|

قیمت انواع محصولات استیل ( ورق استیل، پروفیل استیل، لوله استیل ) در مرکز استیل

از جمله عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت محصولات استیل می توان نرخ ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت نفت و ... را نام برد.

لینک کوتاه کپی شد

همانطور که از نام محصولات استیل مشخص است تمامی این محصولات از استیل ساخته شده اند. در واقع استیل آلیاژی از آهن است که با کم تر از 2 درصد کربن تشکیل شده است. استنلس استیل نیز نوعی فولاد آلیاژی می باشد که درصد عناصر نیکل و کروم آن  بالاتر از بقیه عناصر تشکیل دهنده آن باشد به طور کلی اگر میزان کروم فولاد از 10/5 درصد بالاتر باشد به آن استیل استنلس می گویند. همین مقدار کروم موجب می گردد که در هنگام خوردگی لایه نازکی روی فولاد ایجاد شود و از خوردگی های بعدی جلوگیری شده و عملا موجب ترمیم خوردگی گردد.

از جمله عوامل مهم تاثیر گذار بر قیمت محصولات استیل می توان نرخ ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت نفت و ... را نام برد. مجموعه مرکز استیل از معتبرترین تامین کننده های انواع محصولات استیل می باشد. شما می توانید جهت دریافت قیمت انواع محصولات استیل و همچنین خرید و فروش انواع محصولات استیل با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره تلفن 55533326-021 در ارتباط باشید و یا به وب سایت مرکز استیل مراجعه نمایید.

قیمت ورق استیل

ورق استیل یا ورق استنلس استیل در واقع به ورقی گفته می شود که بنیان آن از آهن است و کم تر 2 درصد آن را کربن تشکیل می دهد که مقاومت و سختی ورق با میزان کربن موجود در آن رابطه مستقیم داشته و هر چه مقدار کربن در این آلیاژ بالاتر باشد در نتیجه مقاومت و سختی آن نیز افزایش پیدا می کند و میزان شکل پذیری آن نیز کم خواهد شد. ورق های استیل بر طبق آلیاژی که دارند تقسیم بندی می شوند که می توان به سری300 و 400 اشاره داشت. سری 300 ضد زنگ بوده و دارای انواع مختلفی 304، 305، 316،321، 347 می باشد.همچنین سری400 عمدتا در زندگی روزمره و وسایل کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال استیل 410 نسبت به سایش مقاوم بوده ولی مقاومت پایینی در برابر خوردگی دارد. از استیل 420 در ساخت کارد و چنگال و قاشق استفاده می شود. استیل 430 نیز برای .تزئینات و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد

نوسانات نرخ دلار تاثیر بسیار زیادی بر قیمت ورق استیل دارد همچنین همانطور که پیش تر گفته شد میزان عرضه و تقاضا نیز در تغییرات قیمت ورق استیل موثر بوده و علاوه بر آن از آنجایی که ورق های استیل در ضخامت های  0.3 تا 50 میلی‌متر تولید می شوند همین عامل موجب شده تنوع قیمت این محصولات شده است.

image_1641298171

قیمت پروفیل استیل

پروفیل استیل مقطعی است از جنس استیل که دارای سطح مقطع یکسانی می باشد و با ضخامت های گوناگون به حالت 6 متری و به صورت کیلویی در سایز های 8و 6،5،4 ،8/3 ،4/3 ،3،2 و استاندارد های 304،310، 316 و321 همچنین شکل های مختلف دایره، مربع، مقاطع باز و بسته تولید می شود و از انواع آن نبشی، ناودانی، تسمه، قوطی و سپری می توان نام برد. از مهم ترین کاربرد های پروفیل استیل اتصال دو قطعه به یکدیگر است. ازجمله کاربرد های دیگر آن ها به عنوان نرده فلزی برای درب و پنجره منازل و کناره راه پله ها و .... می توان اشاره داشت.از این محصول در طراحی دکوراسیون داخلی نیز استفاده می گردد. علاوه بر آن به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن  و همچنین مقاومت بالایی که این محصول دارد از آن در ساخت اسکلت های فلزی و ... استفاده می شود.

یکی از ترکیبات استفاده شده در پروفیل استیل فلز کروم است. کروم درسطح استیل لایه ای یک پارچه ایجاد کرده که سبب تقویت خاصیت ضد زنگ زدگی می شود و هرچه درصد کروم استفاده شده بالاتر باشد در نتیجه خاصیت ضد زنگ زدگی نیز افزایش خواهد یافت همچنین پروفیل هایی که با چنین استیلی ساخته می شوند در برابر خوردگی مقاومت بالاییی از خود نشان داده بعلاوه ظاهری شکیل تر دارند. قیمت پروفیل استیل به دلیل ترکیباتی چون کروم و کربن نسبت به پروفیل های آهنی بالاتر بوده ولی به همان نسبت دارای طول عمر بالاتری نیز می باشد.

image_1641298213

قیمت لوله استیل

لوله استیل در واقع لوله هایی استوانه ای تو خالی هستند و همانطور که از نامشان پیداست از استیل ساخته شده اند در نتیجه همانند دیگر محصولات استیل نظیر ورق استیل و پروفیل استیل فلز پایه آن ها آهن می باشد همچنین در آلیاژ آن به دلیل استیل بودن از 2 درصد کربن استفاده شده است که سبب افزایش مقاومت لوله استیل در برابرخوردگی می شود . بعلاوه از نیکل نیزدر آلیاژ لوله استیل استفاده شده است که همین امر موجب خاصیت ضد زنگ بودن این محصول می گردد.

ازآنجایی که لوله استیل دارای دو خاصیت ضد زنگ بودن و مقاومت بالا در برابر خوردگی  است در سیستم آبرسانی، تصفیه فاضلاب و تصفیه آب، پالایشگاه نفت، گاز و تولید برق، صنایع تولید مواد غذایی  و تولید انواع مواد شیمیایی کاربرد دارد. لوله استیل به لحاظ شکل ظاهری به دو دسته: لوله استیل بدون درز و لوله استیل درزدار تقسیم می شود. عوامل مختلفی بر قیمت لوله استیل تاثیر گذار هستند که مهم ترین آن ها نوع ساخت، گرید آلیاژ، ابعاد لوله، برند و کیفیت آن ها می توان نام برد. از آنجایی که لوله استیل در ایران در گروه کالاهای وارداتی قرار می گیرد بنابراین نرخ ارز و دلار نیز از دیگر عوامل موثر بر قیمت لوله استیل می باشد.

image_1641298234

مجموعه مرکز استیل صفری با تجربه 45 سال فعالیت در حوزه ارائه و فروش محصولات استیل از معتبرترین مراکز خرید محصولات استیل در تهران می باشد. شما می توانید از طریق شماره تلفن 555533326-021 یا مراجعه به وب سایت اینترنتی مرکز استیل به آدرس https://markazsteel.com جهت دریافت راهنمایی لازم در خصوص خرید انواع محصولات استیل با کارشناسان با تجربه مجموعه مرکز استیل در ارتباط باشید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها