|

جدیدترین راهکار مجلس برای افزایش بودجه نظام رتبه بندی معلمان

تعدادی از نمایندگان مجلس تلاش می کنند تا برای افزایش بودجه نظام رتبه بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ راه کاری بیابند.

لینک کوتاه کپی شد

لایحه نظام رتبه بندی معلمان تبدیل به مصوبه شد و در حال حاضر روی میز اعضای شورای نگهبان قرار دارد.نظام رتبه بندی که در کنار ارتقای شان و منزلت و جایگان معلمان، سیاست افزایش حقوق این قشر زحمتکش را مدنظر قرار داده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از نمایندگان ما؛ این در حالی است که بودجه این لایحه بر مبنای تصمیم دولت و مجلس ۲۵ هزار میلیارد تومان بسته شد، بودجه ای که برخی آن را کافی و برخی ناکافی می دانند و تاکید دارند که این طرح تحولی بزرگ در نظام آموزشی کشور ایجاد خواهد کرد و نباید فدای کمبود منابع شود.

بر اساس مواد تصویب شده این لایحه، حقوق معلمان از ۸ الی ۱۶ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد و طبق تاکیدات نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس این لایحه شامل بیش از ۷۰۰ هزار معلم خواهد شد.

اما این پایان کار نبوده و برخی از نمایندگان مجلس تلاشی تازه‌ای را برای افزایش بودجه نظام رتبه بندی معلمان در بودجه سال ۱۴۰۱ آغاز کرده اند.

در همین بخش احمد حسین فلاحی به خبرنگار نماینده گراف می گوید: طبیعتا تلاش ما در بودجه ۱۴۰۱ بر این اساس است که بودجه لایحه رتبه بندی معلمان را مجددا ارتقا دهیم.

این نماینده مجلس این را هم گفت که ما می‌کوشیم حتی بودجه وزارت آموزش و پرورش را در این فرآیند ارتقا دهیم چراکه منابع مدنظر قرار گرفته مورد نقد بوده و دوستان ما درکمیسیون حرفهای زیادی در این بخش دارند.

وی تاکید کرد: همچنین بودجه رتبه‌بندی معلمان و آموزش و پرورش در زمان بررسی بودجه در کمیسیون‌ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات به جد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به هر حال رویکرد مجلس نشان می دهد که هنوز نسبت به منابع این لایحه دغدغه دارد و این امکان وجود دارد که مجلس یک بار دیگر بودجه این لایحه را دستخوش تغییرات عمده قرار دهد به طوری که سطح کیفی اجرای این لایحه افزایش پیدا کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها