|

گفتاردرمانی در منزل برای کودکان و بزرگسالان دکتر صابر

در کلینیک گفتاردرمانی دکتر صابر، روند درمان با یک ارزیابی دقیق شروع می شود و درمانگر با توسل به تکنیک هایی بهترین روش درمان را تعیین می کند.

لینک کوتاه کپی شد

گفتاردرمانی شاخه‌ای از علوم توانبخشی است که به ارزیابی و درمان مشکلات ارتباطی و اختلالات گفتار، تکلم و یا بلع می پردازد. این بیماری توسط آسیب‌شناسان گفتاری زبان شناسایی و درمان می‌شود.یک تصور نادرست در گفتاردرمانی این است که عموم مردم گفتاردرمانی را از گروه روانشناسی و یا محدود  به اصلاح کردن اختلالات تلفظ می‌دانند، درحالیکه تنها یکی از خدمات مرکز گفتاردرمانی تهران دکتر صابر، ارزیابی و درمان مشکلات ارتباطی و اختلالات گفتاری یا همان صحبت کردن است. در کلینیک گفتاردرمانی دکتر صابر، روند گفتار درمانی با یک ارزیابی دقیق شروع می شود، سپس درمانگر با استفاده از تکنیک های مختلف متناسب با نوع اختلال بهترین روش درمان را تعیین می کند. از دیگر خدمات مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر گفتاردرمانی در منزل می باشد که امکان ادامه درمان را برای مراجعینی که توان حضور در کلینیک را ندارند مهیا می نماید.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) با شماره 09029133536 تماس حاصل فرمایید.

گفتاردرمانی کودکان

در مرکز گفتاردرمانی کودکان دکتر صابر گفتاردرمانگر تمام حیطه های رشد گفتار و زبان را با مقایسه‌ی عملکرد کودک با رشد عادی همسالان بررسی میکند تا متوجه شود در چه حیطه هایی تاخیر وجود دارد. تمرین ها و فعالیت های گفتار درمانی بر اساس اختلال، سن و نیاز های کودک متفاوت می باشند.

والدین باید بدانند که شناسایی هر چه سریعتر اختلالات گفتاری و زبانی کودکان به بهبود سریعتر و آسانتر آن منجر می شود، و می‌تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات رفتاری، مشکلات یادگیری در مدرسه (مانند خواندن و نوشتن) و مشکل برقراری ارتباطات اجتماعی در آنان جلوگیری کند.طی یک جلسه گفتار درمانی، درمانگر ممکن است با بازی، مکالمه، استفاده از اشیاء و کتاب ها، به درمان بپردازد. مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر با استفاده از امکانات پیشرفته نظیر اتاق تقویت مهارتهای شنیداری در درمان کودکان پیشرو می باشد.

گفتاردرمانی بزرگسالان 

در مرکز گفتار درمانی بزرگسالان دکتر صابر به رفع اختلالات زبانی، اختلالات گفتاری (مشکلاتی است که در نحوه تلفظ درست صداها به وجود می‌آید) و اختلالات تغذیه‌ای(مشکلات بلع) می‌پردازد. بیماران با آسیب مغزی، سکته مغزی، بیماری های نورولوژیک مانند پارکینسون و... می توانند از خدمات مرکز گفتاردرمانی در منزل بهرمند گردند.

انواع اختلالات زبانی که توسط گفتاردرمانی قابل بررسی و درمان است شامل:

 اختلالات تولیدی و تلفظی : مشکلاتی که در بیان درست هجاها به وجود می‌آید.

اختلالات تسلط: مشکلاتی مانند لکنت زبان در این دسته قرار می‌گیرد. در این حالت جریان گفتار کودک و یا فرد بزرگسال به وسیله تکرار یک حرف و یا کلمه خاص دچار توقف می‌شود. تکرار جزئی حروف مانند "پ پ پ پسر" و یا "طووووولانی" شدن برخی از حرف‌ها و عبارت‌ها به دلیل اختلال لکنت زبان رخ می‌دهد.

اختلالات صوت: عدم توانایی فرد برای کنترل میزان صدای خود در صحبت کردن در این دسته قرار می‌گیرد.

اختلالات پذیرنده : اختلالاتی که در متوجه‌شدن زبان گفتاری وجود دارد.

اختلالات بیانی : اختلالاتی که در قرار‌دادن مناسب کلمات کنار هم وجود دارد.

image_afcf2d8f1a740b38182665923a3c6e9b1c41d3bf

 مرکز گفتاردرمانی در تهران

مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر با در اختیار داشتن تیم تخصصی گفتاردرمانی و کاردرمانی و روانشناسی به صورت همه جانبه در درمان اختلالات گفتاری در کودکان و بزرگسالان فعالیت می نماید. تجهیز اتاق سنسوری روم، اتاق شنیداری، گفتاردرمانی اختلالات بلع، بازی درمانی و... امکان دست یابی به بهترین نتیجه درمانی را برای بیماران فراهم می نماید.

گفتاردرمانی در منزل برای کودکان اوتیسم

 درمان های مختلفی جهت کمک به کودکان مبتلا به اوتیسم وجود دارد اما گفتاردرمانی تقریبا برای تمام مشکلات ناشی از این بیماری توصیه می شود .زیرا افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است هم در گفتار و هم در ارتباط غیر کلامی دچار مشکلات اساسی شوند. همچنین ممکن است تعامل اجتماعی برایشان بسیار دشوار باشد. به همین دلایل، در مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر،گفتاردرمانی برای کودکان اوتیسم قسمت اصلی درمان اوتیسم است و  گفتاردرمانی می تواند طیف وسیعی از مشکلات ارتباطی افراد اوتیسم را برطرف کند. ضمنا این نکته نیز حائز اهمیت است که شروع زودهنگام درمان، در دوران پیش دبستانی یا قبل از آن شانس درمان کودک را افزایش می دهد.

گفتاردرمانی در منزل به خصوص برای کودکان اوتیسم احساس آرامش و آسودگی خاطر بیشتری به کودک و والدین می‌دهد و این آرامش درونی کمک می‌کند همکاری کودک بیشتر شده و اثربخشی درمان و روند بهبودی بیماری سریع‌تر اتفاق بیافتد.

گفتاردرمانی در منزل لکنت زبان

 گرفتگی و لکنت زبان اختلالی است که در سن ۲ تا ۶ سالگی شایع بوده و اگر نسبت به درمان آن اقدام نکنند فرد تا بزرگسالی این مشکل را با خود به همراه خواهد داشت. با مراجعه به مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر می توان این مشکل را برطرف کرد. گرفتگی زبان یا لکنت زبان در کودکان  یک اختلال گفتاری است به شکلی که کودکی که دچار لکنت زبان است با اینکه می داند دقیقا چه می خواهد بگوید به یکباره خود را در حالِ تکرار ، قفل یا کشیده گویی صداها می بیند. متاسفانه تحقیقات مختلف  هنوز نتوانستند علت مشخص این مشکل را قطعی بیان کنند. برخی از تحقیقات ارتباطی بین ژنتیک و ویژگی های شخصیتی در بین کودکان مبتلا به این اختلال پیدا کرده اند، بعضی از تحقبقات علت را  ترس شدید ، از دست دادن یکی از عزیزان، تولد یک فرزند دیگر یا حادثه ای نامشخص بیان می کنند.

تعدادی از علائم و نشانه هایی که نشان می‌دهند کودک به گفتاردرمانی نیاز دارد، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • وجود سابقه خانوادگی لکنت زبان
  • خودداری کودک از صحبت کردن یا برقراری ارتباط
  • افزایش میزان دفعات لکنت زبان
  • تداوم لکنت زبان برای مدت ۶ تا ۱۲ ماه یا بیشتر
  • بروز دیر هنگام لکنت زبان (پس از ۴ سالگی)

هزینه گفتاردرمانی در منزل

گفتار درمانی شامل تعیین ، تشخیص و درمان اختلالات گفتاری و تکلم است. درمان هر کدام از انواع اختلالات گفتاری متفاوت بوده و راهکارهای مخصوص به خود را دارد. فاکتور های زیادی در میزان هزینه جلسات گفتار درمانی موثر اند، از جمله می توان به مکان برگزاری جلسات، تجهیزات کاربردی، تجربه گفتاردرمانگر، مدت زمان و تعداد جلسات و نوع و شدت اختلالات اشاره کرد.

در واقع روند گفتاردرمانی در منزل برای کودکان و بزرگسالان یکسان است. اما مراحل درمانی هر گروه متفاوت هستند. در گفتاردرمانی در منزل ابتدا اختلالات گفتاری ارزیابی و مشخص می شوند. سپس اهداف درمانی تعیین می‌شوند. مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر تلاش دارد با کمترین هزینه برای بیماران بهترین نتیجه درمانی را بدست آورد.

image_9417184479b2c50e64a9284bd476cf90d903a0d9

گفتاردرمانی در منزل سکته مغزی

سکته مغزی و بیماری های مغزی می تواند منجر به اختلالات گفتاری و یا اختلال بلع در افراد مسن شود. به دلیل اختلالات در عضلات حنجره پساز سکته مغزی، بیماران در بلعیدن مایعات بیشترین مشکل را دارند که اگر به موقع درمان آغاز نشود می تواند منجر به عفونت ریه شود.

بهترین زمان برای درمان این افراد در ۶ ماه اول پس از بیماری به دلیل انجام سریع و به موقع گفتاردرمانی و پاسخ دهی مناسب مغز پس از سکته مغزی می باشد. با مراجعه به گفتار درمانگر میتوان نسبت به درمان این اختلال ها اقدام کرد. با توجه به اینکه محل آسیب ناشی از سکته مغزی در کدام ناحیه از مغز باشد مشکلات گفتاری بیمار نیز متفاوت خواهد بود. بعضی از بیماران در درک کلمات گفته شده دچار اختلال میشوند (آفازی حسی) و گروهی دیگر در بیان کلمات مشکل دارند (آفازی حرکتی) و دسته دیگر بیماران در هر دو زمینه دچار اختلال هستند (آفازی گلوبال).مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر در زمینه گفتاردرمانی سکته مغزی در منزل به صورت کاملا حرفه ای فعالیت می نماید.

گفتاردرمانی در منزل در شرق، غرب و شمال تهران

کلینیک گفتاردرمانی دکتر صابر با دو شعبه فعال در شرق و غرب تهران و در اختیار داشتن 43 نیروی متخصص گفتاردرمانی در حیطه درمان اختلالات گفتاری کودکان و بزرگسالان در منزل فعال می باشد. ارائه خدمات گفتاردرمانی در سرار تهران از دیگر مزایای مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر می باشد که توسط گفتاردرمانان مجرب مرکز و زیر نظر دکتر صابر انجام می گیرد و برنامه درمانی مراجعین به صورت دوره ای مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و روند پیشرفت بیمار بررسی می گردد. بیماران بزرگسال و والدین کودکان با اختلالات گفتاری که امکان مراجعه به مرکز گفتاردرمانی را ندارند با استفاده از خدمات گفتاردرمانی در منزل با کمترین هزینه می توانند به بهترین نتایج درمانی دست یابند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها