|

ایراد تازه شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات اصلاحات اعمال شده بر روی رتبه‌بندی معلمان پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

حسین حق وردی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اصلاحاتی که مجلس شورای اسلامی بر روی رتبه بندی معلمان اعمال کرده است گفت: «مجلس از مصوبات خود در رتبه بندی فرهنگیان کوتاه نیامده و موضع مجلس همان موضع اولیه است.»

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فارس؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «ایراداتی را شورای نگهبان به رتبه بندی معلمان گرفته بود و این ایرادات هم به حق بود. در مجلس و کمیسیون آموزش با حضور نمایندگان شورای نگهبان، این ایرادات را برطرف کردیم؛ یکی از این ایرادات مربوط به ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی یعنی بار مالی رتبه بندی فرهنگیان بود.»

حق وردی بیان کرد: «دولت باید برای حل این مشکل به مجلس کمک کند تا رتبه بندی اجرایی شود. در واقع دولت باید بار مالی رتبه بندی را قبول کند.»

نماینده مردم شهریار و قدس و ملارد در مجلس اظهار کرد: «دولت بسیاری از بار مالی طرح‌های مختلف را می‌پذیرد تا آن طرح‌ها اجرا شود. اگر دولت بار مالی رتبه بندی را بپذیرد این مشکل حل می‌شود البته این مشکل با نامه زدن دولت به شورای نگهبان قابل حل خواهد بود.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: «مجلس سعی کرد علاوه بر ابهامات، ایرادات شورای نگهبان درباره رتبه بندی را رفع کند تا شورای نگهبان آن را بپذیرد. هنوز شورای نگهبان اظهار نظری درباره اصلاحات جدید به رتبه بندی فرهنگیان نکرده است.»

گفتنی است بعد از ارائه رتبه بندی معلمان به شورای نگهبان این شورا با بیان ایرادات و ابهاماتی به مصوبه مجلس آن را برگشت زد. نمایندگان مجلس در جلسه یک اسفند ماه برای رفع ایراد‌ها و ابهام‌های شورای نگهبان، لایحه رتبه بندی معلمان را اصلاح کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها