|

معماری لبخند زیبا با لمینت دندان

لمینت به استفاده از ونیر بر روی دندان ها گفته می شود مواد ونیر دقیقاً همرنگ دندان ها است و به صورت لایه ای بر روی دندان قرار می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

امروزه داشتن دندان های سفید، مرتب و سالم نشان دهنده شخصیت و زیبایی ظاهری افراد است. شاید به نظر برسد ‌که داشتن لبخندی زیبا و دندان های مرتب و سفید مختص به ستارگان هالیوودی است، اما در حقیقت علم پیشرفت کرده است و این آرمان برای همه نیز به واقعیت تبدیل کرده است.

image_1640987681

لمینت دندان

لمینت دندان یا laminating به استفاده از ونیر بر روی دندان ها گفته می شود. مواد ونیر دقیقاً همرنگ دندان ها هستند و به صورت لایه ای بر روی دندان های افراد قرار می گیرد و عیب و نقص های ظاهری دندان را به طور کاملاً طبیعی می پوشاند.

کاربرد لمینت دندان

از لمینت دندان برای رفع شکستگی دندان، از بین بردن کجی و بی نظمی سطح دندان ها، اصلاح بد فرمی دندان ها، برطرف کردن  فاصله بین دندان‌ ها و همچنین بد رنگی و زردی دندان ها استفاده می شود.

انواع لمینت دندان

لمینت های دندانی به دو نوع لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی تقسیم بندی می‌ شوند.

-        لمینت دندان سرامیکی

لمینت سرامیکی دندان احتیاج به قالب گیری های مخصوص و تراش جزئی دندان دارد که تشکیل شده از مواد سرامیکی با لایه ای نازک به قطر دو میلی متر است. این مواد در انتها با چسب های مخصوص بر روی دندان ها  فیکس و محکم خواهند شد.

-        لمینت دندان کامپوزیتی

در لمینت کامپوزیتی دندان، قالب گیری انجام نمی شود و عموما حتی به تراش دندان هم نیازی ندارد و این کار به سادگی با یک جلسه درمانی امکان پذیر است. کامپوزیت مواد ونیر را بر روی مینای دندان قرار می دهد و جنس آن به دلیل ترکیب فیلر بسیار مقاوم است. این مواد در ابتدا خمیری شکل است و سپس با تابیدن نور مخصوص، این خمیر بر روی دندان سفت و محکم می شود. این روش روشی غیر تهاجمی و بسیار جذاب برای خلق لبخندی زیبا است.

تفاوت لمینت کامپوزیتی با لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی معمولا از دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به لمینت کامپوزیتی برخوردار بوده و رنگ پذیری کمتری نیز نسبت به آن دارد. در این روش مقداری تراش دندان نیز لازم است و هزینه بیشتری نیز دارد؛ اما لمینت کامپوزیتی از نظر هزینه معمولا مناسب تر بوده و در صورت آسیب دیدن به آن توسط دندانپزشک قابل ترمیم است. از نظر رنگ پذیری این نوع لمینت ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند و از طرفی همان طور که قبلا هم ذکر شد معمولا بدون نیاز به تراش دندان ها قابل انجام هستند.

هزینه لمینت دندان و انتخاب دندانپزشک ماهر

متناسب به روش و نوع لمینت دندان و یا حتی بسته به نیاز درمانی افراد، هزینه و قیمت این کار متفاوت است. قیمت لمینت دندان سرامیکی نسبت به لمینت کامپوزیتی بیشتر است، چراکه دوام و استحکام آن بیشتر بوده و رنگ پذیری کمتری نیز دارد.  در لمینت کامپوزیتی قالب گیری انجام نمی شود و به همین دلیل مدت زمان کمتری برای این روش نیاز است. اگر از متخصص خبره کمک بگیرید قطعا در پایان درمان از زیبایی لبخند جدید خود شگفت زده خواهید شد. پیشنهاد ما دکترسید رضا خسروانی متخصص دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی تهران است که اصلاح طرح لبخند با استفاده از روش هایی چون لمینت دندان، کامپوزیت دندان تهران، بلیچینگ دندان و غیره  بسیار ماهر و کاربلد هستند. ایشان دارای رتبه برتر بورد تخصصی دندانپزشکی بوده و برای رفاه حال مراجعین، امکان کامپوزیت اقساطی و پرداخت اقساطی لمینت نیز فراهم نموده اند. با مراجعه به سایت doctorkhosravani.com میتوانید نمونه های درمانی موفق ایشان را مشاهده و با اطمینان تصمیم به اصلاح لبخند خود بگیرید.

image_1640987705

عدم تبحر دندانپزشک در انجام فرآیند لمینت دندان میتواند باعث شود که رنگ آنها از سایر دندان های فرد قابل تشخیص بوده و در نتیجه از زیبایی و طبیعی بودن آنها کاسته شود. علاوه بر آن مهم است که از نظر ضخامت و فرم دندان نیز حالتی شبیه به دندان های طبیعی داشته باشند که این کار فقط از عهده یک متخصص با تجربه بر می آید. همچنین عدم انجام صحیح این درمان میتواند باعث تراش بیش از حد دندان های زیرین و افزایش احتمال پوسیدگی انها نیز گردد که لزوم مراجعه به یک متخصص کاربلد را بیش از پیش آشکار میکند

مزایای لمینت دندان

دندانپزشکان برای خلق لبخندی زیبا از لمینت های دندانی استفاده می کنند. این لمینت ها دارای ویژگی های منحصر به فردی نیز می شوند که  عبارت اند از:

-        اصلاح طرح لبخند

داشتن لبخندی زیبا با دندان های سفید و درخشان، یکی از ویژگی های معماری و طرح لبخند است. با لمینت کردن دندان های خود، سفیدی و درخشندگی را به آن ها ببخشید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید.

-        کم تهاجمی بودن فرایند لمینت دندان

برای درمان لمینت، گاهی لازم است به میزان اندکی دندان تراشیده شود، اما این مقدار، نسبت به سایر روش ها کمتر است و باعث آسیب زدن به دندان ها نمی شود.

-        استقامت بالا در برابر تغییر رنگ

یکی دیگر از مزایای لمینت دندان، مقاومت بالاتر آن در برابر زرد شدن است. اگر به طور همیشگی بهداشت دندان ها را رعایت کنید می توانید از درخشندگی دندان‌ های خود در مدت زمان طولانی بهره مند شوید.

-        ظاهری طبیعی برای دندان ها

-        طول درمان کوتاه

image_1640987735

نتیجه گیری

لمینت دندان یکی از روش هایی است که امروزه اغلب برای سفید کردن دندان ها، رفع شکستگی و ترک دندان و حتی برای از بین بردن بی نظمی های دندان ها و فواصل بین آنها استفاده می شود. لمینت دندان انواع و روش های گوناگونی دارد به طوری که اگر از دندان ها به طرز صحیح نگهداری و مراقبت کنید، ماندگاری و دوام طولانی تری خواهد داشت. لمنیت دندان، به دندان ها هیچ آسیبی نمیزند و تا سال ها میتوانید از لبخند جدید خود لذت ببرید.

سؤالات متداول

  • آیا لمینت کردن دندان باعث آسیب زدن به دندان ها می شود؟

هیچ کدام از انواع لمینت دندان، به دندان ها و مینای دندان آسیب وارد نمی کند و عوارضی را در پی نخواهد داشت. لمینت کردن دندان ها معمولا  بدون تراش دندان و یا با حداقل تراش دندان انجام شده و می تواند میزان آسیب زدگی را به حداقل ممکن برساند.

  • آیا می توان دندان‌ ها را به طور جداگانه ای لمینت کرد و یا باید حتما تمامی دندان ها با هم انجام شود؟

هر لمینت برای یک واحد دندان مشخص ساخته شده است و با توجه به شرایط فعلی بیمار، امکان لمینت کردن یک یا چند دندان به طور جداگانه وجود دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها