|

جذاب ترین ویژگی های ویندوز 11

در ویندوز 11 علاوه بر قابلیت های پیشرفته برای گیمینگ، مشکل شلوغی قسمت settings و تنظیمات موازی هم ساده تر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از گذشت چند ماه از انتشار ویندوز 11 و نصب آن توسط بسیاری از کاربران لپ تاپ و کامپیوتر، راحت تر می توان نسخه جدید سیستم عامل محبوب مایکروسافت را قضاوت کرد. این نسخه ویژگی های مختلفی دارد که آن را از ورژن های قبلی متمایز کرده است. در این مقاله، بخشی از جذاب ترین ویژگی های ویندوز 11 را معرفی می کنیم. برنامه ها، ابزارها و آپشن هایی که کار کردن با سیستم را لذت بخش تر و راحت تر کرده و کاربر را از ظاهر خشک ویندوز 10، به دنیایی زیباتر هدایت می کنند. در ویندوز 11 علاوه بر قابلیت های پیشرفته برای گیمینگ، مشکل شلوغی قسمت settings و تنظیمات موازی هم ساده تر شده و به شکل کاملا اتوماتیک، تنظیم می شود.

image_92d720b4b3add80c8e0ce40dbdbc230ecee8c3df

معرفی ویژگی های ویندوز 11

اجرای مستقیم برنامه های اندروید در ویندوز

یکی از جذاب ترین ویژگی های ویندوز 11، قابلیت اجرای مستقیم برنامه های اندروید است. حالا که ارتباط بین مایکروسافت و اندروید بهتر شده، کاربران می توانند اپ های اندروید را در ویندوز، دانلود و نصب کنند. البته این آپشن فعلا تنها در نسخه اصلی ویندوز 11  فعال شده است. با استفاده از این قابلیت، می توان برنامه های اندرویدی را مستقیماً از برنامه استور ویندوز (Windows Store)  نصب کرد. بازارچه Amazon امکان دسترسی کاربران به 500 هزار برنامه را فراهم کرده است. البته کارشناسان تعمیر لپ تاپ دل و دیگر سیستم های ویندوزی، سرعت و کیفیت کار گوگل پلی را در این بخش، ناامیدکننده می دانند.

امکان استفاده مجدد از ویجت ها

ویجت های دوست داشتنی ویندوز 7 را به خاطر دارید؟ یکی از ویژگی های ویندوز 11، اضافه شدن مجدد این ویجت هاست. علیرغم اضافه شدن ویجت ها به محیط کاربری این ورژن، هنوز محدودیت هایی برای دسترسی به آنها وجود دارد. این ویجت ها که شامل آب و هوا، تقویم، لیست To-Do- و عکس های اخیر می شوند، بسیار به ویژگی News and Interests در آپدیت جدید ویندوز 10 شبیه هستند.

مایکروسافت تیمز

چت مایکروسافت تیمز به ویندوز 11 اضافه شده است تا کاربران محصولات مختلف مایکروسافت، دسترسی راحت تری به قابلیت های مختلف داشته باشند. کارشناسان تعمیر لپ تاپ asus، عنوان می کنند که با اضافه شدن مایکروسافت تیمز، افراد در شرکت ها روابط ساده تری خواهند داشت. شما می توانید از طریق این نرم افزار با دیگر همکاران خود در پلتفرم های ویندوز، اندروید، iOS و مک ارتباط برقرار کنید. برای دسترسی به این مورد از ویژگی های ویندوز 11، در نوار تسک بار به دنبال آیکون Microsoft Teams  بگردید.

image_1a5c7b73d650a292962f9116622f763f1e54ba64 (1)

شخصی دسکتاپ های چندگانه

قابلیت دیگر ویندوز 11، امکان شخصی سازی دسکتاپ های چندگانه به صورت مجزاست. دسکتاپ چندگانه از ویندوز 10 به نسخه جدید منتقل شده است؛ اما حالا در ویندوز 11، می توان این دسکتاپ ها را به صورت جداگانه، مدیریت و شخصی سازی کرد. این یکی از جالب ترین ویژگی های ویندوز 11 است که بهبود یافته است تا کاربران بتوانند حتی ظاهر دسکتاپ ها را نیز به شکل دلخواه خود دربیاورند. به لطف این دسکتاپ های مجازی، می توانید کارهایتان را تم بندی کرده و به راحتی، ملزومات لازم را در دسکتاپی اختصاصی و منظم، در دسترسی خود قرار دهید.

گزینه های بیشتر برای چینش پنجره های باز با Snap Layouts

پنجمین مورد در فهرست جذاب ترین ویژگی های ویندوز 11، مربوط به چینش پنجره های باز است. تکنسین های تعمیر لپ تاپ لنوو معتقدند که این ویژگی، به کاربران کمک می کند مدیریت بهتری روی پنجره های باز سیستم داشته باشند. این مورد از ویژگی های ویندوز 11، به شما در مدیریت بهتر انبوهی از پنجره های باز کمک می کند. در این نسخه از ویندوز شما گزینه های بیشتری را برای چینش پنجره ها در کنار هم در اختیار دارید. اگر از نمایشگرهای بزرگ یا چند مانیتور استفاده می کنید، این آپشن، قدرت اجرای شما را افزایش می دهد. برای دسترسی به این ویژگی، نشانگر ماوس را روی آیکون مربع در گوشه سمت راست پنجره ببرید؛ نشانگر را بدون کلیک کردن، روی این بخش نگه دارید تا گزینه های موجود، در اختیار شما قرار بگیرند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی