|

اسباب کشی بدون استرس

برای داشتن یک اسباب کشی بدون استرس از روش برنامه ریزی و تهیه چک لیستی از کارها، استفاده کنید و از قبل برای روز اسباب کشی آماده باشید.

لینک کوتاه کپی شد

اکثر ما وقتی قرار است از یک مکان آشنا و شناخته شده فاصله بگیریم و اونجا رو به سمت یک مکان ناشناس و جدید ترک کنیم، دچار استرس و نگرانی میشویم. کاملا قابل درک است و میتوان حدس زد که در ادامه کارها دچار مشکلاتی شده و به نظر میرسد که همه چیز بهم ریخته است! روز باربری و اسباب کشی نزدیک است و ما نگران و  بی تاب از اینکه همه چیز چطور قرار است پیش برود و بالاخره چشمانمان را باز کنیم و ببینیم به خوبی و خوشی در خانه جدید مستقر شده ایم و همه چیز روبراه است!

داشتن کمی استرس در این روزها طبیعی است. اینکه ذهنتان بهم ریخته باشد و آمادگی جا به جایی و اسباب کشی را نداشته باشید هم قابل درک است! اما اجازه بدهید در این مقاله به شما راه حلی را پیشنهاد بدهم! برنامه ریزی به خوبی میتواند زمام امور را به دستان شما بدهد و کمکتان کند تا تمامی کارها را به ترتیب و منظم و باکیفیت انجام بدهید و چیزی هم از قلم نیوفتد!

برای داشتن یک اسباب کشی بدون استرس نیز میتوان از همین روش برنامه ریزی و تهیه چک لیستی از کارها، استفاده کرد و از قبل برای روز باربری و اسباب کشی، کاملا آماده بود.

در این مقاله میخواهم به شما کمک کنم تا یک چک لیست اسباب کشی آماده کنید! در ابتدا کل روند اسباب کشی را به مراحلی تقسیم کرده و طبق اولویت زمانی، آن را دسته بندی کرده ام. پس کافیست تا با همین ترتیب پیش برویم. اگر شما پیشنهاد بهتری داشتید، حتما میتوانید آن را به این لیست اضافه کنید!

  • قبل از هر چیزی، قلم و کاغذی بیاورید و یک چک لیست همراه درست کنید. داخل این چک لیست میخواهیم تمام کارهایی که قرار است انجام شود را یادداشت کنیم تا ترتیب کارها در دستمان باشد و هیچ کاری جا نماند!

image_1640499225

  • حالا نوبت این است که جستجو کنید و یک شرکت باربری و اتوبار مناسب برای روز اسباب کشی پیدا کنید. این کار بسیار ساده است فقط باید یکسری نکات مهم را رعایت کنید. مثلا اگر ساکن تهران هستید، با عباراتی همچون "باربری در تهران" یا "بهترین باربری تهران" میتوانید در گوگل جستجو کنید. جستجوی آنلاین میتواند به شما کمک کند تا به راحتی یک باربری مناسب را پیدا کرده و برای روز باربری خود، یک زمانی را رزرو کنید. نکاتی را که در زمینه انتخاب یک باربری مناسب باید مدنظر قرار بدهید این است که توجه کنید که آیا آن باربری مجوز رسمی باربری دارد و یا بار شما را بیمه میکند یا خیر؟ / خودرو باربری مناسب شرایط اسباب کشی شما را دارد؟ / بسته بندی اثاثیه انجام میدهد؟ / هزینه باربری مناسب با شرایط شما هست؟ /دیگر مشتریان از آن باربری راضی بوده اند؟ با در نظر گرفتن این موارد به راحتی میتوانید یک باربری مناسب را پیدا کنید. بعد از اینکه روز اسباب کشی خود را مشخص کردید، با آن باربری تماس بگیرید و با آنها هماهنگ کنید.
  • یکی از موارد موثر در هزینه باربری شما قطعا حجم و وزن بار شماست! پس همان ابتدا کل اثاثیه ای که دارید را چک کنید و مواردی که واقعا اضافی هستند و هیچ کاربردی در حال حاضر برای شما ندارند را قبل از اینکه به خانه جدید ببرید، دور بریزید! البته یک کار خلاقانه ای هم که میتوانید بکنید این است که اگر لوازمتان سالم و قابل استفاده هستند و فقط برای شما کاربردی ندارند، آنها را در سایت های فروش لوازم دسته دوم، مانند سایت دیوار، به فروش برسانید.

image_1640497615

  • حالا نوبت به جمع کردن اثاثیه و بسته بندی آنها است. قبل از اقدام به این کار، هرچیزی که ممکن است تا لحظاتی قبل از اسباب کشی، مورد استفاده قرار بگیرد را جدا کرده و در دسترس قرار بدهید. مثلا میتوانید آنها را در چمدان یا باکسی قرار بدهید. این موارد میتواند شامل یک دست لباس تمیز برای تمام اعضای خانواده، لپ تاپ، شارژر، دسته کلیدها، دارو، لوازم آرایشی بهداشتی و…باشد. حال برای اینکه کارها زودتر تمام شوند و انجام آنها تنها به عهده شخص خاصی نباشد، تمام اقدامات بسته بندی و جمع کردن اثاثیه را بین اعضای خانواده تقسیم کرده و سپس کار را شروع کنید. تقسیم این کارها میتواند براساس توانایی هرشخص در انجام امور یا براساس تقسیمات عرضی خانه باشد! مثلا شخصی لوازم بسته بندی را تهیه کند، شخصی لوازم آشپزخانه را جمع کند، شخصی لوازم انبار را جمع کند و... روی تمامی کارتن ها اسم وسایل درون آنها را بنویسید. فراموش نکنید که اسناد مهم را در کیفی مخصوص جمع آوری کنید تا همواره در دسترس باشد و گم نشود.
  • قبل از اسباب کشی به خانه جدید بروید و آنجا را تمیز کنید. ممکن است خانه جدید کثیف باشد یا دچار مشکلاتی باشد که بهتر است قبل از اسباب کشی به آنجا، تمیزکاری و تعمیرات را انجام بدهید. در همان روز که در خانه جدیدتان هستید میتوانید برای دکوراسیون جدیدتان ایده پردازی کنید و تصمیم بگیرید که اثاثیه را در این خانه جدید چطوری چیدمان کنید. اینکار در روز اسباب کشی نیز به شما کمک میکند تا اثاثیه را در نزدیک ترین مکان به مکان ثابتاشان، بارگذاری کنید و هنگام نصب و ثبت آن اثاث، دچار سردرگمی نشوید.
  • خرید موارد غذایی جدید را حداقل تا یک هفته قبل اسبابکشی متوفت کنید و از مواردغذایی باقی مانده در خانه استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است موارد غذایی شما خراب شود. در حین اسباب کشی هم بخاطر بسپارید که مواد غذایی فریز شده را در یخچال های فریز صندوقی قرار بدهید.
  • روز اسباب کشی باز هم با باربری خود هماهنگ کنید و قبل از آمدن پرسنل باربری، از تمامی اثاث خود عکس بگیرید و همچنین برای پرداخت کرایه باربری، پول نقد یا کارت بانکی خود را به همراه داشته باشید. تمام موانع در مسیر بارگیری را بردارید تا کارگران راحت اثاثیه را در خودروهای باربری، بارگیری کنند و لوکیشن آدرس جدید را در اختیار راننده خودرو قرار بدهید.

image_1640499273

  • بعد از اسباب کشی، با حوصله اثاثیه خود را باز کنید و از چیدمان قسمت به قسمت خانه استفاده کنید. برای مثال اول یکی از اتاق ها را چیدمان کنید و پس از اتمام آن به سراغ بخش دیگر بروید.
  • بعد از اینکه تاحدودی چیدمان اثاثیه تکمیل شد و خانه مرتب شد، با خانواده به گردش در محل جدید زندگیتان بپردازید و سعی کنید با همسایگان جدید و محل جدید خود آشنا شوید!

امیدوارم که اسباب کشی آسان و بدون استرسی داشته باشید و با خانه و محل جدید زندگی خود، به خوبی انس بگیرید!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • باربری پرند بارا ارسالی در

    مطالب مفیدی میسازید ممنون

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها