|

کدام واکسن در مقابل اومیکرون مصونیت ایجاد می‌کند؟

کرونا

سازنده واکسن های اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت اعلام کرد که واکسن اسپوتنیک وی دربرابر سویه اومیکرون مصونیت بالا به مدت سه ماه ایجاد می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

 در بین واکسن‌های کرونا، کدام واکسن می‌تواند در مقابل سویه اومیکرون مصونیت ایجاد کند؟ گینزبورگ روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: در صورتی که در بار دوم تزریق واکسن کرونا از اسپوتنیک لایت استفاده شود، به مدت سه ماه، مصونیت در برابر اومیکرون ایجاد می شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا، دانشمند روس گفت: ۷۵ درصد افرادی که واکسن کرونا می زنند در بدن خود پادتن مقاوم دربرابر اومیکرون دارند و در واکسیناسیون دوم این افراد، مصونیت در برابر این سویه برای مدت سه ماه صد در صد خواهد بود.

اسپوتینک لایت نوع خفیف شده اسپوتنیک وی است که در سال ۲۰۲۰ در موسسه گاملیای وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است. بر اساس آخرین گزارش ستاد مقابله با کرونا روسیه در مورد وضع شیوع بیماری کووید-۱۹، در شبانه روز اخیر بیش از ۱۲۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است.

ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز یکشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اخیر در مناطق مختلف این کشور بیش از ۱۲۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده یا تست کرونای آنها مثبت تشخیص داده شده است و از این افراد ۹۸۸۳ نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.

بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، از ۸۵ جمهوری و استان روسیه در ۷۸ منطقه، سویه اومیکرون شیوع می یابد. مقام های روسیه برای مقابله با وضع کنونی و غلبه بر موج جدید انتشار کرونا، بر واکسیناسیون عمومی در این کشور و تسریع در تزریق واکسن تاکید دارند.

روسیه از یک سال پیش واکسیناسیون شهروندان را آغاز کرده است و در زمان حاضر پنج نوع واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپی واک کرونا-ان در این کشور تولید شده است.

بر اساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا، از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۷۰ میلیون نفر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و معادل همین تعداد نیز یک دُز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها