|

فوری و مهم؛ مقدار اعتبار برای اجرای رتبه بندی معلمان مشخص شد

لایجه بودجه دولت برای ۱۴۰۱ امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

لینک کوتاه کپی شد

در لایجه بودجه دولت برای ۱۴۰۱ که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد برای آموزش و پرورش بودجه ۱۳۱ هزار میلیارد تومانی و برای اجرای رتبه بندی معلمان اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی نوشته شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ صبح امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد تا سرنوشت بودجه تک‌تک دستگاه‌های کشور در سال آینده پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

سال گذشته آخرین بودجه دولت دوازدهم و اولین بودجه مجلس در دور جدید در حالی ارائه شد که از ۲۵ ردیف بودجه، ۱۴ ردیف در ذیل ستاد آموزش و پرورش در نظر گرفته شده بود و مجموع اعتبارات در ستاد آموزش و پرورش از ۶۳ هزار میلیارد تومان به ۱۰۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده بود که رشد ۶۳.۴ درصدی از خود نشان داد.

موضوع مهم آن است که بودجه آموزش و پرورش برای تحت پوشش قرار گرفتن تمام دانش‌آموزان لازم‌التعلیم و انجام فعالیت‌های اولویت‌دار سند تحول بنیادین پیش‌بینی می‌شود. بر اساس برآوردها در حوزه آموزش دولتی ۱۳ میلیون دانش‌آموز با نیروهای رسمی و پیمانی وجود دارد.

در سال ۹۹ حدود ۳۴ هزار نفر مشمول بازنشستگی قطعی شدند که برای سال ۱۴۰۰ نیز همین حدود را باید تخمین زد. حال با این توضیحات، نگاهی به بودجه ۱۴۰۱ می‌اندازیم.

کل بودجه ۱۴۰۱ از حیث منابع و مصارف بالغ بر ۳۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۷۰۴ میلیارد و ۶۲۸ میلیون ریال است.

اولین جایی که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به کلمه «مدرسه» برخورد می کنیم در تبصره یک عنوان شده که گازرسانی تا درب مدارس و مساجد روستایی از طریق وزارت نفت و شرکت دولتی تابعه ذیربط تا سقف ۲۰ هزار میلیارد ریال مشخص شده که این مسئله می‌تواند بخشی از مشکلات حوادث مربوط به بخاری‌های نفتی در مناطق روستایی را حل کند.

اولین جایی که در این لایحه بودجه عنوان «آموزش و پرورش» به چشم می خورد جایی است که اعلام شده: در بند «ز» وزارت نفت مکلف است مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال نفت خام مازاد بر سقف منابع جزء ۱ بند «ب» این تبصره را به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها قرار دهد تا بر اساس تشخیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مواد اولیه قیر تحویل دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش (سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور) برای نوسازی شود. همچنین در بخش دیگری آمده که به دولت اجازه داده می‌شود مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی منتشر کند تا جهت احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزش ی، پرورشی و ورزشی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان به مصرف برسد.

حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکوری

همچنین در این بخش از لایحه بودجه، معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک‌درسی بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم صرفاً تا سقف ۲ میلیارد ریال در سال قابل اعمال اعلام شده و نکته مهم‌تر اینکه معافیت مالیاتی مؤسسات کنکور دانشگاه‌ها حذف شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها