|

ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان چه زمانی برطرف می شود؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: رئیس کمیسیون در تلاش است طی رایزنی با دولت نظر مثبت دولت را تأمین کند.

لینک کوتاه کپی شد

احمدحسین فلاحی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: شورای نگهبان دو ایراد اصل ۷۵ و چند ابهام به مصوبه مجلس وارد کرده بود که در این موارد در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا مقرر شد رئیس کمیسیون آموزش طی رایزنی با دولت نظر مثبت دولت را تأمین کند و ایرادات شورای نگهبان به لایحه نیز هرچه سریع‌تر حل‌وفصل و لایحه برای اجرا ابلاغ شود.

وی در عین حال یادآور شد: در صورتی که تلاش‌های کمیسیون برای متقاعد کردن دولت به نتیجه نرسد، راهکار کمیسیون این است که به لایحه دولت بازگردد و تمامی اصلاحات صورت‌گرفته در صحن را ملغی کند.

فلاحی، در ادامه با بیان اینکه نمایندگان دولت در زمان بررسی لایحه رتبه‌بندی در مجلس متعهد به تأمین اعتبار ۱۲.۵ هزار میلیارد تومانی برای اجرای این لایحه در سال ۱۴۰۰ شده بودند، گفت: با این حال تغییراتی که در زمان بررسی جزئیات لایحه از سوی نمایندگان اعمال شد، افزایش میزان بار مالی لایحه را به‌همراه داشت که همین مسئله باعث شد دولت در ارسال نامه تأیید به شورای نگهبان تجدیدنظر کند.

وی همچنین درباره رفع ایراد دیگر شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی مبنی بر اینکه «منوط کردن اجرای رتبه‌بندی در سال‌های بعد به پیش‌بینی در بودجه‌های سنواتی، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی است» تصریح کرد: قیدی که بر مبنای آن اجرای رتبه‌بندی در سال‌های آینده منوط به بودجه سنواتی شده بود، در جلسه اخیر کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد که این قید برای تأمین نظر شورای نگهبان از لایحه حذف شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها