|

جراحی بینی استخوانی توسط دکتر ماریا مرادی

جراحی بینی استخوانی به دو تکنیک باز و بسته انجام می شود اما کدام یک از این تکنیک ها مناسب شما و کم ریسک تر است؟

لینک کوتاه کپی شد

داشتن بینی خوش فرم، بدون قوز یا افتادگی نوک بینی و اندازه ای متناسب با دیگر اجزای صورت، خواسته هر انسان زیباجویی است. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ویژگی بینی استخوانی آشنا کنیم و بگوییم که چطور می توانید پروسه عمل را در راحت ترین شرایط و با تجربه فوق العاده ترین فرم بینی انجام دهید. در جراحی بینی استخوانی با دکتر ماریا مرادی به ریز ترین جزئیات توجه می شود؛ جهت اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید. 

image_82c7683e9921a875f9824da5cd8e3d8bc1c20731

ویژگی های منحصر به فرد بینی استخوانی

تمام بینی ها در دو دسته استخوانی و گوشتی قرار دارند ؛ در این مطلب ما فرم بینی استخوانی را بررسی می کنیم.

ویژگی پوست در بینی های استخوانی

پوست بینی های استخوانی عموما نازک است. این نازکی باعث می شود بعد از عمل بینی، کوچکترین ایرادی در ساختمان خود را نشان بدهد. بدین ترتیب جهت جلوگیری از این مشکل ، باید پروسه تغییر فرم بینی خود را به پزشکی بسپارید که به علاوه بر کلیاتی نظیر سلامتی و کوچک کردن بینی ، به جزئیات تراشیدن استخوان نیز توجه ویژه ای داشته باشد.

ویژگی استخوان در بینی های استخوانی

بینی های استخوانی از غضروف و استخوان های مستحکمی برخوردار هستند. این موضوع در پروسه جراحی بسیار تاثیر گذار است. دکتر ماریا مرادی با تجربه و دانشی که دارد در این باره می گوید : بینی های استخوانی به دلیل استخوان محکمی که دارند به راحتی فرم می گیرند و بعد از فرم گرفتن به هیچ عنوان بازگشت پذیر نیستند.

عمل بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی به دو تکنیک باز و بسته انجام می شود. اما کدام یک از این تکنیک ها مناسب شما هستند؟ کدام یکی از تکنیک ها کم ریسک تر هستند؟

تشخیص انتخاب تکنیک جراحی بینی استخوانی با پزشک است. این پزشک است که تصمیم می گیرد به چه روش و در چه شرایطی بینی شما جراحی شود. در ادامه هر یک از روش های باز و بسته را شرح داده و در جراحی بینی استخوانی با ماریا مرادی نظر دکتر نیز در این زمینه بیان می کنیم.

جراحی بینی استخوانی با تکنیک بسته

در این روش بدون هیچ گونه بخیه ای بر روی بینی، انجام شده و دسترسی پزشک از راه داخل بینی مهیا می شود.

جراحی بینی استخوانی با تکنیک باز

در تکنیک باز پزشک به ساختمان بینی دسترسی مستقیم دارد. بنابراین برشی در ناحیه کلوملا (حد فاصل دو سوراخ بینی) زده می شود. بعد از ایجاد برش پزشک تغییرات لازم را با دقت بسیار بالا انجام می دهد. چرا که کوچکترین بی دقتی ممکن است در فرم بینی یا حتی سلامتی زیباجو مشکل ایجاد کند. همانطور که می دانید این دقت بالا نیاز به تمرکز ذهن و تسلط بالا پزشک به خود است. دکتر ماریا مرادی با کنترل ذهن خود ، بهترین جراحی های بینی را بدون کوچک ترین خطایی در فرم بینی انجام می دهد و همه ما می دانیم که این نکته نیازمند تلاش و تجربه بالایی است.

image_fef0aca34ca0da4d79952087b5bb536b2e45ab19

پزشک متبحر از کدام تکنیک جراحی زیبایی بینی استفاده می کند؟

جراحی زیبایی بینی با تکنیک باز، جدید تر است و همانطور که خواندید روند انجام این روش با روش بسته کاملا تفاوت دارد. یک پزشک متبحر ریسک ها و مزایای هر روش را بررسی می کرده، هدف و شرایط زیباجو را چک می کند. با توجه به این شرایط بهترین تکنیک را انتخاب می کند.

اما دکتر ماریا مرادی به دلیل ریسک هایی که جراحی بسته بینی دارد، اولویت را در جراحی باز بینی می گذارد. وی متعقد است روش باز بینی، ریسک کمتری دارد و احتمال آسیب به حس بویایی و انسداد راه تنفس بسیار کمتر از روش بسته است. چرا که در روش بسته بینی، پزشک دید مستقیم به ساختمان ندارد بدین سبب احتمال آسیب به ساختمان دماغ وجود دارد.

تفاوت جراحی بینی استخوانی باز نسبت به بسته

در تکنیک باز، برش روی بینی ایجاد می شود.

در جراحی به روش باز سطح بینی بخیه زده می شود.

در جراحی باز بینی ریسک خطا بسیار پایین و با انتخاب پزشک متبحر نزدیک به صفر خواهد بود.

عمل باز بینی نقاهت طولانی تری دارد.

تکنیک باز ، تورم بیشتری در بینی ایجاد می کند.

تغییر فرم بینی در عمل باز بسیار بیشتر از روش بسته است.

عوارض جراحی بینی استخوانی

عارضه هایی که بعد از عمل زیبایی بینی ایجاد می شود اغلب کوتاه مدت هستند و به دلیل تهاجمی که در ساختار بینی انجام شده است، اتفاق می افتد.

شما می توانید با انتخاب پزشک مناسب ، همچنین با انجام مراقبت های خاصی که قبل و بعد از عمل  توسط جراح ماهر به شما گفته می شود، از عوارض ناشی از ینوپلاستی کم کنید و دوره نقاهت راحت و بدون تنش را تجربه کنید. این عوارض شامل موارد زیر هستند:

تورم بینی

کبودی زیر چشم

احساس سرگیجه در روز های اول

گرفتگی بینی

پیشنهاداتی در راستای کاهش عوارض

دکتر ماریا مرادی پیشنهاداتی در راستای کاهش عوارض ناشی از جراحی بینی استخوانی دارد؛ این پیشنهادات به شرح زیر هستند:

پیاده روی کنید.

پیاده روی گردش خون در بدن را بهبود بخشیده و بدین ترتیب تورم صورت را کاهش می دهد و دوره نقاهت را کوتاه تر می کند.

از کمپرس یخ استفاده کنید!

کمپرس یخ بخصوص در 24 ساعت اول ، از توصیه های دکتر ماریا مرادی است. استفاده از این وسیله تورم را کاهش می دهد و از ایجاد کبودی جلوگیری می کند.

به آرامی بایستید

در 24 ساعت اول که هنوز آثار ناشی از بیهوشی در شما وجود دارد ، هنگام ایستادن ابتدا بنشید و بگذارید چند لحظه ای بگذرد و سپس به آرامی بایستید. بهتر است هنگام ایستادن از همراه خود کمک بگیرید.

آب به مقدار کافی بنوشید

نوشیدن آب نیز در روند بهبودی شما تاثیر شایانی دارد؛ همچنین سرگیجه را نیز از شما دور می کند. نوشیدن مایعات بعد از جراحی بینی استخوانی فراموش نشود.

صبور باشید!

در 48 ساعت اول بعد از پروسه ، به دلیل تغییراتی که در ساختار بینی ایجاد شده است، داخل آن مخاط زیادی ایجاد شده است. دکتر مرادی پیشنهاد می دهد برای اتمام این شرایط صبور باشید و هیچ گونه فشاری از داخل یا خارج بینی به آن وارد نکنید. بهتر آن است که تنها دستمالی زیر بینی قرار دهید و اجازه دهید مخاط خود به آرامی تخلیه شود.

گاهی نیز بنابر تشخیص پزشک، اسپری جهت خارج کردن مخاط استفاده می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها