|

اقامتگاه های بومگردی قشم

اقامتگاه بومگردی در‌ واقع خانه‌ای قدیمی و سنتی است که برای اقامت مسافران یا مراجعان آماده شده است.

لینک کوتاه کپی شد

قشم یکی از جزایر بزرگ ایران است که زیبایی‌های زیادی را برای دیدن دارد. یکی از بهترین راه‌های سفر به قشم استفاده از تور‌های مناسب قشم است که به دلیل تعداد زیاد مسافران تور‌های زیادی هم برای سفر به این‌جزیره فعالیت می‌کنند. استفاده از تور‌های قشم از تهران می‌تواند انتخاب‌های متنوع‌تری را برای مسافران فراهم کند.

این‌تعداد انتخاب‌ها کیفیت و هزینه سفر را برای مسافران جالب می‌کند. در هنگام انتخاب تور هوایی قشم فاکتور‌های زیادی وجود دارند که باید مد‌نظر داشته باشید. یکی از آن‌ها هتل‌ها یا اقامتگاه‌‌هایی است که در جزیره قشم برای اسکان مسافران وجود دارند. انتخاب تور می‌تواند شما را از سختی رزرو هتل قشم آسوده‌خاطر کند ولی شما باید تور مناسبی را انتخاب کنید که هتل و اقامتگاه متناسبی را برای شما تدارک دیده باشد. در ادامه درباره تعدادی از این‌اقامتگاه‌ها صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی را درباره آن‌ها به شما ارائه خواهیم داد.

راهنمای انتخاب تور و رزرو هتل قشم

جزیره قشم همواره طرف‌داران خاص خود را دارد و به همین دلیل تور‌های زیادی برای سفر به قشم خدمات متنوعی را به مسافران ارائه می‌کنند. تنوع در خدمات و امکانات یک تور می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت تور قشم علی بابا داشته باشد. یکی از مواردی که در انتخاب تور مورد‌نظر خود باید به آن توجه کنید این است که زمان سفر، مدت اقامت و دیگر عواملی را که در قیمت تور اثر می‌گذارند بررسی کنید و در نهایت اقدام به رزرو توری متناسب با شرایط خود کنید.

اقامتگاه‌های بومگردی یکی از جاذبه‌های دیدنی قشم هستند که مسافران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید رزرو هتل قشم خود را قبل از سفر انجام دهید، می‌توانید درباره این‌اقامتگاه‌ها مطالعات بیشتری داشته باشید. در ادامه درباره تعدادی از این‌موارد بحث خواهیم کرد و اطلاعاتی از آن‌ها را برای انتخاب آسان در‌‌اختیار شما قرار می‌دهیم.

image_25ee75a1f862810b76e3db5774b66ab5a9daed1b

معروف‌ترین اقامتگاه های بومگردی قشم

همان‌طور که گفته شد اقامتگاه‌های بومگردی زیادی در قشم وجود دارند و اشاره فقط به نام چند مورد از آن‌ها کار آسانی نیست. اما به گفته بسیاری از گردشگران و مسافرانی که قبلا در این‌اقامتگاه‌ها اقامت داشته‌اند، اقامتگاه‌هایی مانند اقامتگاه ساحلی فردیس، اقامتگاه پیر حرا، اقامتگاه ناخدا علی صالح، اقامتگاه ناخدا امینی و... از‌جمله مواردی هستند که بیشتر معروف هستند. در ادامه تعدادی از اقامتگاه‌های بومگردی قشم را توضیح خواهیم داد تا شما در سفر با تور هوایی قشم یا به‌صورت انفرادی درباره آن‌ها اطلاعات کافی داشته باشید.

امکانات و ویژگی‌های اقامتگاه های بومگردی قشم

اقامتگاه بومگردی در‌ واقع خانه‌ای قدیمی و سنتی است که برای اقامت مسافران یا مراجعان آماده شده است. معمولا اقامتگاه های بومگردی، امکانات لاکچری هتل‌های چند‌ستاره را ندارند ولی مزایای ویژه خود را برای مسافران خواهند داشت. در اقامتگاه های بومگردی شما با آسایش کامل می‌توانید درباره آداب‌ورسوم مردم بفهمید و همه چیز را از نگاه محلی‌ها بیاموزید. پس تجربه اقامت در این‌ اقامتگاه‌ها می‌تواند اتفاقی فوق‌العاده در ماجرای سفر شما باشد.

البته اغلب اقامتگاه‌ها به اینترنت مجهز هستند و راهنمای مسلط به زبان انگلیسی یا عربی هم برای راحتی مسافران در خدمت آن‌ها خواهد بود. پس اگر به قشم سفر می‌کنید و هدف شما دانستن درباره زیبایی‌های جزیره و آداب‌ورسوم مردم آن است از سکونت در این‌ اقامتگاه های بومگردی نهایت استفاده را ببرید.

اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا امینی

اگر قصد بازدید از جنگل زیبای حرا را دارید، یکی از نزدیک‌ترین و بهترین اقامتگاه های بومگردی برای شما، اقامتگاه بوم‌گردی ناخدا امینی است. اقامتگاه 25 سال دارد و در روستای طبل قرار گرفته است و با 10 اتاق آمادگی پذیرایی از میهمانان را دارد. امکانات مناسبی در این‌محل برای مسافران فراهم شده که آسایش آن‌ها را تامین می‌کند. حمام‌ها، سرویس‌های بهداشتی و یک آشپز‌خانه مشترک برای همه اتاق‌ها در‌نظر گرفته شده است. اقامتگاه جنب مسجد اصلاح قرار دارد.

image_03c5c04c1015df025d11ed4f011bee6a4e14305b

اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست

اگر دوست دارید به‌جای رزرو هتل قشم، در یکی از اقامتگاه‌های دوست‌داشتنی جزیره اقامت داشته باشید، حتما نگاهی به اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست داشته باشید. این‌اقامتگاه در شهر ساحلی سوزا قرار گرفته و با قشم حدود 22 کیلو‌متر فاصله دارد. اگر‌چه ساختمان محل قدمتی بالای 80 سال دارد، اما صاحب خوش‌ذوق آن، در سال 1396 به بازسازی آن توسط معماران حرفه‌ای اقدام کرده ولی هنوز حال و هوای سنتی اقامتگاه بوم‌گردی خانه دوست حفظ شده است.

اقامتگاه بوم‌گردی کاکا

بنای اقامتگاه بوم‌گردی کاکا به حدود 35 سال قبل باز‌می‌گردد و با وجود بازسازی آن در سال 1397 هنوز زیبایی‌های سنتی آن حفظ شده است. امکانات اولیه برای اتاق‌ها در‌نظر گرفته شده و برای حمام یا دستشویی مسافران باید از سرویس‌های مشترک استفاده کنند. اگر با تور هوایی قشم به این‌جزیره زیبا سفر می‌کنید حتما بین انتخاب‌های محل اقامت خود نگاهی به اقامتگاه بوم‌گردی کاکا در روستای دهخدا داشته باشید. اقامتگاه در فاصله 10‌کیلو‌متری فرودگاه بین‌المللی قشم قرار گرفته است.

کلام آخر

اقامتگاه‌های بوم‌گردی خود از جاذبه‌های دیدنی جزیره قشم هستند که بد نیست حداقل یک‌بار هم که شده تجربه اقامت در آن‌ها را داشته باشید. در این‌مقاله تعداد کمی از آن‌ها را بررسی کردیم و شما می‌توانید هنگام سفر درباره اقامتگاه‌های دیگر تحقیق کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها