|

کادر اداری آموزش و پرورش مشمول رتبه‌بندی معلمان می شوند؟

 رتبه‌بندی معلمان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان شامل افرادی که از بدو ورود به صورت رسمی در بخش اداری جذب شدند، نخواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

قاسم احمدی لاشکی، صبح پنجشنبه در قالب سفر هیئت دولت به استان یزد در جلسه شورای اداری یزد با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان در سطح کشور اظهار داشت: ۸۰۰ هزار معلم در سطح کشور مشمول این طرح هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر، وی عنوان کرد: این طرح در حال حاضر توسط نمایندگان مجلس تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده که امیدواریم هر چه سریعتر در شورای نگهبان نیز تصویب و اجرایی شود.

احمدی لاشکی با اشاره به انتقاداتی که عده ای به اجرای این طرح دارند، بیان کرد: افرادی که با دانش آموزان و مدرسه ارتباط دارند مشمول طرح رتبه بندی می شوند و البته بر اساس یک بخشنامه تنظیم شده، کسانی که معلم بودند اما به دلیل نیاز آموزش و پرورش در بخش اداری مشغول به کار شده اند، نیز شامل این طرح خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: این طرح شامل افرادی که از بدو ورود به صورت رسمی در بخش اداری جذب شدند، نخواهد شد. احمدی لاشکی عنوان کرد: از ۴۲ هزار نیروی اداری شاغل در آموزش و پرورش کشور حدود ۱۰ هزار نفر، کارکنان اداری هستند.

وی افزود: در ماده آخر لایحه طرح رتبه بندی معلمان تاکید شد که وزارتخانه ظرف یکماه با همراهی دو نماینده عضو کمیسیون آموزش تحقیقات، نمایندگان سازمان های برنامه بودجه، امور ادارای و استخدامی کشور آیین نامه را آماده کنند به همین منظور شخص وزیر به محض اینکه لایحه در مجلس تصویب شد دستور سریع تشکیل تهیه و تدوین آیین نامه را صادر کرد و در مدت تعیین شده از سوی قانونگذار آیین نامه آماده می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آنچه اکنون در قانون آمده از ۳۱ شهریورماه سال ۱۴۰۰ طرح یادشده قابل اجراست، وزارتخانه تا پایان سال افراد مشمول را در پنج گروه شامل آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم ۲۵ درصد، استادیار مربی ۳۷ درصد، دانشیار معلم ۴۷ درصد و استاد معلم ۵۲ درصد تقسیم بندی و افزایش حقوق آنها منوط به تایید شورای نگهبان است.

احمدی لاشکی تصریح کرد: پس از اعمال موارد یادشده چنانچه حقوق و مزایای هریک از معلمان از ۸۰ درصد مجموع حقوق و فوق العاده هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد مابه التفاوت تا سقف یادشده در احکام کارگزینی آنها درج می شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها