|

حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401

در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، حداقل حقوق بازنشستگان تعیین شد.

لینک کوتاه کپی شد
1

در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، حداقل حقوق بازنشستگان تعیین شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اندیشه معاصر؛ بر اساس مصوبه مجلس سال آینده حقوق دریافتی هیچ کدام از بازنشستگان نباید کمتر از پنج میلیون تومان باشد. آیا این حداقل حقوق شامل بازنشستگان تامین اجتماعی می‌شود؟

نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، حداقل حقوق بازنشستگان و میزان پاداش کارکنان دولت را تعیین کردند.

بر اساس مصوبه مجلس حقوق کلیه بازنشستگان در سال آینده ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. اما این افزایش ۱۰ درصدی مشروط به این است که حقوق دریافتی بازنشستگان در سال آینده زیر پنج میلیون تومان نباشد.

بر این اساس می‌توان گفت حداقل حقوق بازنشستگان در سال آینده پنج میلیون تومان است.

حداقل حقوق اعلام شده شامل کلیه بازنشستگان می‌شود. وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی.

اما حداقل حقوق اعلام شده برای بازنشستگان شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نمی‌شود. بازنشستگان تامین اجتماعی برای تعیین حداقل حقوق و میزان افزایش آن باید منتظر جلسه شورای عالی کار باشند

سقف پاداش کارکنان چقدر است؟

همچنین نمایندگان مجلس سقف پاداش پایان خدمت کارکنان دولت، تعیین شده در قانون را در ازای هر سال خدمت حداکثر تا سی‌سال ۴۷۲ میلیون تومان تعیین کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با جزء ۷ بند الف تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.=

در جزء ۷ بند الف تبصره ۱۲ ماده واحده این لایحه آمده است: پاداش پایان‌خدمت موضوع قانون پرداخت پاداش پایان‌خدمت و بخشی از هزینه‌های ضروری به کارکنان دولت مصوب ۲۶/۲/۱۳۷۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی، پاداش پایان خدمت کارکنان مشمول ماده (۱۰۷) قانون مدیریت خدمات کشوری با احتساب فوق‌العاده بند(۱۰) ماده (۶۸) قانون مذکور به مقامات، رؤسا، مدیران و کارکنان کلیه دستگاههای اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین وزارت اطلاعات، نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی در ازای هر سال خدمت حداکثر تا سی‌سال و تا سقف چهار میلیارد و هفتصد و بیست میلیون(۴٫۷۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰)ریال خواهد بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها