|

اقدام عجیب دانشگاه آزاد؛ فروش صدای استاد!

با وجود اینکه رئیس دانشگاه آزاد اعلام کرد که دریافت ۱۰ هزار تومان از دانشجویان برای دسترسی به جزوه‌ متوقف شده است، اما این موضوع همچنان…

لینک کوتاه کپی شد

پس اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان خود را مجبور به استفاده از آی‌گپ کرد، حالا به نظر می‌رسد دانشجویان برای دسترسی به هر یک از جزوه‌های درسی خود باید مبلغ ۱۰ هزار تومان پرداخت کنند.

آموزش آنلاین در تمامی مقاطع تحصیلی در دوران شیروع ویروس کرونا از اهمیت زیادی برخوردار شد، این شیوه آموزش برای تمامی دانشجویان و دانش‌آموزان تاکنون رایگان بوده است.

۱۰ هزار تومان هزینه یک پفک است!

چندی پیش رئیس واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اعلام کرد که تصمیم گرفتند دانشجویی که قصد دارد مجدد از محتوای کلاس‌های به پایان رسیده استفاده کند، ۱۰ هزار تومان پرداخت کند.

او همچنین در توضیح این اقدام گفته است: «۱۰ هزار تومان برای دانشجو عددی به حساب نمی‌آید و هزینه یک پفک است؛ اما جمع این هزینه برای دانشگاه به ارتقای کیفیت سامانه‌ها و ایجاد سرویس‌های جدید بر روی سامانه آموزش مجازی کمک خواهد کرد.»

با وجود اینکه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که این مساله فعلا متوقف خواهد شد و دانشجویان بدون پرداخت هزینه می‌توانند کلاس‌های ضبط شده خود را مشاهده کنند، اما برخی کاربران می‌گویند این دانشگاه همچنان این مبلغ را دریافت می‌کند.

1107345_192

برخی از کاربران در توییتر نسبت به این اقدام دانشگاه آزاد واکنش نشان دادند: «سایت دانشگاه ازاد برای شنیدن کلاس‌های ضبط شده ۱۰ تومن از دانشجو‌ها گرفته. بعد که اعتراض کردن گفته باشه ترم بعد! برمیگردونم… خجالت آوره!»

«از فردا تعرفه‌هاى دانشگاه آزاد… براى داشتن صداى استاد ١٠ تومن، براى داشتن تصویر استاد ١٠ تومن، براى گذاشتن کامنت ١٠ تومن قرار دادن اتومات سلام و خسته نباشید استاد ۵ تومن!»

«دانشگاه آزاد از هر طریقی که می‌تواند از دانشجویان پول می‌گیرد، این دانشگاه ۱۰ هزارتومان برای دسترسی به فایل‌های هر درس از دانشجویان پول طلب می‌کند.»

«افزایش بی دلیل و ناگهانی شهریه متغیر دریافت بالاجبار شهریه قبل از موعد همیشگی دریافت هزینه بابت تماشای مجدد ویدئو‌های تدریس، اعلام حضوری شدن امتحانات رشته‌های علوم پزشکی ۱۰ روز قبل از شروع امتحانات و به تبع افتادن بسیاری از دانشجوها، دانشگاه آزاد عزیز! میخوای یه پولی هم دستی بدیم؟»

«دانشگاه آزاد پول کم آورده داره به هر روشی که هست ازمون میتیغه، واسه دیدن فیلمای ضبط شده کلاسایی که خودمون پولشو دادیم باز باید پول بدیم.»

این در حالی است که دانشجویان دانشگاه آزاد همواره با چالش‌های متفاوتی روبه رو بوده‌اند، به طور مثال اجبار دانشگاه آزاد برای نصب پیام‌رسان آی‌گپ و عدم دسترسی به کلاس‌های درس قبل از تسویه کامل شهریه؛ که همه مشکلات اعتراض دانشجویان این دانشگاه را به همراه داشته است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها