|

تعمیر ماشین لباسشویی به دلیل نیاز به تعویض تسمه ماشین لباسشویی

تسمه یکی از قطعه‌های پرکاربرد و مهم در ماشین لباسشویی است که به دلیل فرسودگی در اثر زمان و یا استفاده نادرست از دستگاه، خراب می‌شود

لینک کوتاه کپی شد
2

اگر چند سالی است که ماشین لباسشویی خود را خریده‌اید و از آن استفاده می‌نمایید، احتمال اینکه به لیل مشکلات تسمه نیاز به تعمیر لباسشویی پیدا کنید بسیار بالاست. این قطعه یکی از قطعه‌های پرکاربرد و مهم در دستگاه است که به دلیل فرسودگی در اثر زمان و یا استفاده نادرست از دستگاه، خراب می‌شود و در نتیجه نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خواهید داشت. اگر دستگاه شما نیاز به تعویض تسمه ماشین لباسشویی دارد اما اطلاعاتی درباره انجام آن ندارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. 

image_0ad28a877f1fd3663771c910ba497ba26576e8ce

چه زمانی نیاز به تعویض تسمه ماشین لباسشویی دارید؟

تسمه شی‌ای مانند کمربند است که بین دیگ و موتور قرار می‌گیرد و وظیفه‌اش انتقال انرژی از موتور به دیگ است. این قطعه بین دوپولی بزرگ و کوچک موجود بر دیگ و موتور ماشین لباسشویی نصب می‌شود و می‌تواند دیگ لباسشویی را به چرخش درآورد. 

در صورت خرابی تسمه و نیاز به تعمیر لباسشویی اینجا کلیک کنید.

تسمه استفاده شده در انواع ماشین لباسشویی شامل 4 مدل ذوزنقه مقطع و دندانه‌ای، تسمه دندانی و تسمه شیاردار هستند که طول، عرض، ارتفاع و ضخامت‌های متفاوتی دارند. این تفاوت‌های  ظاهری تاثیر زیادی در مصرف انرژی، صدای تولید شده از ماشین لباسشویی و میزان دور زدن دیگ در دقیقه در هنگام شستشو دارد. 

یکی از مهم ترین بخش های هر شرکت تعمیراتی، تعمیر ماشین لباسشویی است. زیرا ماشین لباسشویی دیگر نوعی لوازم خانگی تجملاتی به حساب نمی آید و به نوعی جزء اصلی ترین نیاز هر خانه و یکی از پرفروش ترین و پراهمیت ترین لوازم خانگی می باشد. برای نصب و تعمیرات ماشین لباسشویی در محل بدون نیاز به جابجایی دستگاه، هم اکنون می توانید سفارش خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

از مهم‌ترین علایم خرابی، پارگی و شل بودن تسمه ماشین لباسشویی و نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  صدای لق لق کردن 
  •  نچرخیدن دیگ
  • چرخش دیگ به صورت کند 
  • چرخش نداشتن دیگ به میزان لازم
  • آبگیری مداوم لباسشویی
  •  آبگیری نکردن لباسشویی
  • خشک نشدن لباس‌ها پس از اتمام شستشو
  • توقف فعالیت لباسشویی پس از ورود آب
  • لرزش شدید دستگاه در هنگام شستشو خصوصا مرحله آبکشی و خشک کردن 

اقدامات لازم برای تعمیر لباسشویی هنگام خرابی تسمه

 خرابی تسمه یکی از شایع‌ترین علل درخواست تعمیر لباسشویی است. در بین موارد گفته شده نچرخیدن دیگ و لرزش شدید دستگاه در حین فعالیت، از مهم‌ترین علایمی هستند که نیاز به تعویض تسمه ماشین لباسشویی را به کاربر خبر می‌دهند. در این حالت تسمه فرسوده یا پاره می‌شود و نمی‌تواند به درستی انرژی موتور را به دیگ انتقال دهد. در این حالت شما نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی و تعویض قطعه دارید. 

در هنگام تعویض تسمه ماشین لباسشویی باید به این نکته توجه داشته باشید که حتما تسمه‌ای مشابه با تسمه قبلی دستگاه از نظر طول، ضخامت و نوع شیارها بخرید. پس از خرید یک تسمه مناسب برای تعمیر ماشین لباسشویی باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  1.  لباسشویی را خاموش کرده، از برق بکشید و از جای خود خارج کنید تا به خوبی به پشت آن دسترسی داشته باشید. 
  2. 4 عدد پیچ موجود در پشت لباسشویی را باز کنید.
  3. با استفاده از پیچ گوشتی درب پشت ماشین لباسشویی را باز نمایید.
  4. تسمه، فولی بزرگ، دینام و فولی کوچک  در پیش روی شما هستند در ابتدا پایه‌های دینام را شل کنید. 
  5. با استفاده از پیچ گوشتی مناسب و اهرم، تسمه را از جای خود خارج کنید.
  6. تسمه جدید را ابتدا به دور پولی کوچک بیندازید سپس با چرخاندن تسمه به دور پولی آن را به دور پولی بزرگ بیندازید.
  7. پایه‌های دینام را سفت کنید. 
  8. درب پشتی لباسشویی را دوباره ببندید.

image_bc86494be3375a926d96c4da63da30da3b93f50e

نکته: اگر اطلاعات و تجربه لازم جهت تعمیرات لباسشویی علی الخصوص تعویض تسمه دستگاه را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به یک تکنسین متخصص در این زمینه واگذار کنید. بهترین راه برای تعمیر ماشین لباسشویی شما این است که با نمایندگی برند دستگاه خود تماس بگیرید و درخواست اعزام تعمیرکار متخصص کنید.  

آیا شل شدن تسمه نیاز به انجام تعمیرات ماشین لباسشویی دارد؟

البته خرابی تسمه همیشه به معنای نیاز به تعوبض آن نیست و در برخی از موارد تسمه شل شده است و تعمیر لباسشویی تنها با جا انداختن تسمه انجام میشود. رگلاژ تسمه ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در هنگام بروز این مشکل برای تعمیرات ماشین لباسشویی باید انجام داد. با توجه به اینکه علت افتادن تسمه ماشین لباسشویی مربوطه به شل بودن این قطعه است، شما می‌توانید با انجام این کار مشکل را حل کنید. برای تعمیر ماشین لباسشویی تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1.  جهت رگلاژ تسمه ماشین لباسشویی ابتدا ماشین لباسشویی را کاملا خاموش کرده و از برق بکشید.
  2. به پشت ماشین لباسشویی بروید و 4 پیچ پشتی را باز کنید تا به داخل دستگاه دسترسی پیدا کنید. 
  3. با استفاده از ابزار مناسب، پایه‌های دینام را شل کنید. 
  4. با استفاده از یک اهرم دینام را به آرامی به بیرون بکشید تا شل بودن تسمه بر طرف شود. 
  5. پایه‌های دینام را با بستن کامل پیچ‌ها دوباره محکم کنید. 

نکته: توجه داشته باشید که اصلا نباید تسمه سفت شود چرا که انرژی بسیار بیشتری برای انتقال انرژی موتور به دیگ استفاده خواهد کرد و عمر تسمه نیز کاهش خواهد یافت. 

image_bc4e0aa578799db0ef690e574bca13aeb12367d8

بسیاری از موارد دیده شده که پس از چند ماه استفاده از لباسشویی، تسمه اندکی شل می‌شود و همین موضوع می‌تواند علت افتادن تسمه ماشین لباسشویی شما باشدشل شدن تسم نیازی به تعمیر ماشین لباسشویی به صورت سرویس کامل دستگاه ندارد. البته این مساله ممکن است در اثر جا به جایی اشتباه دستگاه نیز اتفاق بیفتد. در این حالت نیازی به تعویض تسمه ماشین لباسشویی نیست و تنها باید تسمه را همان طور که آموزش دادیم محکم کنید. لازم به ذکر است که در صورتی که در این زمینه اطلاعات لازم و ابزار مناسب ندارید بهتر است این کار را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. 

تعمیر ماشین لباسشویی در ماشین لباسشویی های با تسمه و بدون تسمه

امروزه بسیاری تولیدکنندگان ماشین لباسشویی جهت کاهش سر و صدای لباسشویی در حین فعالیت و کم شدن لرزش‌های بدنه، دست به تولید لباسشویی‌های بدون تسمه یا همان دایرکت درایو زده‌اند. در این مدل‌ها موتور به صورت مستقیم به دیگ متصل می‌شود و با استفاده از انرژی مغناطیسی می‌تواند دیگ را به حرکت درآورد. 

image_d3c04fc91f5667a9e820d7de8fbd7bf0f5bd284e

در حال حاضر این مدل‌ها فروش بالاتری نسبت به مدل‌های تسمه‌دار دارند چرا که نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی به دلیل مشکلات مربوط به تسمه را از بین میبرند. با این حال باید این نکته را بدانید که در صورت خرابی ماشین لباسشویی‌های بدون تسمه، هزینه‌های بیشتری برای تعمیرات ماشین لباسشویی خود خواهید پرداخت. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی