|

آخرین خبر از لایحه رتبه بندی معلمان از زبان عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با تجیمع نظرات مجلس و دولت به زودی به جمع بندی خواهیم رسید.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا احمدی در مورد رتبه بندی معلمان گفت: در حال بررسی و حل مشکلات این طرح هستیم، تمام تلاش اعضای کمیسیون این است که به هر طریق ممکن رتبه بندی از نیمسال دوم امسال اجرایی شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ وی در پاسخ به این سوال که مشکل عمده در پیش روی تصویب لایحه رتبه بندی ۱۴۰۰ چیست گفت: اگر چه که در حال حاضر در پی به سرانجام رساندن این لایحه هستیم، اما همچنان نتیجه آن ابتر مانده است و مشمول اصل ۷۵ شده است در واقع موضوع تامین بودجه آن مورد بحث است.

وی ادامه داد: بودجه رتبه بندی سال ۱۴۰۱ تصویب شده است و رتبه بندی سال آینده به طور کامل اجرایی خواهد شد. برای اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال جاری نیازمند ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه هستیم، اما سال بعد برای اجرای رتبه‌بندی معلمان هیچ مشکل بودجه‌ای وجود ندارد و مجلس و دولت این رقم را برای این کار نهایی کرده‌اند، اما برای اجرای این طرح در سال جاری دچار مشکلات اعتباری هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اختلاف‌نظراتی که در این موضوع وجود دارد مربوط به اعتبار و بودجه اجرای رتبه‌بندی معلمان که با تجیمع نظرات مجلس و دولت بزودی به جمع بندی خواهیم رسید.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر کمیسیون چه اقداماتی را برای تسریع در روند تصویب رتبه بندی انجام داده است گفت:جلسه روز دوشنبه کمیسیون آموزش درموضوع رتبه بندی به دلیل عدم حضور وزیر لغو شد، اما امیدورایم در جلسه‌ای که رئیس جمهوری و رئیس مجلس به زودی خواهند داشت توافقاتی حاصل شده و این مشکل هر چه سریع‌تر حل شود.

وی در پایان گفت: در لایحه رتبه بندی ارائه شده از سوی دولت پیشین میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح حدود ۶ تا ۸ هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود که در کمیسیون با بررسی‌های دقیق‌تر تخصیص بودجه مورد نیاز ۱۲ و نیم هزار میلیارد عنوان شد طبق تعهدات دولت محترم امیدواریم این لایحه هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد از این رو تلاش ما این است که منبع تخصیص این اعتبار تامین شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها