|

ضرورت بیمه شخص ثالث خودرو برای خودروهای تاکسی و مسافرکش پژو 206 در زمستان 1400

با توجه به اینکه پژو 206 در قالب مسافرکش، تاکسی اینترنتی و آژانس بسیار زیاد است لذا مالکان آن باید توجه ویژه‌ به بیمه شخص ثالث داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

بیشتر رانندگان خودروهای مسافرکش - آژانس، تاکسی اینترنتی و شخصی – بیمه شخص ثالث عادی دارند. از نظر آن‌ها، مسافر هم جزو شخص ثالث به حساب می‌آید و شرکت بیمه خسارت‌های وارد شده به آن‌ها را در هنگام تصادف جبران می‌کند؛ اما آن‌ها یک مسئله را نمی‌دانند و اینکه در صورت تغییر کاربری خودرو و اطلاع ندادن آن به شرکت بیمه‌گر، میزان خسارت پرداختی از چیزی که باید باشد، کمتر خواهد شد. از آنجا که یکی از خودروهای پرکاربرد در قالب مسافرکش، تاکسی اینترنتی و آژانس، پژو 206 است؛ پس خیلی مهم است که مالکان این خودرو توجه ویژه‌ای به بیمه شخص ثالث پژو206  خود داشته باشند؛ اما چرا؟

بیمه شخص ثالث چیست؟

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید.( اکثر بیمه‌نامه‌ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق بیمه‌نامه است. شرکت بیمه در بیمه‌نامه با عنوان بیمه‌گر درج می‌شود. در نهایت، شخص ثالث فرد زیان‌دیده در حوادث رانندگی است. (منظور از زیان دیده هر شخص غیر از راننده مقصر است). حال که با تعریف شخص ثالث آشنا شدید، باید بدانید که ” بیمه شخص ثالث چیست” . تعریف این بیمه بسیار مهم است.

تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می‌بینند تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرند. این بیمه هزینه‌های مربوط به درمان، فوت و خسارات به اموال را جبران می‌کند. در این‌گونه اتفاقات راننده مقصر هم می‌تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه‌ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می‌آید استفاده کند. باید توجه داشت که بیمه حوادث راننده فقط زیان‌های جانی را به عهده می‌گیرد و در مقابلِ زیان‌های مالی هیچ گونه مسئولیتی ندارد.حال که با تعریف  بیمه شخص ثالث چیست  آشنا شدید، بهتر است کمی با پوشش‌های این بیمه برای خودروی پژو 206 آشنا شویم

موارد تحت پوشش بیمه شخص ثالث پژو 206

بیمه شخص ثالث پژو 206 با هر کاربری سه نوع اصلی را پوشش می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  • خسارت‌های جانی وارد شده به اشخاص ثالث که شامل فوت، ازکارافتادگی دائم و موقت، نقص عضو و هزینه‌های پزشکی است.
  • خسارت‌های مالی وارد شده به خودرو و اموال شخص ثالث است.
  • خسارت‌های حوادث سرنشین که آسیب‌های جانی وارد شده به راننده مقصر را پوشش می‌دهد.

پژو 206

خسارات مالی و جانی تصادفات خودروی پژو 206 بالاست.

موارد زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث پژو 206 نیستند:

در حالت کلی خسارت‌های زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث پژو 206 نیستند:

  • آسیب­هایی وارد شده به اموال و خودروی راننده مقصر
  • آسیب­های ناشی از انفجار هسته‌ای
  • آسیب­های ناشی از محکومیت جزایی و پرداخت جرائم
  • آسیب­های وارد شده در خارج از کشور (در این حالت، راننده باید پوشش اضافه­تری را خریداری کند.)

عوامل مؤثر بر قیمت بیمه شخص ثالث پژو 206

بر قیمت بیمه شخص ثالث پژو 206 عوامل متعددی تأثیرگذار هستند. این عوامل بر تمامی کاربری‌های پژو 206 تأثیر گذاشته و باعث افزایش یا کاهش هزینه بیمه شخص ثالث خواهند شد. این عوامل شامل:

سقف تعهد مالی و جانی بیمه ثالث

نرخ بیمه شخص ثالث بر اساس دیه ماه حرام مشخص می‌شود. دیه ماه حرام در سال 1400 برابر با 640 میلیون تومان است که قوه قضاییه این مقدار را تعیین می‌کند. سپس بیمه مرکزی بر اساس میزان دیه و تعداد سیلندر، حداقل و حداکثر حق بیمه و میزان پوشش را مشخص می‌کند . حداقل و حداکثر پوشش مالی بیمه شخص ثالث  در سال 1400 به ترتیب برابر با 16 و 320 میلیون تومان است. تمامی شرکت‌های بیمه باید حداقل پوشش بیمه را ارائه دهند؛ اما بعضی از شرکت‌های بیمه‌گر فقط حداکثر پوشش را دارند. بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه بیشتر، میزان پوشش دهی را افزایش دهد.

جریمه دیرکرد

در صورتی که راننده 206 به موقع بیمه شخص ثالث خود را تمدید نکند، باید جریمه دیرکرد را هم بپردازد. میزان جریمه دیرکرد به صورت روزانه است. باید گفت که در مدت تمام شدن بیمه‌نامه تا تمدید آن، شرکت بیمه‌گر هیچ تعهدی برای پرداخت خسارت قبول نخواهد کرد. همچنین اینکه از نظر قانون هم شما تخلف کرده و خودرویتان در صورت مشاهده به پارکینگ منتقل خواهد شد.

تخفیف عدم خسارت پژو 206

در صورتی که بیمه‌گذار (راننده پژو 206) از شرکت بیمه‌گر خسارتی را دریافت نکند، مشمول دریافت تخفیف خواهد شد. میزان تخفیف به صورت درصدی با حداقل میزان 5% است و به ازای هر سال که می‌گذرد، درصد آن بیشتر خواهد شد. حداکثر تخفیفی که راننده پژو 206 می‌تواند از آن بهره ببرد، 70% است. جدول تخفیف به صورت زیر است:

سال تخفیف

درصد تخفیف

سال اول

5%

سال دوم

10%

سال سوم

15%

سال چهارم

20%

سال پنجم

25%

سال ششم

30%

سال هفتم

35%

سال هشتم

40%

سال نهم

45%

سال دهم

50%

سال یازدهم

55%

سال دوازدهم

60%

سال سیزدهم

65%

سال چهاردهم

70%

کاربری خودروی پژو 206

اما عامل دیگری که بر قیمت بیمه شخص ثالث پژو 206 تأثیرگذار است، نوع کاربری خودرو است. پژو 206 در حال حاضر از جمله خودروهایی است که در کاربری آژانس، تاکسی اینترنتی و مسافرکش شخصی استفاده می‌شود. باید گفت که خودروها از در بیمه شخص ثالث در حالت عادی برای استفاده شخصی هستند؛ اما اگر راننده پژو 206 از خودروی خود به عنوان تاکسی اینترنتی، آژانس یا مسافرکشی شخصی استفاده و تصادف کند که این تصادف باعث آسیب جانی به سرنشینان شود، بیمه معادل درصد حق بیمه کاربری خاص را از او کسر می‌کند و بعد خسارت را می‌پردازد.

تاکسی

پژو 206 با کاربری تاکسی 

راننده خودروی 206 برای کاربری آژانس و تاکسی اینترنتی باید 10 درصد و برای کاربری مسافرکش شخصی باید 20 درصد اضافه‌تر پرداخت کند. بسیاری از رانندگان به این مسئله توجه نمی‌کنند. شما همواره می‌توانید به راحتی قیمت بیمه شخص ثالث پژو 206 را از چند شرکت معتبر استعلام گرفته و سپس با مقایسه شرایط بهترین بیمه شخص ثالث مناسب شرایط خود را به شرح زیر خریداری نمایید:

استعلام قیمت بیمه پژو 206 در کمتر از دو دقیقه

برای خرید بیمه شخص ثالث 206 باید چند عامل در انتخاب شرکت بیمه‌گر مناسب در نظر بگیرید:

  • سطح توانگری
  • تعداد مراکز پرداخت خسارت
  • میزان تخفیف
  • سقف تعهدات و پوشش‌های مالی
  • رتبه رضایتمندی
  • سهم از بازار

دارندگان خودروی پژوی 206 می‌توانند با مقایسه هر یک از شرکت‌های بیمه با یکدیگر با توجه به معیارهای مذکور، بهترین بیمه‌گر را برای خرید بیمه شخص ثالث پژو 206 را انتخاب نمایند. همچنین باید توجه داشت که حداقل پوشش مالی بین تمامی شرکت‌های بیمه‌گر یکسان است. تفاوت بین شرکت‌ها در حداکثر پوشش مالی است. با توجه به نرخ بالای تصادفات اتومبیل 206 و افزایش هزینه‌های مربوط به دیه، بهتر است که شرکتی را انتخاب کنید که حداکثر پوشش مالی را پیشنهاد می‌دهد.در صورت تمایل به استعلام قیمت و خرید ارزان ترین بیمه شخص ثالث پژو 206 به صورت آنلاین به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty/peugeot206

استعلام و خرید بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

بسیاری از رانندگان 206 چون اطلاعاتی در این خصوص ندارند، اقدام به بیمه شخص ثالث از نوع کاربری خاص نمی‌کنند. از طرفی هم این گروه افراد چون همیشه در خیابان یا جاده هستند، دسترسی به کارگزاری‌ها یا نمایندگی‌ها برای خرید ندارند. بهترین راه برای آن‌ها خرید بیمه خودرو  از بیمه دات کام است.

بیمه 206

خرید بیمه برای خودروی پژو 206

بیمه دات کام، سامانه فروش آنلاین انواع بیمه‌نامه است که رانندگان خودروهای پژو 206 با کاربری خاص می‌توانند در هر لحظه بیمه‌نامه خود را تمدید کنند. برای تمدید فقط کافی است تا وارد سایت bimeh.com شوید و بعد از وارد کردن مشخصات و خرید، بیمه‌نامه خود را تحویل بگیرید.

راه های ارتباط با کارشناسان بیمه دات کام:

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها