|

بودجه رتبه بندی معلمان افزایش می یابد؟

رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره روند بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در شورای نگهبان توضیحاتی داد.

لینک کوتاه کپی شد

بررسی نهایی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، ۲۴ آذر ماه در مجلس شورای اسلامی انجام و در نهایت به تصویب نمایندگان رسید. بر اساس ماده ۸ این لایحه، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده است آیین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی را تا یک ماه بعد از ابلاغ قانون تدوین کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایسکانیوز، محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس در یک برنامه تلویزیونی گفت: منتظر اعلام نظر شورای نگهبان هستیم، فعلا نظری از شورای نگهبان منتشر نشده است. با اجرای نظام رتبه بندی حداقل حقوق معلمان ۸/۰۸۰/۰۰۰ تومان خواهد بود. در دانشگاه تهران مرتبه مربی با پایه یک نداریم، اما هر ساله حقوق تمام رتبه و پایه ها بصورت سراسری ابلاغ می شود که به آن استناد می کنیم و جای نگرانی نیست.

وی ادامه داد: دولت مخالف همترازی پایه به پایه بود و برای اولین بار یک قانون دائمی با مبلغ ریالی محدود تصویب شد. (قانون تصویب می شود و هر ساله در بودجه سنواتی مبلغ آن مشخص می شود) در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف مشخص برای رتبه بندی به مبلغ ۲۵۰۰۰ میلیارد تومان دیده شده است.

به گفته وحیدی بعد از تصویب آئین نامه اجرایی و تصویب آن در دولت، اگر نیاز به بودجه بیشتری باشد در زمان بررسی بودجه مجلس می تواند مبلغ ردیف بودجه رتبه بندی را برای سال آینده افزایش دهد. برای اجرای شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ از دولت استعلام گرفتیم و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کردند برای اجرا از ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ مبلغ ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان تامین شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها