|

لایحه رتبه‌بندی معلمان شامل کدام بازنشستگان می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مورد جزئیات لایحه رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا منادی‌سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نشست خبری اظهار کرد: طی این لایحه میزان بودجه آموزش و پرورش از هشت درصد به ۱۲ درصد کل بودجه عمومی کشور افزایش خواهد یافت و معلمان باید در نظر بگیرند که اکثر حقوق‌های کارمندان باسابقه دولت حدود ۴ میلیون تومان است اما بنابه جایگاه والای معلمین مقدار دریافتی آنها افزایش می‌یابد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ منادی‌سفیدان با تأکید بر اینکه مهمترین امری که انجام شد، اتصال آموزش و پرورش به دانشگاه تهران بود، گفت: در زمان حاضر میانگین دریافتی کل معلمان ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که بدون لایحه رتبه‌بندی نیز حقوق آنها یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

وی همچنین تأکید کرد: زین‌پس کارها سخت‌تر می‌شود و هیئت‌ها معلمین را ارزیابی خواهند کرد تا هر فردی بر اساس شایستگی خود حقوق بگیرد که رتبه آنها به توانمندی، هنر، مهارت و دانش فرد بستگی دارد.

رتبه بندی معلمان شامل کدام بازنشستگان می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس درباره جزئیات لایحه رتبه‌بندی معلمان توضیحاتی ارائه کرد.

«محمدرضا احمدی» عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برخی جزئیات لایحه رتبه‌بندی معلمان از جمله احکام مرتبط با فرهنگیان بازنشسته مشمول این لایحه گفت: تمامی فرهنگیانی که تاریخ بازنشستگی آنها از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد باشد، مشمول احکام مندرج در لایحه رتبه‌بندی خواهند شد.

وی افزود: به عبارت دقیق‌تر بازنشستگانی که از نظر افزایش حقوق و مزایا مشمول این قانون می‌شوند علاوه بر بهره‌مندی از اعتبارات ۱۲.۵ هزار میلیاردی که مربوط به بودجه ۱۴۰۰ است، مشمول بودجه سنواتی ۲۵ هزار میلیاردی سال ۱۴۰۱ نیز خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: از آنجا که هدف اصلی این لایحه افزایش حقوق و مزایای شاغلان فعال در آموزش و پرورش بوده، فرهنگیانی که قبل از ۳۱ شهریور سال جاری بازنشسته شده‌اند، بر اساس احکام خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق، مشمول افزایش حقوق می‌شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها