|

خبری خوش برای فرهنگیان؛ تعداد مشمولان طرح رتبه بندی معلمان افزایش پیدا می کند

رییس کمیسیون آموزش مجلس از افزایش تعداد مشمولان طرح رتبه بندی معلمان خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در مراسم روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: همانطور که مدارس مقاوم سازی می‌شود، معلم‌ها را هم باید مقاوم سازی کرد، رتبه بندی معلمان یکی از راه های بهبود وضعیت است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از عرشه آنلاین؛ وی ادامه داد: طرح رتبه بندی در مجلس در مرحله بررسی است، دولت ۵۰۰ هزار معلم را در لایحه در نظر گرفته بود، اما مجلس این تعداد را به ۷۳۰ هزار نفر رساند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد: در لایحه دولت سه سال برای این طرح در نظر گرفته شده بود، اما مجلس همه را تجمیع کرد و همچنین معلمان با استادان دانشگاه در نظر گرفته شدند. به واسطه طرح رتبه بندی معلمان جایگاه علمی و تخصصی و مهارتی معلمان مشخص می شود.

منادی ادامه داد: کمیسیون آموزش با سخت گیری نسبت به وزیر آموزش و پرورش رای اعتماد داد. یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش می تواند اقتصاد آموزش و پرورش را تحول بخشد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان در مجلس برای مدرسه سازی در نظر گرفته شده است، از این رو  از وزیر و رییس سازمان نوسازی مدارس درخواست داریم این پول را بهره ور کنند و حداقل  ۳۰ و ۴۰ درصد بهره وری را در مدرسه سازی افزایش دهند.

مدرسه ابتدایی پسرانه زرین تاج ناصری با ۱۱ میلیارد تومان اعتبارات هزینه شده از محل تخریب و بازسازی در زیربنای ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربعی و با سالن ورزشی، کتابخانه، سالن چند منظوره و سایت امروز در منطقه یک تهران افتتاح شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها