|

رتبه بندی حقوق کدام معلمان را تا 7 میلیون زیاد می کند؟

منادی گفت: با اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، حقوق این قشر از جامعه بین ۱.۸ میلیون تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

 مهمان این هفته برنامه «دستخط» از نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که سومین دوره حضورش در مجلس را تجربه می‌کند؛ مجالس هشتم و نهم در مجلس بود و در مجلس یازدهم هم از نمایندگان حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر است.

رئیس یکی از کمیسیون‌های تخصصی مهم مجلس است که با زندگی همه ما سر و کار دارد. فردی است که در حوزه‌های آموزشی در دانشگاه‌های مختلف بسیار فعال بوده، سابقه ریاست دارد. قطعاً حرف‌های مهمی با توجه به مصوباتی که در مجلس انجام می‌شود که در خصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ است برای ما خواهد داشت و همچنین از گذشته و آینده پیش رو هم برای ما خواهد گفت.

سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بودجه حوزه آموزش و تحقیقات چه تغییراتی کرده است؟

طبیعی است که افزایش یافته است.

چند درصد است؟

۳۵ درصد در حوزه آموزش افزایش داشته‌لیم و بودجه ۵۵ هزار میلیارد شده است. یک ۲۰-۱۰ درصدی در آموزش و پرورش افزایش داریم، البته با تغییراتی که در تلفیق دادیم که بحث رتبه‌بندی معلمان را داشتیم و ۴۰ هزار میلیارد تومان روی این آمد، قدری رشد خوبی آموزش و پرورش داشت.

۳۵ درصد افزایش برای چه چیزی بود؟

برای آموزش عالی بود که الان ۵۵ هزارمیلیارد بودجه است. قبلاً این میزان نبود.

برای آموزش و پرورش چطور؟

برای آموزش و پرورش ۱۳۱ هزار میلیارد بود و الان ۱۷۵ هزار میلیارد تومان شد.

رتبه بندی قطعاً در ۱۴۰۱ انجام می‌شود؟

ان شاالله از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ محسوب می‌‎شود.

اگر بخواهید غیرتخصصی و مردم فهم بگوئید برای معلمان چه اتفاقی می‌افتد، چه خواهید گفت؟

ما ۱۰۰ سال است که از سال ۱۳۰۳ آموزش و پرورش جدید داریم. این آموزش و پرورش معلمان عزیز هیچگاه درجه‌بندی و رتبه بندی نشده بودند. اتفاق این است که کیفیت آموزش افزایش یابد، در بین معلمان رقابتی وجود ندارد مثلاً در جا‌هایی نظامی هستند، درجه دارند، هدف رتبه‌بندی این است که منزلت معلم مشخص شود که ۵ منزلت خوب برای آن‌ها تعریف کردیم و خروجی اش این است که کیفیت آموزش بالا می‌رود و ارتقای کرامت و منزلت معلم را دارد و بعد، پول خوبی را در اینجا در نظر گرفتیم که رشد مناسبی در حقوق را داشته باشیم یعنی حقوق قبلی که حفظ کردیم و از دل این حقوق، سه شاخصه حق شغل و حق شاغل و فوق العاده شغل را برداشتیم و حاصل جمع هر چقدر شد برای اولین رتبه ۴۵ درصد، برای دومین رتبه ۵۵ درصد، برای سومین رتبه که استادیار معلم ۶۵ درصد و برای دانشیار معلم ۷۵ درصد و استادمعلم ۹۰ درصد مجموع سه شاخص است که حدوداً بین ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار یا ۷-۶ میلیون افزایش خواهد داشت.

برای بازنشسته‌ها اتفاقی نمی‌افتد؟

بازنشسته‌ها را خود دولت هم نیاورده بود. ما گفتیم از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای همه شامل می‌شود، ولی قبل از آن را شامل نمی‌شود، ولی برای ۳۱ شهریور، چون آخر سال هستیم برای اردیبهشت این آماده می‌شود. وقتی این آئین نامه در دولت تصویب شد آن روز هر کسی که از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد معلم بوده، ولو بازنشسته شده باشد را شامل می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی