‌کنند، همگی خبره و متخصص در حوزه خود هستند و نباید نگران این موضوع باشید. ضمن این که دانشجویان برجسته و نخبه‌ای در این دانشگاه‌ها دیده می‌شود که هر یک اهداف خاص خود را دنبال می‌کنند.

برای تحصیل در آمریکا نیاز به ویزای تحصیلی آمریکا است. این ویزا می‌تواند با شرایط گوناگونی گرفته شود. با این حال، برای گرفتن آن تقریبا باید تلاش فراوانی داشته باشید.

ویزای تحصیلی چیست؟

ویزاهای زیادی در کشور آمریکا دیده می‌شود. فردی که بخواهد به آن جا مهاجرت داشته باشد، قادر است تا یکی از این ویزاها را از آن خود کند. ویزاهای تحصیلی را باید یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها به حساب آورد که امروزه عده زیادی به دنبال آن هستند.

البته ویزای تحصیلی را باید از مدل غیر مهاجرتی ویزاهای آمریکا برشمرد. این بدان معنا است که بعد از تحصیل، باید به کشور خود بازگردید. دولت آمریکا برای این گونه ویزاها، اجازه اقامت دائم را به دانشجویان نخواهد داد؛ مگر این که بتوانید تمهیدات دیگری را برای خود در نظر بگیرید و اقامت دائم را در آمریکا دریافت نمایید.

اگر می‌خواهید بیشتر از شش ماه در آمریکا مشغول به تحصیل شوید، باید این ویزای تحصیلی را از آن خود کنید. جالب است بدانید که این ویزای تحصیلی خود بهمدل‌های گوناگونی دسته باندی می‌شود که در بخش بعدی مقاله در این زمینه صحبت خواهیم داشت.

انواع ویزای تحصیلی آمریکا

انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا به سه نوع F، M و J تقسیم بندی می‌شود. با هر یک از این ویزاهای تحصیلی می‌توانید در جای متفاوتی نسبت به دیگری تحصیل داشته باشید. پس در زمان ثبت نام در دانشگاه مورد نظر، حتما توجه داشته باشید که به کدام نوع از این ویزاها احتیاج خواهید داشت. افراد زیادی هستند که در این زمینه دچار اشتباه می‌شوند. البته در زمانی که بخواهید وارد سایت دانشگاه مد نظر خود شوید، اطلاعاتی پیرامون آن مکان و ویزای لازم را مشاهده خواهید کرد.

ابتدا با ویزای تحصیلی F شروع می‌کنیم. به وسیله این ویزا، قادر هستید تا در دانشگاه‌ها و کالج‌ها و همچنین دبیرساان‌ها، دبستان‌های خصوصی، مدررسه‌هایی در حوزه دین و زندگی، هنرستان‌های خصوصی و برخی دیگر از مراکز آموزشی مشغول به تحصیل شوید. از این موارد و نام‌هها متوجه می‌شویم که ویزای تحصیلی F یکی از محبوب‌ترین ویزاهای تحصیلی برای آمریکا است؛ چرا که به وسیله آن می‌توانید در جای دلخواه خود ثبت نام داشته باشید.

این در حالی است که ویزای تحصیلی M تا حدی محدودتر می‌شود. این ویزا، موسسه‌های فنی و حرفه‌ای و برخی از موسسه‌های غیر آکادمیک را شامل می‌شود. با این همه، زیاد هستند دانشجویانی که این نوع از ویزا را می‌خواهند.

در نهایت ویزای تحصیلی J را داریم که ایرانی‌ها خیلی کم از آن بهره می‌برند. این ویزا بیشتر برای فرصت‌های مطالعاتی، سفرهای مربوط به علوم و پژوهش و گذراندن دوران مربوط به کارآموزی به وجود آمده است. حال شما با توجه به هدفی که دارید، قادر هستید تا یکی از این ویزاها را به دست آورید.

ویزای-f1-آمریکا

شرایط برای دریافت ویزای تحصیلی

بخش پایانی ما در مورد شرایطی است که به وسیله آن‌ها می‌توان ویزای تحصیلی مد نظر خود را گرفت.

1- در وهله اول باید بررسی کنید که آیا دانشگاهی که می‌خواهید در آن ثبت نام کنید، دانشجوها را از سایر کشورها نیز می‌پذیرد یا نه.

2- بسیاری از دانشگاه‌های برای ثبت نام اولییه به مدرک زبان احتیاج دارند. شما باید به خوبی بررسی کنید که مدرک زبان مورد نظر آن دانشگاه دقیقا چیست. شاید نیاز پیدا کنید که این مدرک را برای آن‌ها به صورت اینترنتی بارگذاری کنید.

3- مورد بعدی این است که اعتبار و سابقه آن دانشگاه نیز می‌تواند اهمیت فراوانی برای شما داشته باشد. پیشنهاد می‌شود که به سراغ دانشگاه‌هایی که شهریه بسیار کم از شما می‌گیرند، نروید؛ چرا که شاید در طول دوران تحصیلی از نظر امکانات و حتی اعتبار مدرک آینده خود اذیت شوید. در این زمینه باید تحقیق گسترده‌ای را آغاز نمایید.

4- در نهایت آن دانشگاه از شما می‌خواهد تا رزومه تحصیلی خود را به صورت کامل و  بدون هیچ نقصی برایشان ارسال نمایید. دقت داشته باشید که این رزومه شامل موارد زیادی خواهد شد و باید از قبل تمامشان را آماده به همراه داشته باشید.

5- بعد از آن، مسئولین آن دانشگاه مدارک شما را بررسی خواهند کرد. در صورت تایید، ویزای تحصیلی به شما تعلق خواهد گرفت و می‌توانید برای امور مربوط به ثبت نام اقدام نمایید.

سخن پایانی

البته توصیه می‌شود که قبل از هر کاری حتما تا جایی که می‌توانید راجع به مهاجرت تحصیلی، دانشگاه مورد نظر و کشور مورد نظر اطلاعات به دست بیاورید و مقاله بخوانید. به هر حال، شما نمی‌توانید بدون هیچ گونه اطلاعات یا آگاهی به کشوری مهاجرت کنید که می‌خواهید مسیری سخت را در آن طی کنید. اما در کنار آن، می‌توانید از موسسه‌‌ی مهاجرتی یا وکیل مهاجرتی مناسبی کمک بگیرید تا در صورتی که هر گونه مشکلی مواجه شدید، بی امان نمانید!

برخی موسسه‌ها صرفا در مرحله‌ی اخذ پذیرش کمکتان می‌کنند. در واقع، صرفا برای شما نامه‌ی پذیرش را می‌گیرند و باقی کارها را به عهده‌ی دانشجو می‌سپارند. اما برخی موسسه‌ها، مثل موسسه‌ی مهرآیین مخبری (mmconsultingfirm.com) که کمی قبل هم آن را معرفی کردیم، به شما در تمامی مراحل کمک خواهند کرد. کارشناسان و متخصصان این موسسه در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود و طی تلاش در اخذ پذیرش شما، به شناسایی اهداف و ایده‌های شما نیز ادامه خواهد داد. در این صورت، بهترین مکان جهت سکونت، دانشگاه و شغل را برای شما تضمین خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها