|

وزیر آموزش و پرورش: رتبه‌بندی معلمان را به سرعت اجرایی می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: آئین‌نامه و هیئت ممیزی رتبه‌بندی معلمان در حال تعیین است و پس از تصویب به سرعت مجری آن خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

یوسف نوری ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از مدرسه استثنایی شهید سلیمانی شهر حسن آباد فشافویه، اظهار کرد: عبادت حاج قاسم زبانزد عام و خاص بود و زمان و شهادت او نیز در صبح جمعه از بهترین اوقات بود که در راه ولایت با شهادت رسید و پایه گذار ولایت حضرت زهرا (س) است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از روزنو؛ وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در طول بیش از دو دهه فعالیت منشأ برکات بسیاری بوده و هست، گفت: خشت هایی که خیرین مدرسه سازی مانند اکبر ابراهیمی گذاشته اند، برگرفته از خاندان اهل بیت علیهم السلام بوده و این خشت تا بهشت می رود و این وعده الهی است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، بنیان نهادن مجمع خیرین مدرسه ساز است که از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده و منشا برکات بسیاری بوده است.

نوری انفاق در حد اعلای امکان در راه تحصیل علم را بسیار ارزشمند خواند و بیان کرد: ساخت مدرسه برای جامعه دانش آموزان مستجاب الدعوه استثنایی با نیازهای ویژه نشان‌دهنده نشان‌گذاری صحیح خیرین مدرسه ساز است، از این‌رو خیرانی مانند اکبر ابراهیمی باید به عنوان الگو و نمونه بارز انفاق در حوزه مدرسه‌سازی معرفی شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تهران نیوز درباره نحوه اجرای لایحه رتبه‌بندی و تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس و معلمان نهضت سوادآموزی، افزود: اقدامات لازم برای رتبه‌بندی معلمان در حال انجام بوده و آئین نامه و هیئت ممیزی آن در حال تعیین است، بنابراین وزارت آموزش و پرورش پس از تصویب به سرعت مجری آن خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تبدیل وضعیت و تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی، گفت: آنچه را که مجلس در خصوص استخدام و تبدیل وضعیت نیروهای آموزش و پرورش تعیین کرده، انجام داده‌ایم و فعلا برنامه جدیدی برای تعیین تکلیف نیروهای دیگر نداریم.

نوری در خصوص سیاست‌های وزارتخانه در نوسازی مدارس از جمله در استان تهران، تاکید کرد: در کنار برنامه‌ها و تخصیص اعتبارات دولتی، مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان تهران از سال ۱۳۸۹ شکل گرفته و اقدامات خوبی را انجام داده، از سویی سازمان نوسازی مدارس از اعتبارات مقاوم‌سازی کارهایی را آغاز کرده اما با توجه به وسعت زیاد کار و نیاز بالای منافع مالی، باید با تمرکز بیشتری کار را به جلو برد.

وی تصریح کرد: راه‌هایی برای سرعت بخشیدن به روند نوسازی مدارس در کشور پیشنهاد شده و به محض آنکه به نتیجه برسند، با شتاب بیشتری کارها را به پیش می‌بریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها