|

حداقل حقوق معلمان در طرح رتبه بندی مشخص شد؛ ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس آخرین جزئیات طرح رتبه‌بندی معلمان را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگوی زنده تلوزیونی گفت: بر اساس لایحه رتبه بندی فرهنگیان، معلمان باید ۸۰ درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران را دریافت کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرنگاران جوان؛ به گفته‌ی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، بر این مبنا هیچ معلمی کمتر از ۸ میلیون و ۲۰ هزار تومان نخواهد گرفت، چون حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و این نیز پایه حقوق معلمان خواهد بود.

بر اساس لایحه رتبه بندی فرهنگیان، معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۲۵ درصد، مربی معلم ۴۵ درصد، استادیار معلم ۶۰ درصد، دانشیار معلم ۷۰ درصد و استاد معلم ۷۵ درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان افزوده می‌شود.

منادی معتقد است، این حقوق پایه پرداختی به معلمان خواهد بود و هر معلمی که پایه‌ی بیشتری کسب کند حقوق بیشتری خواهد گرفت. رتبه بندی یک فوق العاده ویژه است که در سطور حکم قرار می‌گیرد و معلم بر این اساس همانند کارمندان دولت هر سال ارتقا می‌گیرند و ۷۳۰ هزار معلم در قالب رتبه بندی معلمان درجه بندی می‌شوند و هدف از آن افزایش منزلت و شان معلم و افزایش کیفیت در آموزش و پرورش است.

رتبه بندی فرهنگیان هم اکنون در آستانه اجرایی شدن است، ولی با این وجود بدون توجه به اینکه چه زمانی این لایحه نهایی شود، افزایش حقوق از ۳۱ شهریور سال جاری یعنی ۱۴۰۰ شامل حال معلمان خواهد شد.

منادی در پایان تاکید کرد که بر این اساس مشخص می‌شود کیفیت معلمان چقدر است و هر چه معلمی کارش بهتر باشد پول بیشتری دریافت می‌کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها