|

هوشنگ ظریف تار و داستان مرگ هنرمندان در اسفند

 هوشنگ ظریف تار نواز موسیقی‌دان پیشکسوت کشورمان، شامگاه شنبه ۱۷ اسفند درگذشت. او در بیش از ۶ دهه تدریس موسیقی و نوازندگی، شاگردان بسیاری…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با درگذشت هوشنگ ظریف تار نواز و هنرمند مطرح کشورمان یکی دیگر از چهره های برجسته در اسفند سال جاری از بین ما رفت.

هوشنگ ظریف ، نوازنده برجسته تار، ردیف‌دان و مدرس موسیقی در پی بیماری در ۸۱ سالگی درگذشته است.

او سال‌ها نوازنده گروه پایور بود که آثار‌ مهمی از این‌ گروه با خوانندگی کسانی چون محمدرضا شجریان به جا مانده است.

هوشنگ ظریف در سال ۱۳۱۷ در تهران به دنیا آمد و در هنرستان موسیقی زیر نظر اساتید موسیقی از جمله روح الله خالقی و حسین تهرانی آموزش دید.

پس از فارغ التحصیلی در سال ۱۳۳۷ به استخدام وزارت فرهنگ و هنر درآمد و در گروه هایی از جمله ارکستر موسیقی ملی و ارکستر صبا شروع به فعالیت کرد.

آقای ظریف برای ۲۰ سال در برنامه های موسیقی رادیو و تلویزیون ایران فعال بود.

او همچنین به تدریس موسیقی اشتغال داشت و تعدادی از‌ مهمترین تارنوازان ایرانی چون حسین علیزاده، داریوش‌ طلایی و حمید متبسم از شاگردان او بودند.

آقای ظریف برای دوره ای عضو هیات مدیره خانه موسیقی و برای چهار دوره رئیس هیات مدیره کانون نوازندگان سازهای ایرانی بود.

او همچنین در ویرایش چند کتاب درباره اساتید موسیقی ایران نقش داشت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا او در سال ۱۹۷۳ طی سفری به آمریکا در دانشگاه های مختلف این کشور برنامه اجرا کرد و در اجرای کنسرت های متعدد موسیقی ایرانی در وین پایتخت اتریش هم شرکت کرده بود.

متن حسین علیزاده بعد از درگذشت هوشنگ ظریف تار نواز

حسین علیزاده به مناسبت درگذشت هوشنگ ظریف، نوازنده تار، آهنگساز و استاد موسیقی ایرانی، دل نوشته‌ای را منتشر کرد.

هوشنگ ظریف تار نواز موسیقی‌دان پیشکسوت کشورمان، شامگاه شنبه ۱۷ اسفند درگذشت. او در بیش از ۶ دهه تدریس موسیقی و نوازندگی، شاگردان بسیاری را تربیت کرد.

حسین علیزاده، نوازنده و آهنگساز سرشناس، از جمله شاگردان هوشنگ ظریف بوده است که به مناسبت درگذشت استادش، دل نوشته زیر را منتشر کرده:

«زندگی را به عاشقانش سپرد و رقص انگشتانش در حرکتند تا از نغمه‌هایش زندگی جاری بماند عطر عشق، عطر زندگی را در وجودمان دمید تا عاشق بمانیم و از یادش شاد شویم ظریف افسانه بود …»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها