|

مربیان مهدکودک شامل رتبه‌بندی معلمان می‌شوند؟

رتبه‌بندی معلمان

از آنجاییکه دوره پیش از دبستان بخش غیررسمی است و عمده پرسنل رابطه استخدامی با آموزش و پرورش ندارند رتبه‌بندی شامل حال مربیان مهدکودک نمیشود.

لینک کوتاه کپی شد

مجتبی همتی‌فر در خصوص اجرای مصوبه رتبه‌بندی برای مربیان مهدکودک، اظهار کرد: «در متن آنچه که مصوب شده، از آنجایی که دوره پیش از دبستان بخش غیررسمی است و تا جایی که من اطلاع دارم، عمده پرسنل رابطه استخدامی با وزارت آموزش و پرورش ندارند و در بخش غیر دولتی فعالیت می‌کنند، این مصوبه شامل حال آن‌ها نمی‌شود.»

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از جامعه 24، وی گفت: «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل گرفت تا مجموع مراکزی که با مجوز دستگاه‌های مختلف در زمینه ارائه خدمات مراقبتی و تربیتی به کودکان زیر ۷ سال فعالیت می‌کردند را ساماندهی کند. بخشی در سازمان بهزیستی به عنوان مهدکودک فعالیت می‌کردند بخشی نیز به عنوان پیش دبستانی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش بودند. سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل گرفت تا با نگاه تربیتی همه مراکز را ساماندهی کند به گونه‌ای که همه مراکز زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرند. اساسنامه سازمان، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد تا وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهاد متولی این حوزه قرار بگیرد.»

همتی‌فر در تشریح اهداف و برنامه‌های خود به عنوان سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک نیز بیان کرد: «دو کار اصلی که ما می‌خواهیم انجام دهیم، تکمیل پرونده استقرار سازمان است، چون سازمان یک سازمان جدید‌التأسیس است، لازم است که مقدمات یک ساختار متعارف اعم از بودجه، نیروی انسانی و فضا و تجهیزات فراهم شود.»

سرپرست سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ادامه داد: «در گام دوم، ظرفیت‌هایی که در اساسنامه به عنوان ماموریت و وظیفه به عهده سازمان گذاشته شده را فعال می‌کنیم. ساماندهی مراکز ارائه خدمات تربیتی به کودکان زیر ۷ سال یا همان مهدکودک‌ها؛ توانمندسازی و آموزش و خانواده‌ها و ساماندهی محصولات و خدمات مرتبط با کودک مانند کتاب کودک و انیمیشن به عنوان مهمترین مأموریت اصلی ماست. در این سه محور کلی مجموع فعالیت‌ها حول این موضوعات شکل می‌گیرد.»

لازم به ذکر است؛ نمایندگان مجلس در جلسه علنی ۲۷ مهر ماه مقرر کردند که نظام رتبه‌بندی معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا شود. مطابق با این مصوبه، در اجرای جزء (۲) بند «الف» ماده (۶۳) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص و شایستگی‌ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظام‌مند شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام رتبه بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها