|

کسری بودجه شدید دولت برای اجرای لایحه رتبه‌ بندی معلمان

دولت برای اجرای رتبه‌‌بندی معلمان ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

پس از سال‌ها طرح رتبه‌بندی معلمان به صورت کامل در صحن علنی مجلس تصویب شد

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ طرحی که بارها معلمان در دوره‌های مختلف برای اجرایی نشدن آن اعتراض کرده بودند. اما این طرح چقدر قابل اجراست؟

لایحه رتبه‌بندی معلمان قابل اجراست؟

دولت برای اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان با اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان موافقت کرده است. اما در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در جدول شماره هفت و بودجه وزارت آموزش‌وپرورش به عنوان «برنامه سنجش و ارتقا، صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی و ارزیابی کیفیت عملکرد معلمان و مدیران، ارتقای بهره‌وری و اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان» ۱۳۷ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

همچنین منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفته بود: «لایحه رتبه‌بندی معلمان تعداد ۵۰۳ هزار نفر را برای این طرح مشخص کرده بود که این تعداد به ۷۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.»

از سوی دیگر او گفته بود هیچ معلمی کمتر از ۸۰ درصد مربی رتبه یک دانشگاه تهران دریافت نکند. ۸۰ درصد دریافتی رتبه یک دانشگاه معادل ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان است و معلمان نباید از این مقدار کمتر دریافت کنند.

بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه

با اجرایی شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان کف دریافتی معلمان هشت میلیون تومان است و ممکن است تا ۱۵ میلیون تومان هم افزایش حقوق داشته باشند. با احتساب حقوق هشت میلیون تومانی، برای ۷۳۰ هزار معلم، حدود پنج هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان برای اجرایی شدن آن لازم است.

همچنین قرار است از ابتدای مهرماه سال جاری افزایش حقوق برای معلمان اعمال شود، یعنی ۶ ماهه دوم سال جاری برای معلمان افزایش حقوق حساب می‌شود. به عبارتی برای این ۶ ماه بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه لازم است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    ما که‌حدود سی سال در اموزش وپرورش خالصانه وصادقانه کار کردیم و۱۵ سال در بدترین روستاها بودیم وجوانی خود را جا گذاشتیم حالا که در مهر ۱۴۰۰ باز نشیته شدیم چه گناهی کردیم که بایدهمین طور منتظر رتبه بندی باشیم نوبت ما که بوجه نبست خدایا تو به داد ما برس کاش هیچ وقت تربیت معلم قبول نمی شدم الان پشیمانم که چرا ابنقدر کار کردم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها