|

تعداد فرهنگیانی که شامل لایحه رتبه بندی معلمان می شوند مشخص شد + جزئیات

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حدود ۷۳۰ هزار معلم مشمول رتبه بندی می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد
1

علیرضا منادی سفیدان در مراسم تجلیل از معلمان و فرهنگیان پژوهنده و مؤلف تبریز با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان را افزایش کیفیت آموزشی برشمرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روز نو؛ رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مجموع ۷۳۰ هزار معلم شامل طرح رتبه بندی خواهند شد که در طول دوره ۱۰۰ ساله تاسیس نظام نوین آموزش و پرورش تصویب چنین قانونی بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است، افزود: معلم باید مطالعه داشته باشد، در نتیجه معلم با سواد دانش آموزان با سوادی را تقدیم جامعه خواهد کرد.

منادی سفیدان اضافه کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و از سال آینده ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت، برابر ۸۰ درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران یعنی ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان است؛ در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تالیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین رفاه معلم را موجب آبادانی مملکت دانست و گفت: رتبه بندی رقابت را بین معلمان بالا خواهد برد و هر کجا که رقابت باشد مسلما کیفیت آموزش نیز بیشتر خواهد شد. اصلی ترین عنصر آموزش در کشور معلمان هستند، لذا باید معلم خوب و باسواد را در جامعه افزایش دهیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • امیر ارسالی در

    با سلام جناب منادی اگر می‌خواهید کار مندان بیکار وباز نشستگان اداره آموزش وپرورش به رتبه بندی اضافه کنید پس بر بودجه نیز همان مقدار. اضافه کنید دکتر منادی چیزی نمانده با همین بودجه مر دم عادی نیز اضافه کنید رتبه بندی بودجه مصوبه فقط برای معلمان آموزشی است نه دیگران لطفا با اضافه کردن گرو هها برای خود شیرینی باید بودجه هم افزایش پیدا کنه دکترشما. واقعا با تصویب این لایحه رتبه بندی فرهنگیان را مسخره کردید وسر کار گذاشتید

  • امیر ارسالی در

    سلام
    تکلیف آن ۲ درصد نیروی اداری محض چیست؟ همکار من که سابقه و مدرک و کارمان یکی است، فقط او یک سال مدرسه درس داده و باقی را اداره بوده و من که از اول اداره بودم و اداری محض شدم گناهکارم و باید مجازات شوم. این عدالت است؟ پس باید نیروهای اداری به مدرسه بروند تا آموزشی شوند و نیروهای آموزشی اگر تمایلی به حضور در اداره داشته باشند جایگزین آنها در ادارات شوند. آفرین به مدیریت و تدبیر مجلس انقلابی

  • معلم ارسالی در

    دو صد گفته چون نیم کردار نیست

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی