|

آیا مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند امکان پذیر است ؟

چنانچه والدین بخواهند از طریق تحصیل فرزندشان اقدام به مهاجرت به کانادا نمایند بایستی مدرک زبان انگلیسی را داشته باشند.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از راه‌هایی که بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق آن اقدام می‌کنند اخذ ویزای تحصیلی کانادا است. تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا شرایطی از جمله، امکان تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل، دریافت یک بورسیه تحصیلی از سوی یکی از مؤسسه‌های آموزش عالی کانادا یا کشور ایران، اخذ پذیرش از سوی مدارس کانادا و تأمین محل اسکان فرزندان مورد نیاز است. متقاضیان محترم مهاجرت به کانادا در صورت نیاز به دریافت راهنمایی‌های جامع و مشاوره‌های لازم در این‌خصوص می‌توانید با متخصصان در این حوزه در گروه مهاجرتی پارس رادین در تماس بوده و از مشاوره‌های آنها استفاده نمایید.

آیا مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند امکان پذیر است ؟

شرایط تحصیل در کانادا

کانادا شرایط تحصیلی متفاوتی برای کودکان دارد و حداکثر سن تحصیل در ایالات مختلف کانادا متفاوت است. به‌عنوان‌مثال در ایالت‌هایی چون کبک و ساسکاچوان حداکثر سن 18 و در ایالاتی چون کلمبیا، لابرادور 19 سال است. برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا بایستی از یکی مدارس این کشور نامه پذیرش دریافت شود، البته کودکانی که والدین آن دارای مجوز تحصیل در کانادا و یا مجوز کار هستند نیازی برای دریافت نامه پذیرش ندارند.

 سیستم آموزشی کشور کانادا از سیستم‌های دولتی، خصوصی و شبانه‌روزی تشکیل شده است، در مدارس دولتی نیازی به پرداخت شهریه نیست مگر اینکه شهروند کانادا نباشید یا اقامت دائم آنجا را نداشته باشید که موظف به پرداخت هزینه هستید؛ در مدارس خصوصی تمامی دانش‌آموزان چه شهروند چه غیر شهروند بایستی شهریه پرداخت نمایند ولی در عوض برخی کلاس‌های مازاد چون کلاس هنر، موسیقی و ... نیز در برنامه تحصیلی خود دارند، مدارس شبانه‌روزی نیز در کل ساعات روز دانش‌آموز می‌پذیرند، و در این مدارس مکان‌هایی برای زندگی دانش‌آموزان و همچنین سایر امکانات رفاهی نیز فراهم است. گفتنی است که در مدارس کانادا به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی صحبت می‌شود.

مراحل اخذ پذیرش در مدارس کانادا

در ابتدا بایستی مدرسه مورد نظر خود را در کانادا انتخاب کنید و درخواست پذیرش خود را به آن مدرسه ارسال کنید، به همین منظور توجه به ددلاین پذیرش دانش‌آموز در مدارس کانادا بسیار مهم است، معمولاً مدارس کانادا در ماه‌های ژانویه و سپتامبر به دانش‌آموزان پذیرش می‌دهند. بدین منظور یک فرم ارزیابی تحصیلی از سوی متقاضی تکمیل و مدارک لازم را به همراه ترجمه آن‌ها ارائه می‌نمایند. اگر از سوی یکی از مدارس پذیرش صادر شود، متقاضی باید هزینه یک ترم را پرداخت کند تا نامه پذیرش او نهایی شود.

در مرحله بعدی پس از اخذ نامه پذیرش بایستی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا و به‌ویژه ویزای دانش‌آموزی کانادا اقدام شود، برای اخذ این ویزا شما متقاضی محترم باید تمامی مدارک موردنیاز را به‌صورت آنلاین به سفارت کانادا ارسال کرده و هزینه سفارت را نیز پرداخت نمایید، پس از طی مراحل بیومتریک و انگشت‌نگاری می‌توانید ویزای دانش‌آموزی کانادا خود را دریافت کرده و سپس برای اخذ ویزای همراه اقدام نمایید.

مراحل اخذ پذیرش در مدارس کانادا

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

  • ارائه گواهی سلامت پزشکی
  • ترجمه شده کارنامه تحصیلی سه سال که مهر مدرسه نیز پای آن خورده باشد.
  • رسید پرداخت شهریه یک سال تحصیلی در کانادا
  • ارائه گواهی تمکن مالی والدین، طوری که نشان‌دهنده هزینه تأمین یک زندگی معمولی و هزینه‌های پرداخت شهریه سال تحصیلی فرزند خود را دارند.
  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه شده تمام صفحات شناسنامه
  • اطلاعات و مشخصات مربوط به والدین

شرایط متقاضیانی که از طریق تحصیل فرزندشان اقدام به اخذ ویزا و اقامت کانادا می‌کنند

  • متأهل و دارای فرزندان رده سنی 4 تا 18 سال باشند
  • حداقل یکی از والدین امکان همراهی فرزند خود برای تحصیل در کانادا را داشته باشد.
  • تمکن مالی متقاضی برای تأمین هزینه‌های زندگی و تحصیل در کانادا نیز از دیگر شرایط بسیار مهم است.
  • یکی از نکات بسیار مهمی که از امکان ریجکت شدن اخذ ویزای همراه دانش‌آموز پیشگیری می‌کند این است که هم‌زمان با ویزای دانش‌آموزی درخواست ویزای همراه ندهید، اجازه دهید ویزای دانش‌آموزی کانادا صادر گردد سپس اقدام به اخذ ویزای همراه نمایید. (البته در صورتی که دانش آموز شما بالای 16سال باشد)
  • ویزای دانش‌آموزی کانادا به منظور ادامه تحصیل در این کشور نیازی به مدرک زبان انگلیسی ندارد، اخذ ویزای همراه به ‌منظور قیم بودن این دانش‌آموزان نیز نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد ولی اگر چنانچه والدین بخواهند از طریق تحصیل فرزندشان اقدام به مهاجرت به این کشور نمایند بایستی مدرک زبان انگلیسی را داشته باشند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان

والدین کودکانی که اقدام به اخذ ویزای دانش‌آموزی کانادا می‌کنند می‌توانند به‌ منظور مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند خود و همچنین فراهم‌ آوردن امکان تحصیل رایگان فرزندانشان در این کشور اقدام به اخذ ویزای تحصیلی کانادا در یکی از دانشگاه‌های این کشور نمایند، در صورت اخذ مجوز تحصیل آنها می‌توانند به‌راحتی اقدام به ثبت‌نام کودکان خود در مدارس دولتی نمایند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان

سن تحصیل در مدارس کانادا چقدر است

افرادی که در پی اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستند بهتر است بدانند که در برخی از ایالت‌های کانادا از جمله نیوبرانزویک سن قانونی آغاز تحصیل 5 سال است؛ یک سال را به پیش‌دبستانی می‌گذرانند و پس از آن در 6 سالگی وارد مدرسه می‌شوند، ولی در رابطه‌با مقطع پیش‌دبستانی، این مقطع نیز در برخی ایالات اجباری و در برخی اختیاری است. نظام آموزش این کشور از دو مرحله دبستان و دبیرستان تشکیل شده است که کودکان از 6 سالگی وارد دبستان شده و تا پایه ششم را در این مقطع می‌گذرانند و مقطع دبیرستان نیز از کلاس هفتم تا دوازدهم ادامه دارد. در رابطه ‌با طول دوره دبیرستان نیز مجدداً تفاوت‌هایی وجود دارد مثلاً در آلبرتا، بریتیش کلمبیا و نیوفاندلند سن پایان دبیرستان 16 سال و در ایالاتی چون نیوبرانزویک و منیتوبا این سن 18 سال است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها