|

در سفر به کبک کانادا از این جاذبه ها دیدن کنید

اگر قصد سفر به کبک را دارید جوری برنامه ریزی کنید که سفرتان همزمان با کارناوال زمستانی باشد این کارناوال هر سال اواسط بهمن برگزار می شود.

لینک کوتاه کپی شد

در سفر به کانادا کبک را از آن شهرهایی خواهید یافت که هیچوقت فراموشش نمی‌کنید، این شهر پر از جذابیت های سرگرم کننده است و روزی را نمی‌توانید به سر برسانید که آرزوی تمام نشدنش را نداشته باشید.

image_1641163216

تیم حرفه ای bestcanadatours.com با سالها تجربه، سفری را برایتان برنامه ریزی خواهد کرد که خاطرات آن را هیچ وقت فراموش نکنید، با جاذبه های کبک کانادا همراه ما باشید.

کارناوال زمستانی کبک

کارناوال زمستانی کبک بزرگ ترین رویداد در تقویم شهر کبک است. اگر قصد سفر زمستانی به کبک را دارید جوری برنامه ریزی کنید که سفر شما همزمان با این کارناوال باشد. این کارناوال هر سال در ماه فوریه (اواسط بهمن) در بخش قدیمی کبک برگزار می شود که همراه با انواع رژه ها، نمایشگاه ها و کنسرت ها است. یکی از تجربیاتی که نباید درکارناوال زمستانی کبک از دست بدهید، مسابقات قایق رانی روی یخ رودخانه سنت لورنس است.

همچنین در زمستان هنرمندان از نقاط مختلف در کبک گرد هم می آیند و مجموعه ای بزرگ از مجسمه های یخی را می سازند که بزرگترین آن قصر یخی افسانه ای است. این قصر یخی در واقع خانه Bonhomme، نوعی آدم برفی افسانه ای در کاناداست.

این کارناوال زمستانی کبک برای همه سنین سرگرم کننده است و از هیجان انگیز ترین جذابیت های سفر زمستانی به کبک محسوب می شود.

مجلس کبک در ساختمان پارلمان

ساختمان پارلمان کبک یکی از مهم ترین اماکن تاریخی در ایالت کبک است که با معماری خاص خود به جاذبه گردشگری کبک هم تبدیل شده است. معماری این بنا با الهام از موزه لوور پاریس بود و آنچنان زیباست که با اولین نگاه تحت تاثیر قرار خواهید گرفت. این بنای تاریخی هنوز هم مورد استفاده است و این خانه فعلی مجلس ایالت کبک، نمایندگان کبک را در خود جمع می کند.

محدودیتی برای دیدن ساختمان پارمان وجود ندارد. شما می توانید با تورهای مخصوص وارد ساختمان پارلمان شوید و اتاق های تاریخی آن را هم ببینید. حتی اگر خیلی مشتاق هستید می توانید در زمان یکی از جلسات مجلس به آنجا مراجعه کنید و در جلسه آنها شرکت کنید.

موزه هنرهای زیبای کبک

این گالری هنری یکی از بهترین ها در کاناداست که بیش از 38 هزار اثر هنری از کل ایالت کبک طی چهار قرن در آن جمع آوری شده است.

در غرفه های مختلف موزه هنرهای زیبای کبک، آثار هنری با سبک های مختلف را خواهید دید. اینجا محلی مناسب برای وقت گذرانی در یک روز بارانی کبک است. این موزه در حاشیه دشت آبراهام واقع شده است.

گردش در تراس دافرین

تراس دافرین در بخش بالایی شهر از محبوب ترین نقاط دیدنی کبک است که سالانه دو میلیون نفر برای دیدن مناظر زیبای کبک و به خصوص رودخانه سنت لارنس به این تراس می روند.

نام تراس دافرین از یکی از فرمانداران کانادا به نام لرد دافرین گرفته شده است در ابتدا برای استفاده عموم نبود ولی در سال 1838 برای عموم بازگشایی شد و اکنون به یکی از جاذبه های کبک تبدیل شده است.

در تابستان تراس دافرین پر از هنرمندان و فروشندگان انواع خوراکی ها است. در زمستان می توانید سورتمه برفی تراس دافرین را سوار شوید و یکی از هیجان انگیز ترین تجربه های سفرتان به کبک را تجربه کنید.

از ارگ کبک دیدن کنید

ارگ کبک درحاشیه شهر در منطقه Cap Diamant قرار گرفته و یکی از مکان های دیدنی و جالب برای بازدید در شهر است. این ارگ در قرن 17 ساخته شده و به عنوان یکی از قدیمی ترین تاسیسات نظامی کانادا شناخته می شود.

ارگ ستاره ای شکل کبک چشم انداز زیبایی به رودخانه سنت لارنس دارد و به عنوان میراث جهانی یونسکو و سایت ملی کانادا ثبت شده است.

برای دیدن این ارگ بهترین راه پیوستن به تورهای ارگ هستند. این تورها تاریخ 300 ساله این ارگ را با جزییات کامل به شما نشان خواهند داد. موزه این ارگ هم اطلاعات زیادی از تاریخ کبک در اختیار شما قرار می دهد.

ارگ کبک در تمام فصول سال باز است. در تابستان ساعات کاری بیشتری دارد چون فرصت بیشتری برای تماشای ارگ و مناظر اطراف آن خواهید داشت.

هزینه بازدید از ارگ کبک برای بزرگسالان 16 دلار کانادا، برای دانشجویان 14 دلار کانادا ، برای 11 تا 17 ساله ها شش دلار کانادا و برای زیر ده سال رایگان است.

پاتیناژ در DYOUVILLE

در هر فصل زمستان شورای محلی در مکان DYOUVILLE که در خارج از شهر قدیمی قرار دارد فضایی برای اسکی روی یخ فراهم می کند. اسکی روی یخ درست در قلب شهر کبک و در محاصره ساختمان های قدیمی با چراغ های زیبا، واقعا شگفت انگیز است. می توانید اسکیت های خود را با خودتان ببرید یا همان جا اسکیت اجاره کنید.

گردش در بخش قدیمی کبک

بدون شک بهترین بخش کبک محله های قدیمی کبک است. می توانید روزهای طولانی در کوچه های باریک و سنگ فرش شده این محله ها پیاده روی کنید و لذت ببرید. Vieux-Québec یا همان بخش قدیمی کبک مکانی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. فراموش نکنید سر زدن به بخش قدیمی کبک را حتما در برنامه های خودتان بگنجانید. در محله ها بدون هر نقشه و مسیریابی قدم بزنید. به خودتان این فرصت را بدهید تا از همه معماری های خیره کننده و زیبایی های محله قدیمی، کافه های خوشمزه و مغازه های عجیب و غریب دیدن کنید.

دیوار شهر کبک

قبل از اینکه از کبک دیدن کنید شاید درک اینکه کبک شهری دیواردار است؛ برایتان مشکل باشد ولی در واقع کبک تنها شهر دیوار دار باقی مانده در کل کشور کانادا است. این دیوار در اطراف بخش قدیمی کبک با طول 6/4 کیلومتر کشیده شده که تعدادی دروازه در اطراف آن دارد. می تواند در بعضی نقاط از دیوار بالا بروید و مناظر زیبای شهر را از بالا ببینید.

اقامت در هتل یخی DE GLACE

این هتل خاص در فاصله 45 دقیقه ای از شهر کبک قرار دارد و هتلی منحصربه فرد در جهان است. هر زمستان تیمی از خبره ترین سازندگان دست به دست هم می دهند و هتلی کاملا از یخ می سازند. از دیوار و سقف گرفته تا تخت خواب و میز غذاخوری، همه و همه از بلوک های یخی ساخته می شوند.

هر اتاق موضوع مخصوص به خود را دارد. بعضی از اتاق ها ساده با چندین تخت خواب ردیفی در کنار هم هستند. و در بعضی آثار هنری حکاکی شده روی یخ و دیوار ها و چراغ ها با موضوعات مختلف را مشاهده خواهید کرد. اتاق وی ای پی هتل سونا و وان آب داغ هم دارد.

از آنجا که این هتل هر سال ساخته می شود، هیچ گاه دو هتل عین هم نیستند و هر سال تغیرات جذاب تری نسبت به سال قبل در آن ایجاد می کنند. اگر فکر می کنید با یک شب ماندن در هتل یخی کبک، منجمد خواهید شد، نگران نباشید، چون به همه مهمانان کیسه خواب های ضخیم می دهند. البته تخت ها تشک هم دارند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها