|

تحصیل در رشته داروسازی در کشور ترکیه

در زمینه رشته های علوم پزشکی به خصوص داروسازی دانشگاه های ترکیه دارای رنکینگ بالا و اعتبار جهانی هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش توران پارس، رشته داروسازی جزء زیر مجموعه های علوم پزشکی است وعلمی است که در آن دانشجو به تحصیل درباره  انواع داروها ی مختلف  مراحل ساخت و توزیع این داروها و همچنین نقش و اثر این داروها بر بدن می پردازد و همواره در تلاش برای ساخت داروهای جدید با کمترین عوارض در بدن است و البته داروهای تولید شده توسط این گروه از افراد علاوه بر تاثیر درمانی کاربرد پیشگیری هم دارند بنابراین میزان آگاهی و مطالعه این افراد با توجه به گسترش بیماری ها در جوامع امروزی و حتی به وجود آمدن بیماری های جدید باید بیشتر از سایر گروه های علوم پزشکی باشدو مدام در حال علم آموزی و کسب مهارت باشند.

image_0032bce7b47cd95aa012e42ed77daf75e4d494ce

داروسازی یک  رشته سخت و البته جذاب و شیرین می باشد و  به دلیل اهمیت آن در جوامع مختلف  آینده شغلی خوبی دارد و این باعث بیشتر شدن متقاضیان به تحصیل در این رشته شده است. در ایران با توجه به آزمون ورودی به این رشته که کنکور است دانش آموزانی که هدف شان تحصیل در این رشته پر طرفدار است باید از همان دوران دبیرستان خود را برای آزمون کنکور آماده کنند و چون دواطبلین رشته علوم تجربی می توانند به این رشته ورود پیدا کنند پس دانش آموزان این رشته دبیرستانی باید در درس های مهمی مثل زیست، ریاضی، شیمی، فیزیک خود را تقویت کنند تا بتوانند رتبه خوبی برای قبولی در این رشته کسب کنند.

در ایران  با توجه به بالا رفتن متقاضیان کنکور تجربی و گرایش اکثر دانش آموزان به سمت رشته های علوم پزشکی بخصوص رشته داروسازی قبولی در این رشته خیلی سخت می باشد و دانش آموزانی که موفق به کسب رتبه قبولی نمی شوند تصمیم به مهاجرت به کشورهای خارجی برای ورود به این رشته را می گیرند که بتوانند از این طریق در این رشته دلخواه مشغول به تحصیل شوند. یکی از این کشورها که مقصد اکثر این افراد است کشور ترکیه است که سالانه تعداد زیادی از ایرانیان در  دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف بخصوص رشته علوم پزشکی مانند رشته داروسازی پذیرش می گیرند و به این کشور مهاجرت تحصیلی می کنند.

مهمترین دلایل موجود برای مهاجرت تحصیلی دانش آموزان ایرانی به کشور ترکیه را به شرح زیر است:

پیوستگی بین سیستم آموزشی ترکیه با سیسستم آموزشی اروپا که این امر منجر به بالار فتن سطح کیفیت آموزش دانشگاه های کشور ترکیه شده است و دانشجویان مشغول به تحصل در کشور ترکیه می توانند با کیفیت بالا در رشته های مثل داروسازی که رشته ی مهمی است آموزش ببینند. و مدرک اعطای این دانشگاه ها دارای اعتبار بین المللی می باشد در سطح جهان.

به واسطه ارتباط آموزشی بین کشورهای اروپایی با کشور ترکیه امکان حضور استاید مطرح و معروف در دانشگاه های این کشور جهت تدریس فراهم می باشد و دانشجویان دانشگاه های ترکیه می توانندبه آسانی به این اساتید برای کسب علم و دانش دسترسی داشته باشند و از همه مهمتر اینکه این ارتباط آموزشی باعث شده که امکان مشارکت در پروژه های مطرح بین المللی و جهانی برای دانشجویان مشغول به تحصیل در ترکیه فراهم شود و بتوانند آنچه را که آموخته اند به کار گیرند و در رشته تحصیلی به صورت عملی مشغول به فعالیت شوند.

همسایه بودن کشور ترکیه با ایران و کم بودن مسافت رفت و آمد برای دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های ترکیه در حال تحصیل هستند یکی دیگر از مزیت های تحصیل در این کشور است و از لحاظ هزینه و زمان رفت و آمد نسبت به کشورهای اروپایی خیلی کمتر می باشد. 

برای مهاجرت به کشور ترکیه احتیاجی به گرفتن ویزا نیست و دانشجویان ایرانی به سهوات می توانند به این کشور سفر کنند که چه بسا با گرفتن اقامت در کشور ترکیه از طریق گرفتن اقامت تحصیلی در ترکیه شرایط گرفتن ویزا برای سایر کشورها بخصوص کشورهای اروپایی و آمریکا به راحتی فراهم می شود و دیگر در مسیر گرفتن ویزا این افراد با دردسر های که ایرانیان ساکن ایران دارند مواجه نیستند.

image_0c6f48e0566a3c8a391bb10d9fea393e90bef773

طبیعت زیبا و امکانات تفریحی کشور ترکیه باعث شده این کشور جر یکی از کشورهای توریستی شود که این خود یکی دیگر از مزیت های تحصیل در کشور ترکیه می باشد که دانشجویان این کشور می توانند از این شرایط توریستی این کشور استفاده کنند.

فرهنگ مردم کشور ترکیه شبیه فرهنگ مردم کشور ایران است و از این جهت دانشجویان ایرانی برای تحصیل در این کشور با مشکلی بر نمی خورند و مشکلاتی که در ارتباط با این مسئله است کمتر از کشورهای اروپایی است.

 فارغ التحصیل های دانشگاه های ترکیه بخصوص در رشته های علوم پزشکی مانند داروسازی به راحتی می توانند برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر به کشور های اروپایی و آمریکا اپلای کنند چون کشور ترکیه جز معاهده آراسموس می باشد که طی این معاهده سیستم آموزشی کشورهای که زیر مجموعه این معاهده هستند به صورت یکپارچه و پیوسته می باشد .

دانشگاه های کشور ترکیه برای جذب دانشجو در رشته داروسازی از طریق آزمون YOS  و آزمونSat  دانشجو پذیرش می کنند. این آزمون ها از طریق خود این دانشگاه ها برگزار می شود اکثر مباحث آزمونی این دو آزمون براساس مباحث ریاضیات است و این خیلی بهتر از مباحث پراکنده و متنوع آزمون کنکور سراسری ایران می باشد و در واقع این دو آزمون نسبت به کنکور خیلی راحت تر است و میزان قبولی در آن بالاتر است و البته این نکته حائز اهمیت است که آزمونSat   یک آزمون بین المللی است و دانشجویان از طریق نمره قبولی این آزمون علاوه بر دانشگاه های کشور ترکیه می توانند در دانشگاه های کشورهای دیگر مثل اروپا و آمریکا هم پذیرش بگیرند.

در زمینه رشته های علوم پزشکی بخصوص رشته داروسازی دانشگاه های ترکیه دارای رنکینگ بالا و اعتبار جهانی هستند و این امر منجر به داشتن اعتبار بالای مدارک تحصیلی صادر شده از این دانشگاه ها می شود یکی از معروف ترین و صاحب نام ترین دانشگاه های کشور ترکیه در رشته داروسازی، دانشگاه حاجت تپه می باشد که این دانشگاه در استان آنکاری این کشور واقع شده است که از  ۱۶ بین دانشکده این دانشگاه، یک دانشکده به دانشجویان رشته داروسازی اختصاص یافته است و طی یک بازه زمانی  ۵ ساله به دانشجویان رشته داروسازی آموزش می دهد که این آموزش هم به زبان انگلیسی و هم به زبان ترکی ارائه می گردد .

هزینه تحصیل در رشته داروسازی در ترکیه  یکی عامل های  مهم در انتخاب دانشگاه می باشد  اما در حال حاضر تحصیل در دانشگاه های کشور ترکیه خیلی به صرفه تر از دانشگاه های خارجی دیگر  برای دانشجویان ایرانی می باشد که برای تحصیل در رشته داروسازی  در دانشگاه های ترکیه هزینه بالای احتیاج نیست.

image_5a08879fa8b3dfe0d9a25b0fcb4b07b571d6898c

شهریه رشته داروسازی در تعدادی از دانشگاه های این کشور به این شرح است:

دانشگاه آنکارا  به طور میانگین در سال  ۳۳۰۰۰ لیر

دانشگاه استانبول به طور میانگین در سال  15000لیر

دانشگاه حاجت تپه   به طور میانگین در سال  24700 لیر

دانشگاه قاضی  به طور میانگین در سال  15500 لیر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها